فرهنگی >>  فرهنگی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۰۱۱۶۹

طرح جهاد مهربانی به کمک کودکان کار می آید

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: طرح جهاد مهربانی برنامه های ویژه ای برای ساماندهی کودکان کار دارد.
پایگاه بصیرت / گروه فرهنگی
به گزارش گروه فرهنگی بصیرت مجتبی عبداللهی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار کرد: پیگیری حقوق کودکان کار و جلوگیری از استثمار آن‌ها در جامعه نیازمند عزم جدی دستگاه‌های مربوطه است که در این راستا شهرداری تهران با اجرای طرح جهاد مهربانی مصوبه شورای شهر اقدام به حمایت از این کودکان می‌‌کند.

وی افزود: براساس این مصوبه اقدامات موثر برای کودکان کار از سه جنبه رشد و تکامل کودک، شناسایی عوامل تهدید کننده در شهر و توجه به کودکان آسیب دیده مورد پیگیری قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه وضعیت کودکان کار و خیابان با توجه به مسائل جامعه در شهر تهران مناسب نیست و این افراد از جایگاه حقیقی و حقوقی خوبی برخوردار نیستند، تصریح کرد: در حال حاضر انگیزه و عزم جدی در سطح جامعه برای پیگیری حقوق کودکان وجود ندارد و به همین علت شاهد پایمال شدن حقوق آن‌ها هستیم و کودکان بسیاری در سطح پایتخت از سوی باندها و گروه‌های خاص در شرایط نامناسب و با تحمل فشارهای روحی و روانی بکار گرفته می‌شوند که باعث ایجاد معضلات اجتماعی از جمله تکدی‌گری، فروشندگی، بزهکاری و غیره درسطح جامعه می‌شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اضافه کرد: شهرداری در قالب طرح جهاد مهربانی ضمن شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل، رسیدگی به خانواده‌های آن ها را به عنوان افراد نیازمند و آسیب زا در دستور کار قرار داده که برای موفقیت در این طرح نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف است.

عبداللهی در پایان تاکید کرد: توجه به نیازهای روانی، جسمانی و عاطفی کودکان بسیار مهم است و ارتقا برای افزایش آن وظیفه همگانی است زیرا این افراد از جمله اقشار مهمی هستند که باید به نیازهای این گروه سنی به عنوان آینده سازان جامعه توجه ویژه شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات