صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۰۱۴۲۳

اخبارویژه روزنامه ها7خرداد1396

کیهان


ایران بزرگتر از آن است که آمریکا بتواند او را منزوی کند


روزنامه نیویورک تایمز نوشت: ایران بزرگتر از آن است که آمریکا بتواند او را منزوی کند.


راجر کوهن در نیویورک تایمز نوشت: ترامپ فرصت حضور در عربستان را مغتنم شمرد و کشف جدیدش را اعلام کرد و گفت «بالای 95 درصد قربانیان تروریسم خود مسلمانان هستند.» عربستان خانه مقدس‌ترین اماکن مسلمانان است. اما همین عربستان تشنه خرید سلاح از شرکت‌های تسلیحاتی «شیطان بزرگ» است.


چقدر خوب می‌شد اگر ترامپ فرصت سفر به عربستان را مغتنم می‌شمرد و در اولین سفر خارجی‌اش به یک پادشاهی که شمشیر در دست تکان دادن پادشاه از مظاهر آن است و هیچ شأن و منزلتی برای زنان قائل نیست؛ مترصد می‌شد و همه اشکالات و نقاط ضعف این حکومت را به آن گوشزد می‌کرد.


اما ترامپ نه تنها این فرصت را صید نکرد بلکه در عوض پادشاهی عربستان را با این عملش جلا داد و فقط هم خطاب همه رویکردهایش مردان بودند.


ترامپ در عربستان تازیانه‌اش را بر کمر تروریسم کوبید، بدون آنکه توجه کند ببیند منبع تروریسم کجاست. ترامپ به کشوری سفر کرد که 15 تن از 19 عامل وقوع حادثه 11 سپتامبر از اتباع آن بودند ضمن آنکه همه منابع مالی این عملیات را هم عربستان تامین کرده بود.


پادشاهی عربستان بودجه تمام گروه‌های متعصب را که اصل و بنیان اعتقادات ایدئولوژیک «القاعده» و «داعش» را تشکیل می‌دهند تامین می‌نماید.


نیویورک تایمز می‌افزاید: ترامپ در مظهر نمادین یکی از همین جوامع حامی داعش حضور می‌یابد و در آن از لزوم مبارزه با تروریسم صحبت می‌کند و به کشورهای خاورمیانه می‌گوید که «تروریست‌ها را از زمین‌تان بیرون کنید.» اما ترامپ در این نصیحت‌گویی‌اش غافل از درک این حقیقت است که این کشورهایی که آنها را خطاب صحبتش قرار می‌دهد، نمی‌توانند همزمان هم ماشین جوجه‌کشی تروریسم باشند و هم مفتش آن.


یک سیاست خارجی عاری از هرگونه اصول و اعتقاد ارزشمند؛ در متن همان نظریه انحرافی «اول، آمریکا» ترامپ می‌گنجد. این سیاست خارجی بی‌تردید برای آمریکا مشکل‌آفرین خواهد بود.


این یعنی انکار خود. ترامپ باید درک کند که با ایستادن در کنار دیکتاتورها؛ نمی‌توان دیکتاتوری‌های موجود جهان را نفی کرد.


در ادامه این تحلیل آمده است ترامپ علیه ایران حرف می‌زند. مسلما ترامپ در حمله به ایران در معرفی این کشور به عنوان کانون حمایت از تروریسم، فقط برای عربستان و اسرائیل خوش‌رقصی می‌کند.


آمریکا نباید این بازی آتش‌افروزانه را بازی کند. منزوی ساختن ایران؛ تیر به خطا انداختن است. ایران بزرگتر از آن است که منزوی شود. درست است که ایران دموکراسی در سبک آمریکایی نیست اما در مقایسه با عربستان، ایران یک جزیره ثبات است و یک جامعه نماینده سالار و مشارکتی است که قابل مقایسه با عربستان نیست.


چانه‌زنی به سبک فراکسیون اقلیت برای هیئت رئیسه مجلس


اختلاف و سهم‌خواهی فراکسیون 90 نفره امید با اکثریت حامی علی لاریجانی در مجلس وارد فاز جدیدی شده است.


سخنگوی فراکسیون امید گفت: پزشکیان کاندیدای فراکسیون امید برای ریاست مجلس است.


بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایلنا افزود: جلسه امروز فراکسیون امید با بیش از 90 نفر تشکیل شد. پس از تفاهم فراکسیون نمایندگان ولایی و فراکسیون مستقلین قرار شد در صورتی که کف مطالبات فراکسیون امید مبنی بر حفظ وضع موجود محقق نشود، فراکسیون امید برای هر 12 رکن هیئت رئیسه نامزد معرفی کند.


سخنگوی فراکسیون امید تصریح کرد: همچنین در همین جلسه رأی‌گیری به عمل آمد و مقرر شد در صورت عدم تحقق کف مطالبات فراکسیون امید مبنی بر حفظ وضع موجود، مسعود پزشکیان به عنوان کاندیدای رئیس مجلس معرفی شود.


به نظر می‌رسد این قبیل اظهارنظرها با عنایت به وزن اندک فراکسیون امید، بیشتر برای سهم‌خواهی از لاریجانی و فراکسیون منسوب به وی است. فراکسیون امید در اولین سال تشکیل مجلس دهم اقدام به نامزدی عارف برای ریاست مجلس کردند اما ناکام ماندند. اخیراً برخی خبرها از احتمال جایگزینی افرادی دیگر به جای پزشکیان یا مطهری در نایب رئیسی مجلس حکایت می‌کند.


دولت یازدهم رکورد بدهکارترین دولت را شکست


دولت دوازدهم در هزار توی شوم بدهی‌های نجومی 700 هزار میلیارد تومانی گرفتار می‌شود که دولت یازدهم بر جای گذاشت.


روزنامه وطن‌ امروز در گزارشی اقتصادی خاطرنشان کرد: حسن روحانی 6آذر 92 در تنها گزارش 100 روزه، دولت قبل را با بیش از 200 هزار میلیارد تومان بدهی بدهکارترین دولت نامید، حال بعد از حدود 4 سال بدهی دولت بیش از 700 هزار میلیارد تومان شده است. بعد از انتخابات خرداد 92 حامیان دولت تبلیغات رسانه‌ای سنگینی ایجاد کردند که دولت گذشته در عین بهره‌مندی از منابع، مشکلاتی را برای ساختار اقتصادی کشور ایجاد کرده است، به عنوان مثال رئیس‌جمهور در گزارش 100 روزه عملکرد خود که 6 آذر 92 ارائه کرد، به موضوع بدهی‌های دولت گذشته پرداخته و گفته بود: «کشور از لحاظ درآمدهای ارزی حدود 750 میلیارد دلار درآمد داشته در طول8 سال، دولتی که پولدارترین دولت بوده ولی متاسفانه بدهکارترین دولت بود، یعنی دولتی که به ما به ارث رسید.


روحانی در گفت‌وگوی تلویزیونی خود به رقم دقیق‌تری هم درباره بدهی‌های دولتی اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: «بدهی دولت به سیستم بانکی در روزی که ما دولت را در مردادماه تحویل گرفتیم، بیش از 74هزار میلیارد تومان بوده است. بدهی دولت به صندوق تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی 60 هزار میلیارد تومان بوده است. آمار و ارقامی که بخش‌های مختلف دولت به من دادند، بدهی دولت به پیمانکاران و بخش‌های مختلف و بخش خصوصی، حدود 55 هزار میلیارد تومان است. یعنی شما همین 3 رقم را کنار هم قرار دهید، 74 هزار، 60 هزار و 55 هزار میلیارد تومان که ارقام دیگری هم هست، بدهی صندوق‌های بازنشستگی نیروهای مسلح، رقم‌های عجیب و غریبی گزارش دادند که خودشان بعدا برای مردم توضیح می‌دهند، رقم خیلی بالاتر از 200 هزار میلیارد تومان است».


حالا در بهار 96 حدود 4 سال از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید گذشته است. دولتی که برای نجات اقتصاد کشور قدرت را به دست گرفته بود کارنامه‌ای را از عملکرد خود ارائه کرده که بررسی آن می‌تواند زوایای پنهان مانده عملکرد دولت را برای مردم روشن کند. بدهی دولت به بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله بانک‌های تجاری، بانک‌ مرکزی، سازمان تامین اجتماعی و... از جمله شاخص‌هایی است که همان‌طور که روحانی در گزارش 100 روزه خود به آن پرداخت، می‌تواند ماحصل عملکرد دولتمردان در حوزه اقتصادی را به مردم بدون رتوش نشان دهد.


در زمان آغاز به کار دولت، جز رئیس‌جمهور، افراد دیگری مانند وزیر اقتصاد و معاون اول رئیس‌جمهور نیز به ارائه آماری درباره بدهی‌های دولت پرداختند، به عنوان مثال طیب‌نیا همان زمان به عدد 150 هزار میلیارد تومان اشاره کرد. البته بعدا او اذعان کرد که برآوردش از این رقم دقیق نبوده است. اما حالا بر اساس «آمار کلی» که از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی منتشر شده است، بدهی‌های دولتی آن هم تا پایان دی‌ماه سال 95 بیش از 700 هزار میلیارد تومان بوده است. هر چند وزارت اقتصاد با محرمانه دانستن جزئیات بدهی‌های دولتی اقدام به انتشار این اطلاعات نکرده است.


تا اینجا دولت یک تنه و با اختلاف500 هزار میلیارد تومانی لقب بدهکارترین دولت تاریخ را به خود اختصاص داده است. در واقع دولت بدهکار، به دولت «ابربدهکار» تبدیل شده است اما هنوز هیچ یک از مقامات دولتی درباره چگونگی ایجاد این مگابدهی دولتی توضیحی ارائه نکرده‌اند.


برخی مدیران دولت تا می‌توانستند در انتخابات تخلف کردند

دولت در چند مرحله، مرتکب تخلفات چشمگیر و مهندسی مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری شد.

روزنامه جوان با انتشار این خبر می‌نویسد: اظهارات اخیر آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان و رئیس هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر بروز تخلفات مالی و سیاسی چشمگیر در انتخابات بار دیگر پرونده تلخ تخلفات انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم را گشود. رهبر معظم انقلاب دو روز پیش از برگزاری انتخابات هشدار داده بودند: «به همان دستگاه‌هایی که مورد اعتمادند تأکید می‌کنم و سفارش می‌کنم که مراقب باشند آرای مردم، مأمون باشد، امانت آن حفظ بشود.»

نمی‌توان به بهانه مصلحت‌جویی، مخدوش شدن حق میلیون‌ها نفر را نادیده گرفت.

نویسنده با دسته‌بندی تخلفات در ذیل 3 عنوان «دخالت مجریان انتخابات و مسئولان اجرایی له یا علیه نامزدها»، «هزینه کرد تبلیغاتی از بیت‌المال» و «انتخابات ناقص و اختلال در فرآیند آن» می‌نویسد: دخالت مجریان انتخابات و مسئولان اجرایی له یا علیه نامزدها، از حمایت دستگاه‌های دولتی و مدیران اجرایی از رئیس‌جمهور مستقر و نقد به رقبای وی که در قالب بیانیه و مصاحبه ظهور یافت گرفته تا حضور برخی مسئولان دیپلماتیک وزارت خارجه که منع فعالیت انتخاباتی دارند در تجمع‌های انتخاباتی رئیس دولت تنها بخشی از مصادیق این تخلف در سطح ملی است. گزارش‌های فراوان مردمی از سوگیری فرمانداران، بخشداران و دهیاران در همین راستا وجود دارد که لازم است مورد بررسی نهادهای نظارتی ذی‌ربط قرار گیرد.

در دوره انتخابات دوازدهم رکورد «پول‌پاشی» در تاریخ انتخابات کشور شکسته شد. پرداخت یک باره معوقات، سه برابر کردن یارانه بخشی از اقشار، وام 10 میلیونی به دهیاران و... تنها بخشی از این مصادیق بود. نکته جالب‌تر آنکه با همه اینها رئیس‌جمهور رقبایش را به دلیل توزیع نبات(!) تخطئه می‌کرد.

جوان ادامه می‌دهد: گزارش‌های متعددی از عدم اخذ رأی در بسیاری از روستاهای کشور وجود دارد، خصوصاً روستاهایی که در دوره‌های قبلی شعب اخذ رأی ثابت و سیار در آن حضور داشته است. ماجرای تلخ فقدان و کمبود تعرفه بخش قابل توجهی از مردم در استان‌های مختلف را از حضور در انتخابات محروم کرد. تأخیر در آغاز انتخابات- به هر دلیلی که رخ داده باشد- موجب ایجاد ازدحام و در نتیجه انصراف بخشی دیگر از مردم از مشارکت شده است. در برخی حوزه‌ها حتی دو ساعت زودتر از پایان رسمی اخذ رأی، در شعب بسته شده بود.

بخشی از شهروندان واجد شرایط، ناخواسته و به دلیل سوء مدیریت و تدابیر غلط مسئولان از حضور در پای صندوق‌های رأی محروم شده‌اند. از این نکته مهم هم که بگذریم که براساس برآورد عمده این اختلالات از جمله کمبود تعرفه، عدم وجود شعبه اخذ رأی و... در نقاطی رخ داده که رأی بالقوه رقیب رئیس دولت بالاتر بوده است، نمی‌توان از کنار این حقیقت به راحتی عبور کرد که محروم کردن برخی از جمعیت کشور از مشارکت در انتخابات، مردم‌سالارانه بودن آن را مخدوش می‌کند.

به نظر می‌رسد شاهد نوعی «مهندسی مشارکت» به سود جریانی خاص در این روند اجرایی بوده‌ایم که باید از سوی مراجع ذیصلاح مورد بررسی دقیق‌تر قرار گیرد. نکته جالب‌تر آنکه آقای روحانی از اینکه عده‌ای در روز شنبه نتوانسته‌اند رأی بدهند، گله‌مند است، اما به هیچ روی به این مهم اشاره نمی‌کند که وزارت کشور دولتش میلیون‌ها نفر در اقصی نقاط کشور را در میانه روز جمعه از اخذ رأی محروم کرده است!

پرونده انتخابات دوازدهم به زودی با اعلام نظر شورای نگهبان تعیین تکلیف خواهد شد، اما سؤالات زیادی برجا می‌ماند که بخشی از آنها ناظر بر آینده است. دولت دوازدهم قرار است سه انتخابات دیگر مجلس، شوراها و ریاست جمهوری سیزدهم را برگزار کند، آیا قرار است ماجرای تلخ تخلفات چشمگیر و مهندسی مشارکت در انتخابات پیش رو نیز تکرار شود؟

 

رادیکال شدن ادبیات روحانی به خاطر کارنامه اقتصادی بود

«حسن روحانی در انتخابات ایران از خطوط قرمز عبور کرد، چون تصور می‌کرد به خاطر کارنامه اقتصادی رای نمی‌آورد.»

روزنامه واشنگتن پست در تحلیلی به قلم محمدعلی کدیور(عضو موسسه واتسون در دانشگاه براون) نوشت: حسن روحانی در دهه 80 در عرصه سیاست داخلی ایران به عنوان یک مقام راست‌گرا معرفی و پس از آن در دهه 90 بیشتر با عنوان محافظه‌کار شناخته شد. زمانی که وی ابتدا در انتخابات سال 92 ایران، حضورش را اعلام کرد، وی خود را نه اصلاح‌طلب و نه اصولگرا معرفی کرد بلکه خود را میانه‌رو خواند. او در انتخابات امسال به قوه قضائیه و سپاه پاسداران حمله کرد. حتی خاتمی نیز در دولت خود، دست به چنین موضع‌گیری‌های تند نزده بود. بسیاری معتقدند که حسن روحانی از خطوط قرمز در ایران عبور کرده است. این اقدام روحانی برای اتخاذ مواضع اصلاح‌طلبانه افراطی، ریشه در حملات تندروها به عملکرد اقتصادی وی و شاید استنباط وی از نداشتن رای بیش از 50 درصد مردم برای پیروزی در دور اول داشته است.


خراسان

برنامه جدید دولت برای صدور مجوز اجتماع و راهپیمایی

بر اساس نامه رسمی یک مقام مسئول در کابینه که هم اکنون در حال بررسی توسط وزرای مربوطه است، مقرر شده با توجه به عدم تعیین بازه زمانی برای تصمیم گیری نسبت به صدور مجوز برگزاری اجتماعات و راهپیمایی ها در قوانین، وزارت کشور و استانداری ها موظف شوند ظرف یک هفته پس از وصول درخواست نسبت به آن تصمیم گیری کنند و در مورد اجتماعاتی که ماهیت موضوع آن فوری باشد، پاسخ به درخواست باید حداکثر ظرف 48 ساعت از زمان دریافت صورت گیرد.


دستور ویژه درباره جبران خسارت حملات دزدان دریایی

بر اساس ابلاغیه یک مسئول ارشد اجرایی به 4 عضو کابینه، دستگاه های مربوطه موظف شده اند با توجه به مشکلات پیش آمده برای صاحبان لنج های خسارت دیده توسط دزدان دریایی سومالی، مبلغ 130 میلیارد ریال از محل منابع قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران را جهت امهال 3 ساله تسهیلات دریافتی توسط این افراد اختصاص دهند و در عین حال، مبالغی نیز به عنوان تسهیلات بانکی جهت جبران خسارات وارده به این افراد پرداخت خواهد شد.


ایران

تکذیب انتقال پیام امریکا به ایران


روزنامه الرأی کویت مدعی شد که امریکا در پیامی به ایران اعلام کرده که اگر به سربازان امریکایی درعراق یا سوریه آسیب برساند به پایگاه‌های نظامی داخل ایران حمله خواهد کرد. به گزارش ایسنا، این روزنامه مدعی شد: برخی منابع تأکید می‌کنند که افسران روسی این پیام را به ایران رساندند، افسرانی که برای هماهنگی عملیات نظامی در سوریه با افسران امریکایی جلسه داشتند.الرأی در پایان نوشت: مارتین دمپسی، یکی از مسئولان عالی‌رتبه پیشین امریکا نیز قبل از آن گفته بود که از میان چهار هزار سرباز امریکایی که در عراق کشته شدند هزار نفر از آنان توسط ایران کشته شده‌اند. اما به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای مطرح شده به نقل از روزنامه الرأی کویت مبنی بر انتقال پیام امریکا به ایران از طریق روسیه، رد و بشدت تکذیب کرد.


خاطره تلخ سانسور نام هاشمی از مستند تاریخی در تلویزیون


مرتضی باقری، مستند ساز در یادداشتی در سالروز ترور هاشمی رفسنجانی توسط فرقان، ماجرای تلخ سانسور نام هاشمی در تلویزیون را نقل کرده است. به گزارش «ایران آنلاین» او نوشته است که درجریان تهیه مستند مربوط به مذاکرات سری رجوی (سرکرده گروهک منافقین) با مقام های اطلاعاتی صدام، دو طرف با خشم و کینه از نفوذ و نقش هاشمی رفسنجانی سخن می‌گفتند اما صدا و سیما با ناجوانمردی قسمت‌های مربوط به هاشمی را سانسور کرد. وقتی ماجرا را به آیت‌الله گفتم پاسخ داد اسم من مهم نیست مهم این است که رابطه منافقین با صدام عیان شود.


فرید زکریا: ایران منبع ایجاد تروریست جهادگرا نیست


روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به قلم فرید زکریا، با غیر منطقی خواندن این ادعای ترامپ که ایران منبع ایجاد تروریست‌های جهادگرا است، نوشت: آمارها نشان می‌دهد اغلب کشته‌ شدگان حملات تروریستی از سال 2001 مربوط به گروه‌هایی مثل داعش و القاعده است که اکنون ایران در حال مبارزه با این گروه‌ها است. به گزارش ایسنا، زکریا در این گزارش تأکید می‌کند که تقریباً هر حمله تروریستی در کشورهای غربی ارتباطی با عربستان سعودی دارد و هیچ یک از آنها با ایران مرتبط نبوده است. در واقع می‌توان گفت که ترامپ سیاست عربستان را در قبال تروریسم پذیرفته است، سیاستی که همه تقصیرها را در این‌باره متوجه ایران می‌کند.

نگرانی فرانسه از ساخت کارخانه موشکی ایران


سخنگوی وزارت خارجه فرانسه با ابراز نگرانی از ساخت سومین کارخانه موشک بالستیک ایران، از تهران خواست تا از اقدامات تنش‌آفرین خودداری کنند. به گزارش فارس، «رومان نادال» از ایران خواسته است تا به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل احترام بگذارند و از اقدامات تنش‌آفرین در منطقه خودداری کنند. هر اقدامی در راستای موشک‌هایی که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارند بنا بر قطعنامه 2231 شورای امنیت ممنوع است. روز جمعه «امیر علی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از ساخت سومین کارخانه زیر زمینی موشک‌های بالستیک خبر داد.


آرمان

ادعای دیدار وزیر خارجه قطر با سردار سلیمانی

شنیده شد که روزنامه «عکاظ» چاپ ریاض در گزارشی مدعی شد که «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر و سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه ایران برای مقابله با نشست سران کشورهای عربی اسلامی و آمریکا در ریاض دیدار و گفت‌وگو کرده بودند. این دیدار با وساطت و تلاش مقامات عراق در هفته گذشته در بغداد برگزار شده بود. رسانه‌های سعودی درباره جزئیات نشست وزیر خارجه قطر و سردار سلیمانی نوشتند؛ در این نشست توافق محرمانه‌ای میان ایران و قطر انجام شد که بر اساس آن قطر علیه نشست سران کشورهای عربی اسلامی با ترامپ در ریاض نافرمانی کند. هنوز هیچ منبع رسمی در قطر، عراق و ایران این خبر را تایید نکرده است.

ماجرای درگیری در شورای اهواز

شنیده شد که عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به انتشار فیلم درگیری میان برخی اعضای شورا که اخیرا در فضای مجازی دست به دست می‌شود، گفت: این درگیری مربوط به سال 93 بوده است. حسین حیدری در این‌باره گفته است فیلم درگیری میان آقای سواری و آقای ناصری در جلسه شورای شهر اهواز که در روزهای اخیر و با اهداف برنامه‌ریزی‌شده منتشر شده، مربوط به مهرماه سال 93 و شروع به کار هیات رئیسه دوم شورای چهارم است. او با بیان این‌که فیلم منتشرشده از این درگیری از دوربین مدار بسته خود سالن گرفته شده و مربوط به آرشیو شورای شهر است، عنوان کرد: ‌قطعا حراست شورای شهر و حراست شهرداری اهواز نسبت به چگونگی انتشار این فیلم در فضای مجازی اقدام می‌کنند.

بازداشت یک کلاهبردار در ایروان

شنیده شد که یک شهروند جمهوری اسلامی تحت تعقیب اینترپل بنا به درخواست ایران پس از شناسایی و تعقیب در ایروان پایتخت ارمنستان، ردزنی و بازداشت شد. سایت خبری 168 ژام ارمنستان اعلام کرد که امین.ب توسط گروه ماموران پلیس مرکزی ایروان، مسئول این پرونده، دستگیر و به بازداشتگاه منتقل شده است تا پیگیری‌های بعدی انجام گیرد. متهم ایرانی که 39ساله است و به اتهام ارتکاب کلاهبرداری و اختلاس تحت پیگرد اینترپل ایران در سطح بین‌المللی قرار داشت، پنجشنبه گذشته در خیابان تیگران متس ایروان دستگیر شد. رسانه ارمنستانی اطلاعات بیشتری درباره متهم بازداشت‌شده و مراحل تحویل نداده است.

درخواست مهران مدیری از دولت جدید در دورهمی

شنیده شد که مهران مدیری در بخش پایانی برنامه اخیر دورهمی مطالبی را در قبال انتخابات ریاست‌جمهوری و وعده‌هایی که برای چهار سال پیش رو مطرح شده است، بیان کرد. مهران مدیری شامگاه جمعه در پایان برنامه دورهمی گفت: چیزی که می‌گویم حرف مردم است و من زبان مردم هستم. نمی‌دانم این مطالب از تلویزیون پخش خواهد شد یا نه. مردم مطالبه دارند. هرکس رأی داده است می‌گوید به وعده‌ها عمل کنند. وی در ادامه گفت: طی چند سال گذشته یک سری کارهای درجه‌یک انجام شد ولی به خیلی از وعده‌ها هم عمل نشد. تو را به خدا در دوره جدید به وعده‌های‌تان عمل کنید؛ نگذارید مردم امیدشان را از دست بدهند.

ادعای کشته‌شدن مرد پاکستانی با خمپاره

شنیده شد که پایگاه خبری «جیو» مدعی شد: یک مرد پاکستانی در منطقه «پنجگور» ولایت بلوچستان بر اثر اصابت خمپاره‌ای که از سوی مرزهای ایران شلیک کشته شده است. میزان نوشت؛ «جیو» در ادامه به نقل از کمیسر شهر پنجگور مدعی شد: این خمپاره به یک خودرو اصابت کرده و موجب کشته‌شدن یک مرد پاکستانی و نیز واردشدن خسارت به محوطه اطراف آن شده است. این پایگاه خبری پاکستان در ادامه به نقل از کمیسر پنجگور مدعی شده است: اعتراض درباره این موضوع تسلیم مقامات مرزی ایران شده و جلسه‌ای برای بررسی این موضوع نیز برای روز یکشنبه درخواست شده است.

 موج استخدام صدها نفر در شهرداری

شنیده شد که یک عضو اصلاح‌طلب شورای شهر خبر داده است که برای زمین‌گیر کردن شورا و شهردار آینده تهران، موج استخدام‌ها که از آن به‌عنوان استخدام‌های نجومی یاد می‌شود، در شهرداری و سازمان‌های تابعه آن از جمله موسسه همشهری آغاز شده است. احمد مسجدجامعی گفته است اولین چالش فراروی شهردار آینده تهران، پرداخت حقوق پرسنل شهرداری تهران است. از سوی دیگر یک رسانه که اخبار مطبوعاتی را دنبال می‌کند در خبری کوتاه مدعی شده است که طی یک هفته اخیر، 300 نفر در این موسسه استخدام رسمی شده‌اند.

بازداشت فعالان ستاد روحانی در اراک

شنیده شد که آزاده بکایی خبرنگار سیاسی روزنامه عطر یاس صبح روز گذشته از سوی یک نهاد امنیتی بازداشت شد. آفتاب نیوز نوشت؛ نسترن بکایی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و خواهر آزاده بکایی با تایید خبر بازداشت آزاده بکایی گفت: هیچ توضیحی درباره دلیل بازداشت وی داده نشده است. پیش از این عماد کریمی از فعالان سیاسی و دانشجویی و مسئول ستاد دانشجویان و سپهر مرادیان از فعالان ستاد انتخابات روحانی بازداشت شده بودند و در فضای مجازی اخباری از احضار بعضی فرمانداران استان مرکزی شنیده می‌شود.

بازداشت 2 مظنون تکفیری در ورامین

شنیده شد که دادستان ورامین از دستگیری دو نفر مظنون به ارتباط با گروهک‌های تروریستی تکفیری در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد. ابوالقاسم مرادطلب گفت: این دو نفر که از اتباع افغانستانی هستند، در یکی از روستاهای ورامین مشغول به فعالیت‌های مشکوک و مختلف بودند که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) اقدامات آنها رصد و در نهایت منجر به دستگیری آنان شد. وی افزود: در مراحل تحقیقات هستیم و هم‌اکنون بیشتر از این موارد نمی‌توان مطالبی مطرح و نتیجه قطعی دراین زمینه را اعلام کرد.

رأی بالای روحانی در یک روستا

شنیده شد که در روستای قشلاق، نزدیک‌ترین روستا به معدن یورت، حسن روحانی بیشترین رأی را آورد. رأی بالا و غیرمنتظره دکتر روحانی در روستای نزدیک به معدن یورت نشان از آن است که بر خلاف تصور منتقدان، حضور صادقانه و بی‌ریای روحانی در جمع معدنکاران چه تاثیر مثبت و مهمی در میان مردم و داغدیدگان گذاشته است و طرف مقابل تا چه میزان در شناخت مردم دچار اشتباه و خطای راهبردی است.

امیدواری بهداد به پخش ربنای شجریان

شنیده شد که حامد بهداد بازیگر نام‌آشنای کشورمان، کنسرت خود را به نام دارکوب برگزار کرد. در این کنسرت بهداد ضمن خوش‌آمدگویی ویژه به همایون شجریان گفت: امیدوارم از روز اول ماه مبارک رمضان صدای ربنای استاد شجریان را ما مردم بشنویم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات