تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۰۰۴۹۸
اصلاح‌طلبان به روحاني:

گذشته را رها کن بگو خودت چه کردي

(روزنامه جوان ـ 1395/12/11 ـ شماره 5042 ـ صفحه 1)

ناكارآمدي در دولت يازدهم به قدري آشكار شده است كه حتي مدافعان اصلاح‌طلب روحاني هم نمي‌توانند نسبت به آن بي تفاوت باشند.

ناكارآمدي در دولت يازدهم به قدري آشكار شده است كه حتي مدافعان اصلاح‌طلب روحاني هم نمي‌توانند نسبت به آن بي تفاوت باشند. خصوصاً اينكه قريب به چهار سال از دولت يازدهم گذشته و آنگونه كه در تبليغات انتخاباتي سال 92 وعده داده شده بود، نتيجه ملموسي از تحول در اقتصاد و معيشت مردم ديده نمي‌شود. اين موضوع از آن رو اهميت دارد كه انتخابات دوازدهم رياست جمهوري در پيش است و مردم به‌جاي وعده‌هاي تكراري از مسئولان گزارش عملكرد مي‌خواهند؛ مسئله‌اي كه رسول منتجب‌نيا، قائم‌مقام حزب اعتماد ملي نيز نمي‌تواند نسبت به آن بي تفاوت باشد.

منتجب‌نيا در گفت‌وگويي تفصيلي با خبرگزاري مهر گفت: دولت بايد به جنبه‌هاي اثباتي خود بپردازد و ديگر پرونده قبل را ببندد. اگر به جاي پرداختن به نقاط قوت مدام به بزرگ كردن گذشته بپردازيم، براي مردم مشمئزكننده مي‌شود.

وي تصريح كرده است: مطرح كردن ضعف‌ها و اشكالات، در بسياري از موارد ضروري است. مردم بايد بدانند كه شرايط چگونه است و دولت در چه شرايطي امكانات را تحويل گرفته. اين در زماني كاربرد داشته و دارد اما ادامه اين مسئله تا پايان دوره دولت، مي‌تواند تأثير منفي بگذارد. يعني مردم مي‌گويند، سال اول مي‌گفتيد كه اين اختلاس و كمبود مربوط به دولت قبل بوده اما الان و در سال چهارم چرا اين مسئله را مطرح مي‌كنيد؟ به نظرم دولت بايد به جنبه‌هاي اثباتي خود بپردازد و ديگر پرونده قبل را ببندد. يك زمان رئيس قوه قضائيه هم مي‌گفت كه من در يك ويرانه قرار گرفته ام. شما فرض كنيد كه ويرانه‌اي بوده اما شما بگوييد كه در اين چهار سال، قدم‌هاي مثبتي برداشته شده است.

من معتقدم اگر به جاي پرداختن به نقاط قوت، مدام بياييم و به گذشته و بزرگ كردن آن، بپردازيم براي مردم كم كم مشمئزكننده مي‌شود. يعني مردم با خود مي‌گويند كه اينها حرفي براي گفتن ندارند و مدام به گذشته بازگشته و به ديگران اشكال مي‌گيرند.

وي همچنين پيرامون چرايي لزوم ادامه داشتن ائتلاف اصلاح طلبان با اعتدالگرايان در سال ۹۶ اظهار داشت: «موازنه‌اي كه امروز ميان اصلاح‌طلبان و اصولگرايان وجود دارد، در صورتي به نفع اصلاح طلبان تمام مي‌شود كه با اعتدالگراها ائتلاف كنند. » قائم مقام حزب اعتماد ملي در بخش ديگري از اظهارات خود با بيان اينكه هنوز تصميمي در جريان اصلاحات براي حمايت از حسن روحاني در سال ۹۶ گرفته نشده است، گفت: «در مقابل اظهارات من برخي كه نام نمي‌برم گفتند كه ما با تمام وجود از روحاني حمايت مي‌كنيم و جز وي، كانديداي ديگري نخواهيم داشت. من به آنها گفتم كه چرا چنين حرفي مي‌زنيد؟ اولا هنوز وقتش نرسيده، ثانياً چه بسا شايد در آن زمان، فردي پيدا شود كه بهتر از روحاني باشد. » منتجب‌نيا همچنين درخصوص موضوع آشتي ملي كه اخيراً از سوي تعدادي از فعالان اصلاح‌طلب مطرح شده، عنوان كرد: «آشتي ملي و انسجام همه گروه‌ها در همه شرايط، مطلوب است اما اينكه در اين شرايط مطرح شده، براي ما روشن نيست. آقاياني كه مدعي هستند، ابتدا بايد ما را قانع كنند.»

http://javanonline.ir/fa/news/841131

ش.د9504234

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات