سیاسی >>  انتخابات >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۰۱۱۴۷

شگرد های امپریالیست رسانه ای در انتخابات 96

یکی از بخش های مهم در اطلاعاتی که در اختیار افکار عمومی قرار می گیرد از رسانه های بیگانه و شبکه های اجتماعی ای است که بر آنها کنترلی وجود ندارد و با توجه به رشد روز افزون آنها امکان پاسخگویی به همه آنها میسر نیست و از این رو وظیفه همه است که با سواد رسانه ای، شیوه های امپریالیست رسانه ای در فضای امروز تحلیل شود و مردم نسبت به آن اطلاع داشته باشند.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ فرهاد مهدوی
شگرد های امپریالیست رسانه ای در انتخابات 96در انتخابات ریاست جمهوری 96 رسانه های بیگانه همزمان چند هدف مشخص را برای رسیدن به اهداف بالاتر از انتخابات را دنبال می کردند که در ذیل به برخی از روندهای این رسانه ها اشاره می شود.
1. در حالی که دولتها مسئول اجرایی کشور هستند و تمام بودجه و امکانات در دست آنهاست ، این رسانه ها به دنبال آن بوده اند که کلیت نظام را زیر سوال ببرند و از این رو دستاوردهای انقلاب اسلامی و شعارهای آن را مخدوش کرده اند.
2. بخش زیادی از ناکامی های دولت یازدهم به خاطر اعتماد بیش از اندازه به غرب است ولی رسانه های غربی تمام تلاش خود را گذاشته اند که علت این ناکامی ها را احتمال سرکشی ایران در آینده از غرب بدانند. در این راستا لازم است که اشاره شود که علیرغم اینکه برجام امضاء شده است و ایران به آن متعهد هست اما همچنان احتمال دسترسی به بمب هسته ای را مطرح می کنند تا انقلاب اسلامی را همچنان تحت فشار غرب قرار دهند.
3. وعده های بزرگتر یکی دیگر از رفتارهای انتخاباتی رسانه های بیگانه به مخاطبان خود است تا با استفاده از این ترفندها مردم را به بحث فراتر از ریاست جمهوری بکشانند و انتخابات را زمینه ای برای تحول اساسی در نظام مطرح نمایند. 
4. بیان آرزوها و آمال آمریکا در انتخابات ایران همچنان در این انتخابات ها مطرح است و در حالی که استکبار جهانی نتوانسته از طریق تهدید و تحریم به برخی از خواسته های خود در محدود کردن قدرت منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی به موفقیتی نائل شود اما استفاده از فضای انتخابات فرصتی برای آنها فراهم آورده است تا تحت عنوان خواسته های مردمی و سخنان رای آور آن مطالبات نامشروع که با روح انقلاب اسلامی سازگار نیست در فضای اجتماعی جامعه منعکس شود.
5. جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر استقلال توانسته است که به سطحی از عزت و شرافت ملی در جهان برسد که جهانیان غبطه این روزهای جمهوری اسلامی را بخورند ولیکن این رسانه ها در فضای انتخاباتی در تلاش هستند که با بیان برخی از نظریه هایی که منافع استکباری را تامین می کند در فضای امروز استقلال را در امنیت جهانی خلاصه نمایند و اعلام کنند که استقلال در شرایط امروز به خاطر جهانی شدن شهروندان موضوعیت ندارد و کسانی که به دنبال استقلال هستند را جنگ طلب معرفی نمایند این در شرایطی است که کشورهای غربی هنوز هم اجازه نمی دهند که شهروندان جهانی که دارای گرین کارت هستند وارد حوزه سرزمینی آنان شوند.
6. رسانه های بیگانه با شیوه پردازش خبری خود در صدد هستند که خود را موثق ترین منبع نسبت به اخبار ایران قلمداد کنند و در این راستا بسیاری از خبرهای سایت ها و شبکه تلگرامی را به عنوان بهره گیری از منابع موثق در فضای ایران منتشر می کنند تا همچنان اعتماد جامعه را به خود کسب کنند و در شرایط حساس دروغ  خود را منتشر کنند. این اطلاع رسانی خاکستری اعتماد عموم جامعه را در ابتدا ایجاد می کند و سپس ضربه نهایی را با دروغ های شاخدار را منتشر می کنند تا انتخابات را تحت تاثیر قرار دادند.
به هر حال یکی از بخش های مهم در اطلاعاتی که در اختیار افکار عمومی قرار می گیرد از رسانه های بیگانه و شبکه های اجتماعی ای است که بر آنها کنترلی وجود ندارد و با توجه به رشد روز افزون آنها امکان پاسخگویی به همه آنها میسر نیست و از این  رو وظیفه  همه است که با سواد رسانه ای، شیوه های امپریالیست رسانه ای در فضای امروز تحلیل شود و مردم نسبت به آن اطلاع داشته باشند.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات