صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۰۰۵۳۷

از واکنش نوبخت تا عملکرد روحانی

۱ـ عملکرد یک ساله سازمان هدفمندی یارانه‌ها
دکتر ایزدی، رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها در گزارشی از وضعیت اجرای قانون در سال ۱۳۹۵ به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها از طریق اصلاح قیمت حامل‌های انرژی ۲۱/۸ هزار میلیارد تومان، گاز ۸ هزار میلیارد تومان، برق هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و آب و فاضلاب نیز حدود ۵/۶ میلیارد تومان بوده است. پرداخت مستقیم به خانوارها ۴۱ هزار میلیارد تومان، وزارت رفاه بابت توزیع سبد غذایی۴۸۰ میلیارد تومان و وزارت بهداشت ۵۰۰ میلیارد تومان بوده؛ همچنین ۸۲۱ میلیارد تومان یارانه تولید به وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و راه پرداخت شده است. کارشناسان سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در پاسخ به پرسش‌ها و ابهامات نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفتند که با استفاده از ابزار شناسایی نظیر رصد کردن سفرهای خارجی، خرید و فروش ملک و خودرو، اظهارنامه‌های مالیاتی و گروه‌هایی که در قانون به صراحت نام آنها ذکر شده، حدود چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از فهرست یارانه‌بگیران حذف شده‌اند.

۲ـ یک اندیشکده انگلیسی: روحانی در رفع مشکل بیکاری ناموفق بود
اندیشکده انگلیسی «لووی» در تحلیلی درباره انتخابات پیش‌ روی ایران نوشت: در حالی که به نظر «حسن روحانی» رئیس‌جمهور کنونی ایران در مسیر پیروزی قرار گرفته، اما این امر چندان آسان نیست. به نوشته این اندیشکده، روحانی در سال ۲۰۱۳ با شعار امید و گشایش رئیس‌جمهور ایران شد، اما تنها دستاورد مهم او در دیدگاه ایرانیان توافق اتمی سال ۲۰۱۵ بود که نسبت به آنچه تبلیغات شده بود، اثر نداشت. این اندیشکده نوشت: روحانی به همراه تکنوکرات‌ترین تیمش سعی در کاهش تورم کرد و به موفقیت‌هایی نیز دست یافت؛ اما بیکاری و اقتصاد راکد همچنان با همان وضعیت باقی ‌مانده است. دادوستد در ایران کاسته شده و دولت روحانی در مدیریت کردن انتظارات با تأخیر عمل کرده است. در انتهای این مطلب آمده است: پیروزی روحانی در این انتخابات در تردید قرار دارد و این امر ادعای او مبنی بر برخورداری از حمایت عامه مردم را مشکل‌تر می‌کند.

▼ تا انتخابات
نوبخت پیرامون نامزد شدن جهانگیری در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: رویکرد برخی منتقدان نمایش بخش خالی لیوان است، اقدام معاون اول رئیس‌جمهور بسیار ارزشمند است؛ چرا که برای دفاع از دولت در انتخابات ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کرده، به هر حال ما جوّ جامعه را متشنج نمی‌کنیم، بگم بگم راه نمی‌اندازیم و کاغذ به دست نمی‌گیریم.
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان با انتقاد از انتشار خبرهای کذب درباره انتخابات و بررسی صلاحیت‌ها گفت: روز چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه جلسه عمومی شورای نگهبان برقرار است و دستور جلسه نیز بررسی صلاحیت داوطلبان ریاست‌جمهوری است. وی افزود: اولین فرصت قانونی اعلام نظر نیز روز پنج‌شنبه ۳۱ فروردین ماه است.
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه هم‌اندیشی با دانشجویان بسیجی فعال در حوزه رسانه که به میزبانی کمیته گفتمان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، گفت: احتمال اینکه انتخابات به دور دوم کشیده شود، زیاد است؛ اما آنچه برای ما اهمیت دارد، تشکیل دولت اصلح است.
سیدمصطفی هاشمی‌طبا، عضو کابینه دولت اصلاحات و سازندگی و داوطلب انتخابات ریاست‌‌جمهوری با بیان اینکه به ‌نفع حسن روحانی از رقابت انتخاباتی کنار نخواهد کشید، گفت: من خودم هستم و حرف خودم را هم می‌زنم و برنامه خودم را هم دارم؛ دلیلی ندارد به نفع آقای روحانی کنار بروم.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات