صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۰۱۰۵۸

اخبار کوتاه یکشنبه 24 اردیبهشت

«احمد الابیض» تحلیلگر سیاسی عراقی گفت: پنج هزار مستشار نظامی آمریکایی در عراق حضور دارند که هر یک از آنها ۸ تا ۹ محافظ آمریکایی به همراه دارند که حقوق همه آنها را دولت عراق پرداخت می‌کند. وی با بیان اینکه نزدیک به ۴۵ هزار نیروی آمریکایی در حال حاضر در عراق حضور دارند، از دولت عراق خواست تا در این باره با شفافیت سخن بگوید. این در حالی است که دولت بغداد وجود سرباز‌های آمریکایی (به جز مستشاران) را رد می‌کند.
پس از آنکه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، آگهی جذب خلبان خارجی را در وبگاه کاریابی بین‌المللی خلبانان (Pilot Hiring) به زبان انگلیسی منتشر کرد، خبرگزاری مهر این اقدام هما را در سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» با رویکردی انتقادی بازنشر کرد که اعتراضات بسیاری را برانگیخت و موجب شد این اعلام نیاز حذف و به جای آن آگهی جذب خلبان ایرانی در وبگاه رسمی هما و به زبان فارسی منتشر شود.
گزارش‌های جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا نشان می‌دهد، موارد جدید ابتلا به عفونت هپاتیت C  در آمریکا در طول پنج سال گذشته حدود سه برابر شده است. به گفته مقامات، بالاترین موارد ابتلا به عفونت‌های جدید در بین افراد ۲۰ تا ۲۹ ساله گزارش شده است. شایان ذکر است، ابتلا به عفونت هپاتیت C در بین زنان در سن باروری افزایش یافته است.
مجله آلمانی «دیر اشپیگل» فاش کرد: دولت مرکل، ممکن است از فروش سه زیردریایی پیشرفته «دلفین» به اسرائیل منصرف شود. در این مجله آمده است: آنچه شک و تردید دولت آلمان را نسبت به فروش این زیردریایی‌ها برانگیخته است، اتهامات وارد شده به یک شخصیت نزدیک به نتانیاهو نخست‌وزیری اسرائیل [رژیم صهیونیستی] است که نقش عمده‌ای در عقد قراردادهای مربوط به این زیردریایی‌ها ایفا کرد.
بابک احمدی، معاون امور ناوگان راه‌ آهن با بیان اینکه در قالب قراردادی با همکاری روس‌ها و فاینانس صد درصد خارجی ۴۹۰۰ دستگاه واگن باری در داخل و ۱۱۰۰ دستگاه در خارج ساخته می‌شود، از نهایی شدن گام‌ نخست ایجاد شرکت لیزینگ ملی و موافقت اختصاص ۵۰۰ میلیون دلار به این شرکت خبر داد.
براساس آخرین اطلاعات، فروش نوزاد در شهرهای بزرگ رنگ‌وبوی جدید گرفته است و باندهای فروش کودک آزادانه فعالیت خود را گسترش داده‌اند. یکی از این باندها که به تازگی شناسایی شده، حدود ۱۵ سال سابقه چنین فعالیتی را دارد و حوزه تخلفات خود را به دیگر استان‌های کشور نیز گسترش داده است.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات