تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۰۰۲۹۶

آمادگي دفاعي؛ اقتدار و عزت اسلامي

پایگاه بصیرت / سيدمسعود علوي

(روزنامه رسالت ـ 1395/11/18 ـ شماره 8869 ـ صفحه 1)

فردا سالگشت روزي است که در اوج شرارت دشمن هنگامي که آمريکا در انديشه کودتا و عمليات کورتاژ بود و مي خواست حمام خون در کشور ايران راه بيندازد، افسران نيروي هوايي به مقر امام (ره) در خيابان ايران آمده و با برپايي يک رژه نظامي، وفاداري خود را به اسلام و نظام اعلام کردند. فردا سالگشت روز پيوند ارتش با مردم و پيوند مردم با ارتش از سوي رهبري نهضت اسلامي است. امام (ره) بدون شليک يک گلوله، ارتش تا بن دندان مسلح شاه را تصرف کرد و سربازان او را به خيمه اسلام آورد و به آنان امان نامه داد. منافقين و گروه هايي که سر در آخور کفر و شرک داشتند با سلطنت طلب ها دست شان در يک کاسه بود و مي خواستند ارتش را نابود کنند، اما امام (ره) با درايت و تدبيري الهي، ارتش را حفظ کرد. سران فاسد ارتش شاهنشاهي که دست شان به خون پاک فرزندان اسلام آغشته بود محاکمه و اعدام شدند، ولي بدنه ارتش که به مردم و انقلاب، وفادار بودند کشور و نظام را حفظ و از استقلال و شرف ملي دفاع كردند.

روح انقلابي گري در بدنه ارتش وجود داشت. آنها از مظالم پهلوي رنج مي بردند و از تسلط مستشاران نظامي آمريکا احساس حقارت مي کردند. آنها امام (ره) را منجي کشور و مايه عزت و شرف ملي مي دانستند، ولذا فرماندهي کل قوا را شايسته فردي مي دانستند که در شجاعت، بي نظير و در درايت و تدبير، بي همتا بود. آنها فرمانده اي مي خواستند که خداترس باشد و از دشمن نهراسد. آنها اميري مي خواستند که با تسلط بر هواي نفسش فريب دشمن را نخورد و چون کوه بايستد. امروز نزديک به چهار دهه است ارتش اسلام مفتخر مي باشد که فرمانده کل قوا فردي فقيه، حکيم، فيلسوف و سياستمدار است، هشت سال دفاع مقدس را فرماندهي کرده است، در دوران صلح با نوسازي و بهسازي و توانمندسازي نيروهاي مسلح، قدرت ارتش را به جايي رسانده است که لرزه بر اندام دشمنان اسلام و ايران مي اندازد.

ارتش در زمان طاغوت، وابسته به کساني بود که دشمنان قسم خورده نظام و مردم ايران بودند. سلاح هاي خود را از آنان تأمين مي کرد براي آنکه مقاصد آنها را در منطقه دنبال کند. اما امروز ارتش، سلاح هاي خود را خود مي سازد و هيچ اتکايي به خارج ندارد. امروز آزمايش هاي موشکي ايران، هراسي به دل دشمنان انداخته است که براي مقابله با ملت ايران دست به کارهاي کودکانه مي زنند، به گونه اي که تأسف جهانيان را برمي انگيزند.

امروز ارتش به پايه اي از توليدات در دفاع از ملت رسيده است که وقتي در نمايشگاه هاي جهاني سلاح حضور مي يابد چشم ناظران بين المللي را خيره مي کند. امروز جوانان پاک اين مرز و بوم در اوج آمادگي دفاعي براي حفظ اقتدار و عزت ملي هستند. آنها در زمين، هوا و دريا تسلط خود را بارها در رزمايش هاي نظامي نشان داده اند.

امروز توانايي هاي نظامي ما در جنگ 8 روزه، 33 روزه و 55 روزه حزب الله و حماس در نبردهاي نابرابر با رژيم صهيونيستي، آزمايش شده و براي اولين بار رژيم اشغالگر قدس طعم تلخ شکست را چشيده و عقب نشيني کرده است.

هشت سال دفاع مقدس، امنيت ملي را بيمه کرد. امروز دشمنان اسلام از حمله نظامي به ايران نااميد شده اند. بارها استراتژيست هاي غرب به ويژه آمريکا از بيهوده بودن حمله به ايران سخن گفته اند. آنها مي دانند آمادگي رزمي فرزندان اسلام در ارتش و سپاه به گونه اي است که هر اراده اي را در فقرات دشمن پشيمان مي کند. امروز ميليون ها جوان ايراني دست به ماشه هستند تا هر متجاوزي را پشيمان کرده و به خاک مذلت بکشانند.

قدرت نمايي دريادلان ارتش در عرصه آب هاي بين المللي، زبانزد ارتش هاي دنياست. امروز آسمان ايران در تسخير جوانان شجاع و خلبانان غيور ارتش و سپاه است و آنان با قدرت حضور دارند و اين همه از نعمت و برکت انقلاب و ولايت است. خدا را شاکريم که در تازه ترين آزمايش قدرت، مدافعان حرم نشان دادند که معادلات قدرت در منطقه را ما رقم مي زنيم و دشمن در اين باره حرفي براي گفتن ندارد.

و بالأخره امروز، روزي است که حربه «گزينه نظامي روي ميز» آمريکايي ها زنگ زده و کارايي خود را از دست داده است. آن روز که ارتش به رسم وفاداري در 19 بهمن با سلام نظامي به امام خميني (ره) بيعت کرد، گزينه نظامي آمريکايي ها به فرماندهي ژنرال هايزر را به سخره گرفت و آن را از بين برد. امروز که ارتش و سپاه در اوج آمادگي و قدرت هستند، از تهديد گزينه نظامي آمريکا روي ميز چيزي باقي نمانده است. بر هيچ کس پوشيده نيست که اگر روزي قرار باشد پنجه در پنجه آمريکايي ها بيندازيم، هزاران تفنگدار آمريکايي را در همان دقايق اوليه نبرد به قعر آب هاي خليج فارس و درياي عمان مي فرستيم و در مرزهاي ديگر نبرد سرزميني، آنها را به خاک و خون مي کشيم. دستگيري ملوانان انگليسي و آمريکايي در آب هاي سرزميني، اين آمادگي را به رخ جهانيان کشيده است و نشان مي دهد عزم جوانان ما در نبرد با آمريکا و انگليس، جدي است.

http://www.resalat-news.com/Fa/?code=251217

ش.د9504284

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات