صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹  ، 
کد خبر : ۲۹۹۶۱۵

تابلوی سیاسی دوشنبه 9اسفند1395

برگشت، ولی حالا مادر؛ یک هفته ای هست که نیست! حالا پس از سالها انتظار و چشم به راهی مادر، پیکر شهید جاوید الاثر محمدعلی نقدی برادر سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رئیس سابق سازمان بسیج مستضعفین پس از چند سال شناسایی شد.پیکر این شهید والا مقام از طریق آزمایش DNA شناسایی شده است.حاجیه‌خانم «بی بی صائب» والده شهید جاوید الاثر محمدعلی نقدی سالها در انتظار خبری از پسرش روزها چشم به در دوخت تا آنکه دوباره چشمانش به قد و بالای عزیز سفر کرده اش نه در قاب ایستاده که در تابوتی با چند استخوان بیافتد اما پسر که هیچ گاه نمیخواست مادر، او را در این قامت ببینید و میخواست خودش به استقبال مادر برود نه مادر به استقبال او. دوم اسفندماه بود که پسر بهشت را برای مادر آذین بندی کرد و مادر دعوت حق را لبیک گفت.
تابلوی سیاسی دوشنبه 9اسفند1395- شماره 465- word

تابلوی سیاسی دوشنبه 9اسفند1395- شماره 465- pdf

   7 راهکار سازمان سیا برای مقابله با ثبات ایران
اسکات مودل رئیس اجرایی شرکت راپیدان گروپ که اینک در زمینه انرژی کار می‌کند و رزومه امنیتی بالایی در دولت آمریکا دارد، در جلسه استماع کنگره که 12 فوریه برگزار شد، نقشه راه مهمی برای دولت آمریکا به منظور مواجهه با ایران مطرح کرد. او سال‌ها در بخش عملیات ویژه سازمان سیا فعالیت می‌کرده و خاورمیانه - به خصوص افغانستان - یکی از اصلی‌ترین محل‌های ماموریت وی بوده است. وی به سه زبان فارسی، پرتغالی و اسپانیایی مسلط است.مودل در این جلسه در مقدمه بحثی که با عنوان «ایران زیر نظر» ارائه داد، تاکید کرد که علیرغم همه فشارها و اقداماتی که آمریکا علیه ایران انجام داده، «جمهوری اسلامی علیرغم کاستی‌ها و کوتاهی‌هایی که دارد، در شرف سقوط نیست.»او همچنین افزود که در حال حاضر شرایط لازم برای اصلاحات عمده در ایران یا «بهار پارسی» وجود ندارد. مودل در ادامه ضمن اشاره به شاخص‌هایی درباره استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران پیشنهاداتی را به دولت آمریکا برای مقابله با ایران در دوره جدید ارائه کرد.
1ـ صدای آمریکا باید پنجره‌ای برای واشنگتن در راستای سیاست آمریکا در قبال ایران باشد. باید تغییرات اساسی در ساختار برنامه‌سازی «صدای آمریکا» و بخش «رادیو فردا» ایجاد شود. هم‌اکنون این رسانه‌ها به علت برنامه‌سازی‌های ضعیف و آبکی در بدترین وضعیت خود قرار دارند.
2ـ موج جنگ اطلاعاتی علیه ایران تشدید شود. اطلاعاتی که نشان‌دهنده ارتباط میان ایران با القاعده، طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی هستند، افشا شود. ایران با موفقیت رهبری جنگ علیه تروریسم را ربوده در حالی که رهبری این مبارزه باید در دست آمریکا باشد. ارتباط میان سرویس‌های امنیتی ایران و القاعده باید خبر شود و این امر باید جزئی از برنامه کمپین رسانه‌ای علیه ایران باشد.
3ـ کمک گرفتن از سعودی‌ها برای ضربه زدن به ایران. این اقدام باید همزمان با انتشار اخباری درباره حمایت شورای همکاری خلیج فارس از شبه نظامیان مسلح انجام پذیرد. آمریکا درصورتی از این اقدامات بهره خواهد برد که بتواند وضعیت نابسامان تمام طرف‌ها در منطقه را نشان دهد.
4ـ استمداد از سازمان سیا برای تمرکز بر ایران. یکی از مهم‌ترین پیشنهادات مادل تشویق نخبه‌ها برای خروج از ایران و همچنین جاسوس‌گیری از داخل ایران است.وی گفت: در حال حاضر سازمان سیا این اجازه را دارد که سالانه 100 گرین کارت به افرادی دهد که کمک ها‌ی قابل توجهی به سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا می‌کنند و تلاش‌های مخفیانه زیادی در راستای کمک به سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا انجام می‌دهند.
5ـ فشار بر ایران به بهانه‌های حقوق بشری. کنگره باید با تصویب قانونی دولت را موظف به ارائه گزارش هر سه ماه یکبار درباره فساد و نقض حقوق بشر در ایران کند.
6ـ دامن زدن به فتنه مذهبی در جهت اهداف خاص. افسر ارشد سازمان اطلاعات آمریکا ایجاد فتنه مذهبی در قم و نجف را نیز در فهرست پیشنهادات خود قرار داد. مادل اعتقاد دارد باید میان مراجع عظام تقلید قم و نجف اختلاف ایجاد کرد و از این تفرقه سود برد. مادل صراحتا اعلام می‌کند باید از افرادی مانند صادق شیرازی حمایت قاطع کرد.
7ـ تشدید ایران هراسی در میان کشورهای عرب منطقه. آمریکا باید با فراهم کردن سیستم موشک دفاعی، تضمین‌های امنیتی و آموزش و پشتیبانی آشکار از بحرین و متحدان آمریکا در شورای همکاری خلیج فارس در برابر طیفی از تهدیدات نامتقارن ایران در منطقه بایستد.

  دو قطبي‌سازي يک روز پس از فراخوان وحدت
در سال پاياني دولت تدبير و اميد و در سالي كه مزين به سال اقدام و عمل است، رئيس‌جمهور محترم مدتي است به‌جاي گزارش عملكرد، گويي به گفتار درماني روي آورده است. چندان هم فرقي نمي‌كند، اين گفتار درماني‌ها با فلسفه همايش و تريبوني كه در اختيار ايشان است، ارتباطي دارد يا خير. برخي آگاهان سياسي معتقدند، دولت يازدهم پس از چهارسال با حجم انبوهي از مطالبات مردم مواجه است كه در شعارهاي انتخاباتي سال 92 وعده آن داده شده بود و اكنون كه پاسخي براي آن ندارد، لاجرم براي فرافكني از آن مطالبات دست به غيريت‌سازي و دوقطبي‌هاي كاذب مي‌زند؛ دو قطبي‌اي كه از قضا واجد مصاديق خارجي نيست. بنابراين مخالفان با عناويني مانند: «عده‌اي، برخي و بعضي‌ها» معرفي مي‌شوند. سخنان روحاني در همايش « مجمع ملي سلامت» شباهت فراواني به اين گزاره‌ها دارد.روحانی گفت: ما الان چقدر سرمايه‌گذاري مي‌خواهيم در بخش درمان؛ همه سرمايه‌گذاري را ما مي‌توانيم انجام دهيم، البته در آغاز اين دولت كه البته من نمي‌خواهم برگردم به سال‌هاي 91 و 92 زيرا «بعضي ها» خيلي ناراحت مي‌شوند آمار و ارقام خيلي مشعشع است.‌ از آن دوران نمي‌شود گفت زيرا اگر بگوييم به ما مي‌گويند چه كار داري به قبل از اين دولت، حالا مال دولت خودتان را بگوييد دوره قبلي گذشته است.» ‌روحانی سپس برای توجیه انتقادهای مکررش به گذشته آن هم در سال چهارم و پایان کار دولتش دولتش گفت: « وقتي آن دولت بود مي‌خواستيم انتقاد كنيم مي‌گفتند انتقاد نكنيد دولت تضعيف مي‌شود؛ امروز كه آن دولت رفته مي‌خواهيم انتقاد كنيم مي‌گويند آن دولت كه رفته چه كار به آن داريد؛ بعضی‌ها آلزایمر سیاسی گرفته‌اند.» دكتر روحاني در ادامه سخنان خود باز هم با معرفي كساني با واژگان «برخي» و «بعضي» به عنوان مخالفان نشاط و شادابي در جامعه و سرمايه‌گذاري خارجي می‌‌گوید: پس فردا عيد است و ايام ميلاد حضرت زهرا (س) در پيش است. بايد نشاط داشته باشيم. بگذاريم مردم نشاط داشته باشند چطور اگر گريه كنيم حلال است بخنديم حرام است؟ سلامت جسم و روح بدون نشاط نمي‌شود. بگذاريد جامعه و جوانان نشاط داشته باشند.

  حشمتیان: به هیچ‌کس چک سفید امضا نخواهیم داد
رئیس خانه احزاب گفت: درسال 92 با اصلاح طلبان ائتلاف کردیم اما برای انتخابات 96 نیز به هیچ کس چک سفید امضا نخواهیم داد.
قدرتعلی حشمتیان رئیس خانه احزاب باشگاه خبرنگاران جوان،درباره معرفی گزینه دیگری در کنار روحانی از سوی اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 گفت: اصلاح طلبان حتما گزینه دیگری را در کنار روحانی معرفی می‌کنند.وی با اشاره به اینکه در انتخابات 96 هرسه جریان موجود در کشور گزینه خود را مطرح می‌کنند، گفت: ممکن است مستقلین با یکی از جریانات ائتلاف کنند.رئیس خانه احزاب ادامه داد: جریان مستقلین و معتدلین ممکن است در انتخابات سال 96 با یکی از جریانات کشور ائتلاف کنند و این ائتلاف بستگی به موقعیت زمانی و احتمال ائتلاف با اصلاح طلبان دارد.

  نامه احمدی‌نژاد به ترامپ
محمود احمدی‌نژاد به دونالد ترامپ نامه نوشت. این نامه که به دو زبان فارسی و انگلیسی نوشته شده، به سفارت سوئیس در تهران (حافظ منافع امریکا در ایران) تحویل و برای حساب توئیتری رئیس جمهوری امریکا ارسال شده است. احمدی‌نژاد در بخشی از نامه 3325 کلمه‌ای خود با اشاره به اینکه «از فضای سیاسی و رسانه‌ای امریکا چنین استنباط می‌شود که نتیجه انتخابات بر خلاف روال معمول و خارج از اراده و پیش‌بینی هیأت حاکمه و جریان اصلی پشت صحنه سیاست امریکا بوده است... انتخابات اخیر، بخشی از مطالبات واقعی و انباشته مردم امریکا را آشکار کرد.با استقبال از این امر و با امید به تأثیرگذاری، موضوعاتی را با شما در میان می‌گذارم». در بخشی از این نامه آمده است: «جنابعالی به صراحت این سیاست‌ها و عملکردها، ساختار حکومتی امریکا و دستگاه رسانه‌ای شکل دهنده افکار عمومی را تخطئه کرده‌اید. جنابعالی اعلام کرده‌اید که می‌خواهید شرایط را به نفع مردم عوض کنید». وی افزوده است: «باوجود مردم خوب امریکا، شما امروز این فرصت تاریخی را دارید که با آغاز اصلاحات اساسی و تلاش در این راه، آغازگر تحولی بزرگ باشید و نام نیکی را از خود برجای بگذارید.»
 
  تهدیدات سید حسن نصرالله و ترس هزاران نفر شهرک نشین
هزاران نفر از شهرک‌نشین‌های فلسطین اشغالی در شهر بندری حیفا طی برپایی تظاهراتی خواستار برچیده شدن ذخایر آمونیاک در این شهر شدند.شبکه المیادین به نقل از کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد، بیش از 4 هزار شهروند اسرائیلی در برابر دادستانی حیفا تجمع کرده و از دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستند این ذخایر را از شهر حیفا به جای دیگر انتقال دهد.خبرنگار کانال 10 اسرائیل با پوشش این تظاهرات اعلام کرد که افراد شرکت کننده در این تظاهرات نسبت به تهدیدات سید حسن نصر الله اظهار نگرانی کردند که طی آخرین سخنرانی خود گفته بود در صورتی که اسرائیل به لبنان حمله کند، حزب‌الله ذخایر آمونیاک در حیفا را هدف قرار خواهد داد.پس از این تظاهرات که 3 ساعت به طول انجامید، دادگاه حیفا صدور حکم در این خصوص را به 3 روز دیگر به تعویق انداخت تا حکم نهایی صادر شود.

  عیاشی به سبک سعودی
پادشاه عربستان روز گذشته در ابتدای تور آسیایی خود که حدود یک ماه طول می‌کشد وارد کوالالامپور پایتخت مالزی شد. محمد نجیب عبدالرزاق نخست وزیر،  هشام الدین حسین، وزیر دفاع و تعدادی از مسئولان مالزی به استقبال ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان آمده بودند. سفر ملک سلمان به مالزی چهار روزه خواهد بود. این نخستین سفر آسیایی پادشاه عربستان از زمان رسیدن به قدرت است. قرار است ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در سفرهای آسیایی خود به مالزی،‌ اندونزی، برونئی، ژاپن، چین، مالدیو و اردن برود. در مدتی که پادشاه در کشور نیست اداره امور مملکت بر عهده محمد بن نایف، ولیعهد است. قرار است پادشاه عربستان به همراه هیئت ۱۵۰۰ نفره خود تعطیلات شش روزه‌ای را در این کشور بگذرانند. به گفته وزیر گردشگری اندونزی، ملک سلمان تعطیلات خود را در جزیره بالی می‌گذراند. او از اول تا نهم مارس در اندونزی خواهد بود. به این ترتیب پادشاه سه روز اول این سفر رسمی را به دیدارهای خود اختصاص داده است و شش روز باقی مانده را در تعطیلات خواهد بود. این هیئت ۱۵۰۰ نفره پادشاه شامل ۱۰ وزیر و ۲۵ شاهزاده است.

  ترامپ: کلینتون باز هم در یک رقابت انتخاباتی تقلب کرد
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به انتخابات اخیر تعیین رهبر جدید حزب دموکرات در مطلبی در صفحه شخصی مجازی خود مدعی شد هیلاری کلینتون اقدام به تقلب انتخاباتی علیه رقیب هم‌حزبی‌اش سناتور برنی سندرز کرده است.وی در این باره نوشت: البته رقابت برای انتخاب رئیس جدید کمیته ملی دموکرات‌ها کاملا همراه با تقلب بود. در این رقابت فرد مورد نظر برنی سندرز نیز مثل خود او هرگز شانسی برای پیروزی نداشت؛ چرا که هیلاری کلینتون پیروزی «تام پرز» را می‌خواست.این واکنش ترامپ بعد از آن مطرح شد که تام پرز، وزیر سابق کار آمریکا در رای‌گیری در اجلاس کمیته ملی حزب دموکرات در آتلانتا اکثریت آرا را کسب کرد و رقیبش کیت الیسون را شکست داد.

   طمع عربستان برای استفاده از عراق
وزیر خارجه سعودی در سفری سرزده به عراق رفت و با مقامات این کشور دیدار کرد. این سفر در حالی انجام گرفت که روابط عربستان و عراق طی سالهای گذشته روند مطلوبی نداشت. چند ماه پیش اولین سفیر عربستان پس از سرنگونی صدام حسین، اظهارات جنجال برانگیزی علیه ایران کرد که به اخراج او از این کشور انجامید و هنوز عربستان سفیر جدید خود را معرفی نکرده است. عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی در دیدار با حیدر العبادی نخست‌وزیر و ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق خواهان روابط سازنده با عراق شد. او پس از دیدار با همتای عراقی‌اش در بغداد، گفت که کشورش به دنبال ایجاد روابطی ممتاز با عراق است و برای کار مشترک با بغداد در رویارویی با تروریسم تمایل دارد. عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در کنفرانس خبری با ابراهیم جعفری، همتای عراقی‌اش در بغداد گفت: عربستان و عراق با آفت تروریسم مواجه هستند و تمایلی برای همکاری با هم جهت از بین بردن این آفت وجود دارد. همچنین وزیر خارجه عربستان اظهار کرد: تاریخ عربستان و عراق افتخار آمیز است و مذاکرات در جریان این سفر سازنده و مثبت بود و ما به بررسی مسائل متعددی پرداختیم. من خواهان انجام سفر دومی در آینده هستم. در همین راستا، وزیر خارجه عربستان سعودی گفت که کشورش نسبت به عراقی‌ها موضعی واحد دارد. او گفت که تصمیم دارد سفر دیگری نیز به عراق داشته باشد. همچنین وزیر امور خارجه عربستان گفت که بی‌طرفی عراق می‌تواند به بهبود روابط تهران-ریاض کمک کند.
 
   مهدی هاشمی باز هم به زندان برنگشت
مهدی هاشمی فرزند مرحوم  هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، سال 94 از سوی دادگاه انقلاب به‌اتهام اختلاس، جعل، ارتشا و برخی مسائل امنیتی، جمعاً به 25 سال زندان، رد مال، جزای نقدی، انفصال دائم از خدمات دولتی و 50 ضربه شلاق محکوم شد که این حکم پس از اعتراض از سوی متهم، در دادگاه تجدیدنظر تأیید شد.نامبرده برای گذراندن دوره محکومیت خود طبق ماده 134 قانون مجازات اسلامی، 10 سال حبس، 18 مرداد سال گذشته وارد زندان اوین شد..وقتی که 19 دی امسال، خبر فوت ناگهانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به‌خاطر ایست قلبی منتشر شد، مهدی هاشمی با دستور مقام قضایی، برای وداع با پدر مرحومش به مرخصی آمد و تا همین امروز هم هنوز به زندان برنگشته است. هرچقدر که اعطای مرخصی به مهدی هاشمی به‌خاطر فوت پدرش، منطقی، عقلانی و قانونی به نظر می‌رسد اما ادامه‌‌دار شدن این مرخصی حتی پس از گذشت چهلمین روز درگذشت آیت‌الله هاشمی، قدری عجیب به نظر می‌آید.آخرین مرتبه با دستور مقام قضایی، مرخصی مهدی هاشمی تا هفتم اسفند ماه یعنی روز گذشته (شنبه) تمدید شد اما طبق اطلاعاتی که خبرنگار تسنیم از مقامات قضایی کسب کرده، وی هنوز به زندان برنگشته و احتمالاً مرخصی مهدی هاشمی برای چندمین مرتبه تمدید شده است.

   فرانسه تا اطلاع ثانوی تنها خودروساز مطرح خارجی در ایران
مشاور انجمن خودرو سازان ایران با اعلام اینکه الان مهمترین شرکت های خودروساز که برای حضور در ایران برنامه ریزی کرده اند همان فرانسوی ها هستند، گفت: « از سال آینده بخش مهمی از محصولاتی که قراردادهای تولید آن با شرکت پژو بسته شده است وارد بازار خواهد شد، همچنین امیدواریم تا پایان سال جاری قرارداد رنو نیز به ثمر بنشیند و از اواخر سال آینده یا اوایل سال بعد از آن شاهد ورود محصولات رنو نیز به بازار باشیم.»او با اشاره به اینکه چشم انداز صنعت خودروی ایران بسیار خوب است، درباره اینکه آیا شرکت های خودروسازی از کشورهای دیگر همچون آمریکا و... هم وارد ایران خواهند شد، یا نه، گفت:« شرکت های آمریکایی قطعا فعلا برنامه ای برای ورود به ایران نخواهند داشت و الان مهم ترین شرکت های خودروساز که برای حضور در ایران برنامه ریزی کرده اند همان فرانسوی ها هستند، نکته مهم این است که مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت شرط ورود شرکت های خودروساز به ایران را سرمایه گذاری قرار داده اند و شرکت های خارجی هم تنها با دریافت تضمین ها و سود مطمئن حاضر به سرمایه گذاری در این شرایط هستند، به همین دلیل درحال حاضر روند مذاکرات به جز با شرکت های فرانسوی که سال های طولانی در کشورمان بوده اند، کند پیش می رود.»

  خودکشی مهدیس میرقوامی ربطی به وزارت اطلاعات ندارد
روابط عمومی وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای هرگونه ارتباط بین فوت خانم مهدیس لبابی میرقوامی با این وزارتخانه را تکذیب کرد. بر اساس بررسی ها و رصدهای اطلاعاتی، وی در تاریخ 7 بهمن به علت بروز برخی مشکلات خانوادگی، خودکشی کرده است. در تاریخ پنجم اسفند مصادف با روز مهندس، اخباری درباره فوت خانم مهندس مهدیس لبابی میرقوامی، یکی از شهروندان استان کرمانشاه و دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه سهند تبریز به علت تجاوز ماموران اداره کل اطلاعات کرمانشاه در شبکه ها و خبرگزاری های وابسته به معاندین و ضد انقلاب منتشر شد. نامبرده هیچگونه سابقه دستگیری، احضار یا بازداشت در وزارت اطلاعات و اداره کل اطلاعات کرمانشاه را نداشته است.



نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات