صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۰۱۳۲۶

اخبار کوتاه سه‌شنبه 2 خرداد

مأموران بخش «کا» وزارت کشور روسیه ویژه مبارزه با جرایم در فضای مجازی (سایبری) یک گروه هکرها متشکل از ۲۰ نفر را دستگیر کردند. فعالیت گروه هکرهای روس به این صورت بود که آنها به گوشی‌های تلفن همراه بدافزار ارسال کرده و آن را آلوده می‌کردند و با استفاده از این ویروس به سیستم مخابراتی و نرم‌افزاری آن دسترسی پیدا می‌کردند. گروه هکرهای روس در طول چند سال فعالیت خود توانسته بودند بیش از ۵۰ میلیون روبل (معادل حدود یک میلیون دلار) از مشترکان تلفن‌های همراه بربایند.
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان درباره اعتراضات یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری به روند برگزاری این انتخابات گفت: اعتراضاتی که این دوستان داشتند در زمینه کمبود تعرفه در برخی شعب، مهر نشدن برخی تعرفه‌ها یا زود تمام شدن ساعات رأی‌گیری در برخی شعب بود که رئیس ستاد این نامزد موضوعات مذکور را با حضور در شورای نگهبان مطرح کرد؛ لذا تلاش می‌کنیم طی این هفته شکایت‌ها و گزارش‌های دریافتی در جلسه شورای نگهبان مطرح شده و نتیجه آن در فرصت قانونی خدمت مردم ارائه شود.
دولت کره شمالی با اعلام آزمایش موفقیت‌آمیز موشک بالستیک میا‌‌ن‌بُرد موسوم به «پوک گوگ سانگ ـ ۲»، از تولید انبوه این موشک خبر داد و اعلام کرد: موشک بالستیک میان‌بُرد که از تمام الزامات فنی برخوردار است، با موفقیت آزمایش شد و اکنون می‌تواند این موشک بالستیک را به طور انبوه تولید کرد. گفتنی است،‌ تولید انبوه این موشک بالستیک نشان‌دهنده پیشرفت پیونگ‌یانگ در مسیر کسب توانایی و قابلیت لازم برای هدف قرار دادن خاک آمریکا به وسیله موشک‌های بالستیک خواهد بود.
سازمان اطلاعاتی بریتانیا اعلام کرد: داعش به مین‌های قابل اتصال به بدنه کشتی و مقاوم در زیر آب دست پیدا کرده که این مسئله بسیار خطرناک است. انگلیس از نقشه اعضای داعش برای منفجر کردن بنادر این کشور از طریق بمب‌گذاری در نفت‌کش‌ها و سایر کشتی‌ها خبر داد و گفت: غواصان ارتش انگلیس کشتی‌ها و نفت‌کش‌ها را پیش از ورود به بنادر بازرسی می‌کنند تا بمبی به بدنه کشتی‌ها متصل نشده باشد.
وعده انتخاباتی دولت برای احیای دائمی زاینده‌رود هنوز در گوش مردم اصفهان می‌پیچد؛ اما طبق برنامه‌ریزی قرار است ۱۵ خرداد بار دیگر آب بر روی بزرگ‌ترین شریان حیاتی مرکز کشور قطع شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات