صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۰۰۹۶۴

اخبارویژه روزنامه های سه شنبه19اردیبهشت96

کیهان

حمله روحانی به قدرت موشکی سپاه صهیونیست‌ها را ذوق‌زده کرد

محافل و رسانه‌های رژیم صهیونیستی از سخنان خلاف امنیت ملی روحانی درباره قدرت موشکی ایران استقبال کردند.

روحانی از اینکه سپاه پاسداران به هنگام تهدید آمریکا و اسرائیل، زرادخانه‌های موشکی ایران را به نمایش گذاشته بود، اظهار ناخرسندی کرده و آن را کارشکنی در مقابل برجام خوانده بود!

روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل در این زمینه نوشت: حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران در مناظره‌های انتخاباتی، سپاه پاسداران را متهم کرد که با نوشتن شعار علیه اسرائیل روی موشک‌ها، اقدام به مانع‌تراشی در توافق هسته‌ای کرده است. او گفت چرا شهرهای زیرزمینی موشک را نشان دادند؟

روزنامه جروزالم‌پست هم با برجسته کردن سخنان روحانی نوشت؛ او تندروها را متهم به اخلال در توافق هسته‌ای کرد و گفت نباید روی موشک‌ها نوشته می‌شد «اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود».

این روزنامه افزود: جهانگیری هم نسبت به انزوای ایران هشدار داد.

یادآور می‌شود روحانی در چند سال گذشته ژست ضدصهیونیستی می‌گرفت.



اگر شهید مطهری بود درباره نگرانی غرب نسبت به سرنوشت روحانی چه می‌گفت؟

روزنامه غربگرای شرق مطلبی از استاد شهید مطهری درباره نفی ولایت کفار را با عکس و عنوان علی مطهری در صفحه اول خود به چاپ رساند.

این مطلب با عنوان «رابطه ولای کفار و مجالست آنها» و با رد تصویر علی مطهری منتشر و تنها با خط ریز در پایان آن قید شده؛ منبع: یادداشت‌های استاد مطهری، ج 15.

استاد شهید مطهری در این مطلب حکیمانه تصریح می‌کند: «در مقام ارتباط مسلم با کافر و مخصوصاً با اهل کتاب، ما دو مسئله داریم که یکی را قرآن خیلی اهمیت می‌دهد و یکی را مسلمین.

آنچه قرآن به آن اهمیت می‌دهد موضوع ولای اهل کتاب است و آیات قرآن در این موضوع کما و کیفا بااهمیت است. ولای اهل کتاب همان چیزی است که منجر به اسارت مسلمین و ذلت و بدبختی آنها می‌شود. قرآن می‌خواهد که ملت اسلامی مستقل و متکی به ذات خود باشد و از نظر اجتماعی این طور نباشد که با آنها وصل و از خودشان قطع کنند، در سیاست با آنها علیه مسلمین همکاری نکنند، همچنان که صفویه گاهی می‌کردند و ضعف اسلام از همان روز شروع شد... موضوعی که قرآن به آن اهمیت می‌دهد ولای کفار است؛ ولی مسلمین فعلاً چندان به این موضوع اهمیت نمی‌دهند و در مقابل پیمان‌هایی که به نفع آنها و علیه مسلمین دیگر بسته می‌شود، حساسیتی نشان نمی‌دهند و چندان منافاتی بین اسلامیت و این ولا قائل نیستند و حال آنکه قرآن می‌فرماید: و من یتولهم منکم فانه منهم و چنین کسی را از زمره مسلمین خارج می‌داند».

یادآور می‌شود روزنامه شرق یکی از روزنامه‌های بزک‌کننده سیاست‌های سلطه‌طلبانه آمریکا و غرب در طول سال‌های اخیر به ویژه حول و حوش مذاکرات هسته‌ای بوده است. از سوی دیگر باید از علی مطهری پرسید اگر حکم الهی همین است که استاد مطهری به خوبی درباره ولایت کفار و اهل کتاب فرموده- که همین است- چگونه در قبال اظهارنگرانی طیفی از دولتمردان غربی و به ویژه رئیس سازمان سیا و وزیر خارجه سابق آمریکا نسبت به سرنوشت روحانی و طیف غربگرا در ایران، نگران نشدید؟ آیا جز این است که همان‌ها و نظایر آنها- رئیس سرویس MI6 انگلیس- تصریح کردند برجام، فرصت انقلاب‌زدایی و نرمال‌سازی ایران و دور کردن آن از شعارهای انقلاب 1979 است؟

جالب اینکه علی مطهری در پاسخ معترضان که چرا برجام را در 20 دقیقه تصویب کرده بود، گفته بود 10 دقیقه هم برای تصویب برجام زیاد بود(!)



بی‌سوادترین عوام هم می‌فهمند که قرارداد باید متوازن باشد

رئیس‌جمهور در حالی در دومین مناظره نامزدهای انتخاباتی، حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی را متهم به بی‌اطلاعی در توافق هسته‌ای کرد که مشی خود وی در خوش‌بینانه‌ترین نگاه، از بی‌خبری حکایت می‌کند.

روحانی در مناظره روز جمعه با تخطئه بیلبوردهای «صداقت آمریکایی» که فریبکار بودن آمریکایی‌ها را نشان می‌داد، مدعی شده بود: تمام تحریم‌های هسته‌ای برداشته شده است.

وی افزود: آقای رئیسی در مسئله هسته‌ای شما چه اطلاعاتی دارید که قضاوت می‌کنید؟

این درشت‌گویی روحانی در حالی است که روحانی در تدوین و اجرای برجام اغلب 27 شرط رهبرمعظم انقلاب، شورای عالی امنیت ملی و مجلس را مراعات نکرد و به همین دلیل توافق خسارت‌باری را روی دست ملت گذاشت که حاوی کمترین ملاحظات حقوقی درباره قراردادهاست.

توضیح اینکه جدای از حقوقدانان و دیپلمات‌ها حتی مردم عادی - چه بسا بی‌سواد - هم می‌فهمند که هر قرارداد و معامله‌ای باید «متوازن، برگشت‌پذیر و همزمان» باشد به این معنا که اولا وزن تعهدات دو طرف برابر  باشد، ثانیا این تعهدات همزمان اجرا شود و ثالثا به نحوی تدوین و اجرا شود که در صورت بدعهدی طرف مقابل، امتیازات واگذار شده قابل برگشت باشد و رابعا مکانیسم حل اختلاف و داوری در آن به گونه‌ای تعبیه شده باشد که منطقا بتوان جرئت شکایت در صورت بدعهدی طرف مقابل را داشت.

اما وزارت خارجه و دولت آقای روحانی به اعتبار بدهکاری پیشاپیش شخص وی در تبلیغات انتخاباتی، رویکرد «توافق به هر قیمت» و «سپس اجرای آن به هر قیمت» و «حفظ توافق به هر قیمت» را در پیش گرفت؛ بنابراین توافقی تدوین شد که برخی امتیازات حتی قبل از اعلام توافق اجرایی شد. و بقیه امتیازات نیز یکجا در چند ماه واگذار گردید (97 درصد 10 هزار کیلوگرم اورانیوم غنی شده به خارج کشور رفت، 15 هزار سانتریفیوژ اوراق شد، در قلب راکتور اراک بتون ریخته شد، غنی‌سازی در فردو متوقف گردید و...). تازه چندماه بعد یعنی دی‌ماه 1394 بود که موسم اجرای تعهدات آمریکا و غرب فرا می‌رسید. در این 15-16 ماه گذشته نیز آمریکا تحریم‌های اصلی مالی و بانکی را حفظ کرد بلکه مواردی را بر آن افزود و تهدید بانک‌ها و شرکت‌های خارجی مایل به همکاری با ایران را شدت بخشید.

اما به اعتبار تنظیم پر ایراد برجام و آبرویی که آقای روحانی برای اغراق و بزرگ‌نمایی برجام گذاشت و نیز به خاطر مکانیسم ماشه تعبیه شده در برجام، وزارت خارجه نه قادر و نه مایل است که به شکایت درباره بدعهدی‌های آمریکا بپردازد؛ همچنان که قادر نیست در مقابل بدعهدی‌های آمریکا، لااقل برنامه هسته‌ای تعلیق شده را بازیابی کند و این کار دست کم چند سال زمان می‌برد.

با این اوصاف آیا حمله روحانی به رئیسی، نوعی فرافکنی توأم با وقاحت نیست؟!


وزیری که درباره مسکن اجتماعی 23 سال است که فقط حرف می‌زند

وزیر ناکارآمد راه و شهرسازی 23 سال است که می‌خواهد برای مردم «مسکن اجتماعی» بسازد اما دریغ از یک واحد مسکن اجتماعی!

روزنامه همشهری در تحلیلی خاطرنشان کرد: عباس آخوندی اردیبهشت سال 73 (23 سال پیش) زمانی که وزیر مسکن و شهرسازی  دولت دوم هاشمی رفسنجانی بود، در گفت‌وگو با همشهری از طرح مسکن اجتماعی رونمایی کرد و گفت: «برای اقشار کم‌درآمد که توان خرید مسکن را ندارند، طرح مسکن اجتماعی پیش‌بینی شده که در این طرح می‌توان با تشکیل صندوق پس‌انداز مسکن، وام‌های ارزان در اختیار بخش خصوصی و تعاونی‌ها قرار داد؛ مشروط بر اینکه حاضر شوند واحدهای احداث شده را در اختیار افراد واجد شرایط مسکن اجتماعی قرار دهند.» (روزنامه همشهری، 24 اردیبهشت 1373).

حدود 20 سال بعد از طرح اولیه مسکن اجتماعی، دوباره عباس آخوندی بر کرسی وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم تکیه زد و در روزهای نخستین حضور خود در مسند وزارت اعلام کرد که سیاست‌ها و تصمیمات اتخاذ شده در مورد مسکن مهر ادامه پیدا می‌کند اما چندی بعد، اظهار کرد: «ما به تعهدات دولت گذشته پایبندیم اما این طرحی نیست که خیلی مناسب باشد». در این شرایط، که همه در انتظار اعلام برنامه‌های دولت جدید در حوزه مسکن بودند، آخوندی در حاشیه جلسه هیئت دولت مورخ 9 آبان 1392، با تأکید دوباره بر توقف طرح مسکن مهر، از شروع طرح جدیدی به نام «مسکن اجتماعی» با هدف حمایت از گروه‌های کم‌درآمد خبر داد و اینگونه طرح مسکن اجتماعی در بیستمین سال مطرح شدن، دوباره بر سر زبان‌ها افتاد ولی امروز 3 سال و نیم از آن زمان می‌گذرد، بدون اینکه حتی سنگ اول بنای مسکن اجتماعی گذاشته شود.

 

انتظار مردم برای انتشار فهرست دارایی دولتمردان عملی می‌شود؟

آیا روحانی اموال خود و وزرای چندصد میلیاردی را منتشر خواهد کرد؟

به گزارش شفاف، پیشنهاد محمدباقر قالیباف در مناظره دوم نامزدها با استقبال در فضای مجازی مواجه شده است. اما مسئولان ارشد دولتی در قبال پیشنهاد قالیباف سکوت اختیار کرده‌اند. آیا روحانی و اعضای وی حاضر خواهند بود به شکل شفاف فهرست اموال و دارایی‌های خود را به مردم اعلام کنند؟ با نگاهی گذرا به فعالیت‌های کلان اقتصادی و نوع زندگی تنها چند تن از اعضای کابینه دولت یازدهم شاید جواب این سوال بیش از پیش مشخص شود.

یکی از اعضای کابینه که فعالیت‌های متعدد اقتصادی و تجاری او از روز اول دولت یازدهم تاکنون محل مناقشه و بحث بوده، وزیر صنعت، معدن و تجارت است؛ درباره میزان دارایی و ثروت تاکنون مطالب زیادی منتشر شده؛ احمد توکلی رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت در این‌باره می‌گوید آقای نعمت‌زاده که حدود 40 سال در بخش عمومی کار می‌کند و بعد به بخش خصوصی می‌آید و در عرض 3 سال 1000 میلیارد درآمدزایی می‌کند و امروز همسر و دختران او در تعداد زیادی از شرکت‌ها عضو هیئت مدیره، مدیرعامل یا رئیس هستند!»

در روزهای گذشته نیز انتشار خبر کشف محموله جنجالی پوشاک از ویلای یکی از فرزندان وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم، پای شرکتی را به میان کشید که در سال‌های اخیر توسط آقای وزیر و دخترش تاسیس شده است؛ شرکتی چند میلیاردی که آقای وزیر رئیس هیئت مدیره آن و دخترش مدیرعامل آن است.

وزیر دیگری که اسم او نیز با فعالیت‌های اقتصادی پیوند خورده، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی است. در مراسم استیضاح او یکی از نمایندگان درباره فعالیت‌های اقتصادی او و خانواده‌اش اعلام کرد: از زمانی که وزیر شدید هرچند از آن شرکت‌ها بیرون آمدید اما این شرکت‌ها از طریق اعضای خانواده، دوستان و شرکای تجاری‌تان اداره شده، آیا شما زمانی که وزیر شدید شرکت‌های وابسته به شما و دوستانتان از جمله آقایان انصاری‌ها، محمدهادی احمد آخوندی و... به طور مستقیم از کارهای عملیاتی استفاده کردند و طرحی داشتند یا خیر؟


سه سال و نیم فرصت‌سوزی با برجام و... ناگهان پوپولیسم!

در پی نافرجام درآمدن وعده‌های برجامی، دولت به سبک خاصی از پوپولیسم روی آورده است.

به نوشته روزنامه جوان، حدود سه سال و هفت ماه که از عمر دولت می‌گذشت، هنوز دولت به دنبال آثار اقتصادی برجام بود، تمرکز فعالیت در این مدت نیز به دو بخش کاملا متفاوت تقسیم می‌شود. در بخش اول تا قبل از برجام دولت سعی داشت همه ناکامی‌ها و کم‌کاری‌ها را معطوف به معجزه‌ای به نام برجام کند و برجام را به همه شئونات زندگی متصل کردند؛ از آب و وضعیت ریزگردها تا ضرر روزانه 170 میلیون دلاری!

دولت آنقدر در حال باد کردن برجام بود که نه فقط متوجه تحمیل رکود عمیق بر بازارها نبود بلکه حتی در حوزه برنامه‌ریزی نیز لایحه برنامه ششم را با یک سال تاخیر به شکل یک انشا تحویل مجلس داد تا آنها خود بر اساس مصلحت و شرایط برنامه‌ای برای کشور طراحی کنند! اما با گذشت زمان و به رغم تاخیر بالاخره برجام به امضا رسید و رویکرد مدیریتی دولت باز هم در مسیر توجه به درون‌زایی قرار نگرفت بلکه در مرحله دوم حیات اقتصادی- برجامی دولت کنترل انتظارات اقتصادی مردم از در باغ بهشتی به نام برجام در دستور کار قرار گرفت و عقلای دولت نیز بر این موضوع معترف شدند که بزرگنمایی برجام بختک خود دولت شد!

دولت بعد از این مدت فرصت‌سوزی و در پنج ماه باقی مانده که دست خود را در کارزار انتخاباتی و رقابتی خالی می‌دید ناگهان به فکر دستاورد و کارنامه افتاد و سبک جدیدی از پوپولیسم اقتصادی را در پوشش خدمت به اقشار مختلف در دستور کار قرار داد که می‌توان نقطه آغاز آن را حرکت شتابزده واگذاری سهام عدالت دانست. دولت با تبلیغات فراوان و بعد از یک سال از مهلت 10 ساله شرکت‌های سهام عدالت از یک‌سو شرکت‌های نفتی را برای خود نگه داشت و از سوی دیگر تا قبل از انتخابات به مردم فرصت آگاهی از سهام عدالت در فضای مجازی را داد!»

شورای پول و اعتبار هم که باید در این ایام و با توجه به کاهش نرخ تورم به فکر کاهش نرخ تسهیلات و سود بانکی باشد در مصوبه‌ای عجیب و تبلیغاتی مصوب کرده است که وام مسکن 120 میلیون شد!

در خبری دیگر که سه روز پیش از سوی خبرگزاری رسمی دولت منتشر شد، پرداخت قانونی مطالبه کشاورزان که در قانون بودجه 95 به دولت تکلیف شده به عنوان عیدی شعبانیه دولت به کشاورزان تلقی شده در حالی که باید این مطالبه در سال قبل پرداخت می‌شده است. قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی، در گفت‌وگو با این خبرگزاری از پرداخت تمامی غرامت کشاورزان خسارت‌دیده خبر داد و گفت: دولت یازدهم با پرداخت 5 هزار میلیارد ریال مطالبات کشاورزان خسارت‌دیده دل این زحمتکشان کشور را در ایام شعبانیه شاد کرد. همچنین در همین ایام پرداخت پاداش‌های معلمان، افزایش پرداختی به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی نیز محقق شده یا در این مدت باقی مانده رونمایی خواهد شد تا به عبارت بهتر، دولت در ایام انتخابات منت کارهایی را بر سر اقشار مردم بگذارد که باید در طول چهار سال گذشته انجام می‌داده است؛ کارهایی که طرح آن از سوی نامزدهای رقیب بد و زشت و غیرکارشناسی است اما در چهار ماه آخر دولت عین تدبیر و هوشمندی و همراه با محاسبات علمی- اقتصادی است.


خراسان

برنامه جدید دولت درباره نظام مند کردن شبکه های اجتماعی


بر اساس طرحی که به پیشنهاد تعدادی از اعضای کابینه و موافقت مسئولان ارشد اجرایی، در حال بررسی توسط دولت است، مقرر شده با اصلاحاتی در قانون تجارت الکترونیکی، صدور مجوز هر گونه فعالیت اقتصادی و تجاری در بستر مبادلات الکترونیکی از جمله شبکه های تلفن همراه، شبکه های اجتماعی یا سایر شبکه های نوظهور توسط کلیه اشخاص حقیقی یا حقوقی اعم از دولتی یا غیر دولتی منحصرا بایستی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و با صدور نماد اعتماد الکترونیکی انجام پذیرد تا قانونی محسوب شود.


اجرای دستور خاص شورای انقلاب برای یک هموطن کرد


با توجه به اینکه بر اساس لایحه قانونی نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه‌ های عمومی، عمرانی و نظامی دولت مصوب سال 1358 شورای انقلاب، تاکید شده بود در مواردی که دستگاه اجرایی مقتضی بداند، از اراضی مشابه ملی یا دولتی متعلق ‌به خود به مالکین، اراضی معوض داده خواهد شد، طبق بخشنامه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی، این دستور برای یکی از اهالی شهرستان پاوه استان کرمانشاه اجرایی شده است.


ایران

ایران و مصر در مسیر همگرایی


یک تحلیلگر و فعال سیاسی اردنی در مقاله‌ای با عنوان «همگرایی یا دوری؛ پشت پرده روابط تهران ـ قاهره چه می‌گذرد» نوشت:  شواهدی نوعی همگرایی میان مصر و ایران را نشان می‌دهد.  به گزارش ایسنا به نقل از سوالیف، هشام الهبیشان، تحلیلگر و فعال سیاسی اردنی در مقاله‌ای نوشت: در شرایطی که ناظران سیاسی معتقدند ایران و مصر امتیازاتی دارند که به وسیله آن‌ می‌توانند کل منطقه را از جهنم آشوب نجات دهند، اما آرزوی عربستان که می‌خواهد کشوری محوری در منطقه باشد تا حدودی همگرایی ایران و مصر را محدود می‌کند.اگر همگرایی ایران و مصر صورت گیرد توازن قوا به کل منطقه بازخواهد گشت و ایران و مصر را به سوی همکاری و تعاملی کارآمد در منطقه سوق خواهد داد.امروزه برخلاف اخبار و ادعاهای رسانه‌ها که می‌گویند مواضع ایران و مصر در رابطه با پرونده‌های منطقه متفاوت است، شواهدی وجود دارد که نشان‌دهنده همسویی و همگرایی ایران و مصر است. از این شواهد می‌توان به مسأله عراق، سوریه و یمن اشاره کرد که تا حدودی موضع هر دو کشور در این رابطه یکسان است.اما با مطرح شدن مشترکات میان ایران و مصر، عربستان فشارهای سیاسی و اقتصادی زیادی بر مصر وارد کرد تا مانع قوی شدن روابط ایران و مصر شوند.ایران و مصر در حال پشت سرگذاشتن دوره اختلافات به طور تدریجی و آماده شدن برای دوره اشتراک منافع راهبردی و منطقه‌ای هستند.

تصمیم ترکیه برای ساخت دیوار در مرز با ایران


روزنامه حریت ترکیه در سرمقاله خود خبر از تأسیس دیوار در مرز ایران و ترکیه را داده است. به گزارش عصر ایران، «عبدالقدیر سلوی»، سرمقاله‌نویس حریت در سرمقاله روز دوشنبه این روزنامه با اشاره به تغییرات محتمل در سیاست دولت ترکیه پس از همه‌پرسی اخیر تغییر قانون اساسی، تأکید کرده که در گفت‌وگو با یک مقام ارشد دولتی- که نامی از او نیاورده- از برنامه تأسیس دیوار در مرز ترکیه با ایران به منظور مقابله با نسل جدید تهدیدهای تروریستی علیه ترکیه مطلع شده است. به نوشته این روزنامه، ایجاد دیوار در مرز با ایران به منظور جلوگیری از تحرکات عناصر پ.ک.ک به داخل ترکیه گرفته شده است. به نوشته این ستون‌نویس مشهور ترکیه‌ای، به همان دلایلی که دولت ترکیه ملزم به احداث دیوار مرزی در مرز با سوریه شد برای جلوگیری از تحرکات تروریستی گروه پ.ک.ک نیز دولت ترکیه به فکر احداث دیوار در مرز با ایران است.

کویت به دنبال از سرگیری گفت‌وگو میان شورای همکاری خلیج‌فارس و ایران


معاون وزیر خارجه کویت گفت که کشورش به دنبال گسترش روابط با روسیه و گفت‌وگوی مشترک با ایران است. به گزارش ایسنا به نقل از الوطن، خالد الجارالله گفت: ما به دنبال دستیابی به ساز و کارهای مناسب با هدف از سرگیری گفت‌وگوها میان شورای همکاری خلیج‌فارس و ایران هستیم. وی افزود: با توجه به نوسانات آینده در منطقه و انتخابات ریاست جمهوری ایران، مشورت‌هایی برای برگزاری یک نشست میان روسیه و کشورهای خلیج‌فارس شده است.


آرمان

حمله به پوسترهای روحانی در قم

شنیده شد که از قم خبر می‌رسد، عناصر خودسر باز هم میدان‌دار اوضاع سیاسی شده و پوسترها و سایر اقلام تبلیغاتی رئیس‌جمهور روحانی که برای تبلیغات انتخاباتی دوره دوازدهم در مکان‌های مختلف شهر نصب شده است را پاره می‌کنند. نامه‌نیوز نوشت؛ این اقدام خلاف قانون، تاکنون با واکنشی از ناحیه مسئولان و ناظران انتخابات مواجه نشده است.

تکذیب یک نامه از سوی خانواده استاد شجریان

شنیده شد که خانواده استاد شجریان نامه‌ای را که با عنوان «تقدیم حنجره محمدرضا شجریان به حسن روحانی» در فضای مجازی منتشر شده است، تکذیب کرد. تابناک نوشت؛ در این تکذیبیه آمده است: خانواده محمدرضا شجریان ضمن آرزوی سربلندی برای کشور عزیزمان ایران، اعلام می‌کند که محمدرضا شجریان این روزها در خانه مشغول مداواست و خبرهای سیاسی و مناظره‌های تلویزیونی را دنبال نمی‌کند.

لیست اموالم را نمی‌دهم!

شنیده شد که کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: من با اعلام اموال کاندیداها مخالف هستم و گفته‌ام که اعلام نمی‌کنم. تسنیم نوشت؛ سیدمصطفی هاشمی‌طبا کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در یک نشست‌ خبری گفت: بزرگ‌ترین گناه نزد خداوند آن است که آنچه بر زبان می‌آورید را نتوانید انجام دهید. وی افزود: امروز مردم در معرض تهدید داخلی و خارجی هستند. اولویت بنده رسیدگی به وضعیت آمایش سرزمینی و محرومان است. به نظر من مهم‌ترین حوزه‌ای که می‌توان از آن اشتغال ایجاد کرد، گردشگری است.

تکذیب حمایت آیت‌ا... امینی از یک کاندیدا

شنیده شد که فرزند آیت‌ا... ابراهیم امینی عضو مجلس خبرگان رهبری با تکذیب ادعای اصولگرایان گفت: آیت‌ا... امینی در مورد حمایت از نامزد خاصی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم هنوز اعلام موضع نکرده است. روابط عمومی دفتر آیت‌ا... امینی نوشت؛ به‌تازگی لیستی تحت عنوان حمایت اعضای جامعه مدرسین از یک نامزد در انتخابات پیش‌رو در فضای مجازی ارائه شده که نام آیت‌ا... امینی در آن بود که مورد تایید نیست. آیت‌ا... امینی خود از بنیانگذاران جامعه مدرسین بوده ولی هم‌اکنون عضو این جامعه نیستند و در جلسات آن شرکت نمی‌کنند. رسانه و فعالان فضای مجازی اخبار مربوط به آیت‌ا... امینی را از دفتر وی پیگیری کنند.

رد ادعای قالیباف از سوی دفتر موسیقی

شنیده شد که در پی ادعای محمدباقر قالیباف یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در دومین مناظره تلویزیونی در حوزه موسیقی، آمار مجوزهای دفتر موسیقی در بازه زمانی سال ۹۲ تا ۹۶ منتشر شد. دفتر موسیقی نوشت؛ در پی طرح ادعا از سوی این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در برنامه مناظره دوم تلویزیونی، دفتر موسیقی گزارشی از عملکرد ۴ سال اخیر این مجموعه ارائه کرد. برای نخستین‌بار برنامه‌ریزی اجرای ارکسترها در تمامی استان‌های کشور انجام شده و تاکنون ۴ استان میزبان این ارکسترها بوده‌اند. در سال ۹۶ نیز سایر استان‌ها میزبان ارکسترها خواهند بود و این اجراها عمومی می‌شود.

بازداشت عامل جعل کانال خبری صداوسیما

شنیده شد که دادستان عمومی و انقلاب کرمان از دستگیری فردی خبر داد که با جعل آرم و لوگوی کانال خبری صدا و سیما اقدام به بارگذاری اخباری غیرواقعی و مطالب خلاف‌واقع در محیط و فضای مجازی می کرد. روابط عمومی دادگستری استان کرمان نوشت؛ در پی دریافت گزارشی از صداوسیمای مرکز کرمان مبنی بر اینکه فردی با جعل آرم و لوگوی کانال خبری صداوسیما اقدام به بارگذاری اخباری غیرواقعی و مطالب خلاف‌واقع در محیط و فضای مجازی کرده است، شناسایی و مقابله با این جرم در دستور کار معاونت نظارت و رصد بر فضای مجازی دادستانی عمومی و انقلاب کرمان قرار گرفت.

تکذیب رای‌گیری جامعه مدرسین در حمایت از رئیسی

شنیده شد که یک عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن صدور اطلاعیه‌ای، رای‌گیری در جلسه‌ا شورای عالی جامعه مدرسین برای اعلام حمایت از حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی را رد کرد. انصاف‌نیوز نوشت؛ آیت‌ا... محمدعلی فیض‌گیلانی (لاهیجی) در اطلاعیه‌ خود اظهار داشته که در جلسه‌ شورای عالی جامعه مدرسین تنها در باره‌ کاندیداها و حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی بحث و گفت‌وگو صورت گرفت، اما آنچه به عنوان اطلاعیه‌ شورای عالی جامعه مدرسین منتشر شده و مدعی رای اکثریت قاطع حاضران در حمایت از یک کاندیدای مشخص است، دقیق و قرین به واقع نیست.

روایت محمد هاشمی از صبر روحانی

شنیده شد که رئیس اسبق سازمان صداوسیما گفت: اگر از نظر تاریخی بررسی کنیم، بیشترین هجمه به دولت آقای روحانی شد؛ آن هم هجمه‌های ناجوانمردانه، اما آقای روحانی تحمل و سکوت کرد؛ البته هر از گاهی تک‌نظراتی می‌گفت و تکه‌هایی می‌پراند که برای مخاطب آن سوزنده و دردناک بود. دیدید که در مناظره یک‌سری از آنها را آقای میرسلیم جمع کرده و علیه ایشان بیان کردند. خبرآنلاین نوشت؛ محمد هاشمی همچنین، پیرامون تعبیری درباره «صبوری» که روحانی در مستندش به نقل از آیت‌ا... هاشمی بیان کرد، نیز گفت:‌ من خودم هم این را شنیده بودم. حاج‌آقا تحمل آقای روحانی را تحسین می‌کردند. تحمل آقای روحانی و سعه‌صدر ایشان در بین روسای جمهور و مسئولان کشور ستودنی است.

رسانه ملی نامه‌ حیدریان را منتشر کرد

شنیده شد که معاون وزیر فرهنگ و ارشاد و رئیس سازمان سینمایی و سمعی و بصری در نامه‌ای، از رسانه ملی برای کمک به رونق گیشه سینماها در نوروز 96 تشکر کرد. نامه‌نیوز نوشت؛ محمدمهدی حیدریان در نامه‌ای که به دکتر علی‌عسکری نوشت، اقدام صداوسیما را در پخش تیزرهای تبلیغاتی فیلم‌های سینمایی اکران نوروز، اقدامی در جهت رونق سینما و موثر در روی‌آوردن مردم به این بستر هنر هفتم ارزیابی کرد. وی در این نامه آورده است «این اقدام سازمان محترم صداوسیما که باعث اطلاع‌رسانی به‌موقع و خوشنودی اهالی سینما شد، می‌تواند به عنوان الگوی مناسب بهره‌وری از امکانات ملی تلقی شده و رونق گیشه‌ها و نشاط اجتماعی را متبلور سازد. رئیس سازمان سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان این نامه خواستار افزایش همکاری‌ها با رسانه ملی شده و برای رئیس و کارکنان این سازمان آرزوی توفیق کرده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات