تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۰۱۱۶۱
اسرائیل از ترس دیوار می‌سازد

نصرالله: جنگ بعدی را به داخل سرزمین اشغالی می‌کشیم

(روزنامه جوان ـ 1396/02/23 ـ شماره 5088 ـ صفحه 15)

رهبر جنبش مقاومت اسلامي لبنان با اشاره به ديوارسازي‌هاي اخير رژيم‌صهيونيستي در شمال سرزمين‌هاي اشغالي تأكيد كرد كه اين ديوارسازي‌ها نشانه ترس صهيونيست‌ها و شكست پروژه «اسرائيل بزرگ» است و حزب‌الله مي‌تواند جنگ بعدي را به داخل خاك دشمن انتقال دهد.

سيد حسن نصرالله دبيركل حزب الله به مناسبت سالگرد شهادت مصطفي بدرالدين صحبت‌هاي مهمي را در باره مسائل داخلي و منطقه‌اي مطرح كرد. وي ابتدا از نقش كليدي بدرالدين در پيروزي‌هاي مقاومت تقدير كرد و گفت: «مصطفي بدرالدين فرماندهي دلير در آزادسازي سرزمين‌هاي اشغال شده و رهايي اسرا از دست رژيم‌صهيونيستي بود و با كارهاي خود شبكه‌هاي مزدوران و تكفيري‌هايي كه عليه ما ايجاد شده بود را منهدم كرد. او در سال 1996 فرمانده جنگ ما با رژيم‌صهيونيستي بود كه در آن اسرائيل شكست خورد و به مسيري سوق داده شد كه در سال 2000 به آزادي سرزمين‌هاي اشغال شده لبنان انجاميد.»

دبيركل حزب‌الله لبنان در بخش ديگري از سخنانش درباره تهديدهاي اخير رژيم‌صهيونيستي براي حمله به لبنان، گفت: اسرائيل در 10 سال گذشته همواره تهديد كرده كه به لبنان حمله خواهد كرد و تاكنون تهديدهاي خود را عملي نكرده است. اگر اين رژيم دست به چنين ماجراجويي‌هایي بزند جنگ را به داخل سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين خواهيم كشاند و هيچ نقطه‌اي از سرزمين‌هاي تحت اشغال اسرائيل نخواهد بود مگر اينكه موشك‌هاي مقاومت به آنجا برسد.

اين اولين بار نيست كه رهبران مقاومت از آمادگي خود براي اتخاذ رويكرد در جنگ با رژيم‌صهيونيستي صحبت مي‌كنند. گفته مي‌شود پس از پايان جنگ 2006 حزب‌الله تصميم گرفت براي غافلگيري دشمن خود جنگ را به داخل سرزمين‌هاي اشغالي انتقال دهد. جنبش مقاومت اسلامي لبنان پس از ورود به جنگ سوريه رويكرد تهاجمي در مقابل گروه‌هاي تروريستي اتخاذ كرد و كار كردن در كنار ارتش روسيه اعتبار زيادي به اين گروه داده است.

هم اكنون جنگ سوريه با پيشتازي نيروهاي مقاومت عليه گروه‌هاي مسلح تحت حمايت غرب در جريان است و رژيم صهيونيستي تلاش مي‌كند با تهديدهاي خود عليه لبنان، پيروزي‌هاي حزب الله را تحت الشعاع قرار دهد. اما نصرالله در واكنش به اين تهديدهاي تل‌آويو گفت: «ديواري كه اسرائيل در مرز با لبنان ايجاد كرده دليلي بر اذعان اسرائيل به شكست طرح‌ها و طمع‌ورزي‌هايش در منطقه و سقوط طرح اسرائيل بزرگ است. تمامي رخدادها ثابت كرد كه اسرائيل ضعيف و مثل خانه عنكبوت است. تنها در چشم ضعيفان و بزدلان مثل فولاد است. در گذشته لبنان مي‌ترسيد و اسرائيل قوي بود اما امروز بعد از پيروزي‌هاي مقاومت و معادله‌هاي طلايي اسرائيل از ترس ديوار مي‌سازد. اسرائيل نگران حملات آتي است چراكه احتمالاً حمله آتي در داخل اراضي اشغالي فلسطين باشد.»

منظور نصرالله از ديوار‌سازي اشاره به ساخت‌هاي سازه‌هاي گسترده رژيم‌صهيونيستي در مرزهاي جنوبي لبنان است. تحليلگران معتقدند اين ديوارسازي‌هاي اسرائيل نشان مي‌دهد آنها تهديد حزب‌الله براي انجام حملات تهاجمي را جدي در نظر گرفته‌اند.

نصرالله در ادامه همچنين به اعتصاب غذاي اسراي فلسطيني در زندان‌هاي رژيم‌صهيونيستي پرداخت و گفت: آيا رهبران عرب جرئت اين را ندارند كه از رئيس‌جمهور امريكا بخواهند مسئله اسرا را حل كند. آيا اسراي فلسطيني جايي در نشست سران كشورهاي عربي و اسلامي با دونالد ترامپ در عربستان ندارند؟ ما در برابر اعتصاب غذاي اسراي فلسطيني سر تعظيم و احترام فرود مي‌آوريم.

تكذيب تغيير بافت جمعيتي

سيد حسن نصرالله درباره پايان مأموريت مقاومت در ارتفاعات شرقي لبنان بعد از بيرون راندن تمامي افراد مسلح از اين مناطق گفت: بعد از اينكه اين مناطق امن شدند ديگر دليلي براي حضور ما در اين مناطق وجود ندارد. حضور نظامي مقاومت در روستاهاي مجاور با مرزهاي سوريه با نقش دولت لبنان در دادن كمك به ساكنان اين روستاها مغاير نيست. نصرالله اخبار برخي رسانه‌ها درباره ايجاد تغييرات دموگرافي (جمعيتي) با رهبري دولت سوريه و ايران را تكذيب كرد و گفت: اين ادعاها صحت ندارد به اين دليل كه تمامي ساكنان در شهرك‌هايي كه افراد مسلح آن را ترك كردند حضور دارند و نهادهاي حكومتي در اين مناطق فاعل هستند.

تركيه، قطر، عربستان و امريكا و گروه‌هاي مسلحي كه به آنها وابسته هستند سياست به حاشيه راندن طايفه‌اي و تغيير دموگرافي در سوريه را اجرا مي‌كنند. وي تأكيد كرد: حزب الله از هرگونه آتش‌بسي در سوريه كه رهبران اين كشور با آن توافق كرده باشند، استقبال مي‌كند. حزب الله با هدف كمك به دولت و مردم سوريه به آنجا رفت و به مذاكرات امنيتي و نظامي كاري ندارد بلكه به آنچه دولت سوريه درباره آن تصميم بگيرد پايبند است. بايد از هرگونه فرصتي براي پايان دادن به خونريزي در سوريه استفاده كرد. سوريه وارد مرحله جديد و حساسي شده و گروه‌هاي مسلح در آنجا در بدترين شرايط هستند. روسيه بيش از هر زمان ديگري با محور مقاومت و سوريه هماهنگ شده است.

وي به مصاحبه اخير محمد بن سلمان، وزير دفاع عربستان اشاره و تأكيد كرد: محمد بن سلمان در اين مصاحبه اشتباهات زيادي كرد. بن سلمان نزاع در منطقه را از نزاع سياسي به نزاع ديني و مذهبي تبديل مي‌كند. وي در مصاحبه‌اش گفت كه مشكلش با ايران اين است كه منتظر ظهور امام مهدي (عج) است. او بايد بداند كه ظهور امام مهدي از مكه قطعي است و اين چيزي است كه همه مذاهب بر آن متفق‌القول هستند.

http://www.javanonline.ir/fa/news/851219

ش.د9600120

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات