صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۰۲۰۲۵

اخبارویژه روزنامه های28خرداد1396

کیهان

رد گم‌کنی تحت‌الحمایه‌های آمریکا

شماری از افراطیون فعال در فتنه ۷۸ و ۸۸، سخنان وزیرخارجه آمریکا را محکوم کردند.

رکس تیلرسون اخیرا در جلسه کمیته روابط خارجی سنا گفته بود: «برنامه آمریکا حمایت از عناصری در داخل ایران با هدف تغییر مسالمت‌آمیز رژیم است و ما می‌دانیم که این عناصر در داخل ایران حضور دارند. »


شماری از وابستگان به احزاب و گروهک‌های منحله از جمله حزب مشارکت و سازمان مجاهدین (انقلاب) و نهضت آزادی و گروهک ملی- مذهبی بیانیه‌ای را امضا کرده که مدعی محکومیت سخنان وزیر خارجه آمریکاست. در این بیانیه آمده است: یکی از علل مهم و تشدیدکننده بحران دخالت‌های بیگانگان به ویژه دولت آمریکا در منطقه است واشنگتن برخلاف ادعای دفاع از حقوق بشر، صرفا براساس منافع خود از ارتجاعی‌ترین کشورهای منطقه حمایت می‌کند به گونه‌ای که می‌توان گفت ریشه‌های افراط‌گرایی در منطقه و جهان به نحوی متاثر از عملکرد آنان است.


دولت کنونی آمریکا نیز به جای کمک به صلح و آرامش در منطقه می‌کوشد با حمایت از رژیم ارتجاعی عربستان منطقه را بیش از پیش بی‌ثبات کند و آن را حتی به کشورهای با ثبات از جمله ایران گسترش دهد. اظهارات وزیر امور خارجه ترامپ سخنانی تحریک‌آمیز و خلاف قواعد حقوقی و بین‌المللی است و نتیجه‌ای جز گسترش بی‌ثباتی بیشتر در منطقه و در نتیجه توسعه جنگ و تروریسم ندارد...


براین اساس ما امضاکنندگان اظهارات وزیرخارجه ایالات متحده را به شدت محکوم می‌کنیم.


پای این بیانیه اسامی محسن امین‌زاده، محمد بسته‌نگار، هادی خانیکی، بهمن احدی، ژیلا بنی‌یعقوب، مصطفی تاج‌زاده، جلایی‌پور، رمضان‌زاده، کیوان صمیمی، صفایی‌فراهانی، عرب سرخی، علوی‌تبار، رضا تهرانی، محسن میردامادی و عبدالله مومنی، مرتضی مبلغ، سعید مدنی، حسین واله و... دیده می‌شود.


این بیانیه در حالی است که طیف مذکور در پوشش عنوان دروغین اصلاح‌طلبی، بارها به ساختارشکنی و معارضه با قانون اساسی در خدمت پروژه‌های براندازی خاموش (حاکمیت دوگانه، کودتای مخملین، ایجاد دو قطبی، ساختارشکنی) و حتی آشوب‌افکنی‌های نیابتی آمریکا و انگلیس پرداختند؛ تا آن‌ها که هم در آشوب ۷۸ و هم فتنه سال ۸۸ مورد حمایت علنی آمریکا و انگلیس و اسرائیل قرار گرفتند. این حمایت در دولت‌های بوش و اوباما و ترامپ تداوم داشته است. معارضه با اصول و ارکان قانون اساسی و خدشه در آرمان‌های انقلاب و مکتب امام خمینی(ره) از جمله ویژگی‌های افراطیون و نفاق جدید است که مورد استقبال دشمنان انقلاب قرار گرفته است.


فتنه‌گران در سال ۸۸ در کف خیابان شعار انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است سر دادند که افشاگر هویت آنها در پشت نقاب اعتراض به تقلب بود. این طیف در آغاز چالش هسته‌ای نیز در مجلس، نامه جام زهر تسلیم را تنظیم کردند و حتی یکی از آنها در مجلس مدعی شد ۲۹ سال به دنیا دروغ گفته‌ایم و حالا دم خروس بیرون افتاده است. برخی از اعضای این طیف فراری هستند و هم‌اکنون در آمریکا پناهندگی گرفته‌اند و علنا علیه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند.


دشمنان انقلاب برای بی‌ثبات‌سازی ایران از طیفی  از گروهک‌های  مسلح بهره گرفتند اما پس از آشکار شدن ناکارآمدی جنگ و ترور، دست به دامن نفاق قدیم و جدید (در نهضت آزادی تا حزب مشارکت و کارگزاران) شدند.


مقامات آمریکایی از دولت بوش تا اوباما و ترامپ علنا از مدعیان اصلاح‌طلبی و فتنه سبز حمایت کردند.

مسئله واقعی، تعلیق و رکود اقتصادی است نه جدایی یا ادغام وزارتخانه‌ها

دولت در حالی مردم و نمایندگان مجلس را سرگرم کرده که تدبیری برای خروج از معطلی و بیرون آوردن اقتصاد از رکود ندارد.



روزنامه جوان با انتشار این تحلیل می‌نویسد: اصرار دولت بر کنترل تورم، تقریباً هیچ دستاوردی برای بازارهای مختلف اقتصادی نداشته و اگر از لابه‌لای تعاریف علمی اقتصادی بیرون بیاییم، به خوبی کاهش قدرت خرید مردم، کسادی بازارها به تناسب افزایش نقدینگی، نرخ بیکاری بحرانی، نرخ منفی تشکیل سرمایه ثابت و... قابل مشاهده است.


با این وضعیت، برگ برنده تورم برای ذینفعان آن (که لابد فقط دولتمردان دولت یازدهم نیست) بیش از آنکه یک اعتبار خلق شده باشد یک کاغذ یا به عبارت بهتر یک عدد آماری و ناکارآمد خواهد بود که مطمئناً در آینده به عنوان نکته مثبتی در کارنامه دولت یازدهم ثبت نخواهد شد.


در واقع دولت یازدهم در مسیر اقتصادی خود به رغم ادعای برنامه‌ریزی‌های دقیق و نگاه راهبردی (استراتژی) در حوزه اقتصاد کلان بیشتر به روش‌های (تاکتیک‌های) انتظار و برون‌سپاری حل مشکلات به «سیستم بازار» روی آورده بود و متأسفانه تمایل به ادامه آن را نیز از خود نشان داده است. به عنوان نمونه گذراندن دو سال اول با عنوان آواربرداری و تشریح خرابی‌های دولت دهم و گذراندن دو سال بعد با تصویرسازی آفتاب تابان از تحریم و سپس کمرنگ کردن آن در اذهان فرصت‌سوزی شده و اکنون نیز برای حداقل شش ماه آینده تاکتیک سرگرمی و انحراف افکار عمومی را پیش از شروع دولت در دستور کار خود قرار داده است.


این تاکتیک جدید که شروع آن با ادغام وزارتخانه‌ها دنبال می‌شود بار دیگر به مسائل نگاهی شکلی و سطحی داده و چنانچه برنامه‌ریزان در دام این تاکتیک بیفتند از اصل موضوع که ایجاد رونق و اصلاح ساختارها، ایجاد اشتغال و رونق در همه بخش‌های مولد و... است، غافل خواهند شد.


واقعیت موجود اقتصاد کشور که حتماً مشاوران و مردان اقتصادی دولت بهتر آن را می‌دانند به خوبی نشانه‌های جدی از محو دستاورد موجود را گوشزد می‌کند، بی‌آنکه تورم به عنوان یک دستاورد غیرملموس برای جامعه را به دستاورد خروج کسادی از بازارها و قابل ملموس برای مردم بدل کنند. لذا دولت دوازدهم باید بداند که دیگر تاکتیک‌های انتظاری با روش‌های متفاوت درمانگر دردهای اقتصادی نبوده و این تاکتیک‌ها قادر به حفظ وضعیت موجود نیست و طرح‌های ادغام نیز با این سبک و سیاق و نگاه تاکتیکی نمی‌تواند کارگشا باشد. مگر آنکه برنامه‌های مدون اجرایی تهیه شده باشد؛ برنامه‌هایی که قابلیت اجرایی آن حتی در وزارتخانه‌های موجود هم شدنی است!


به عبارت بهتر دولت در این ایام مردم، نمایندگان مجلس و کارشناسان اقتصادی را با طرح مسئله ادغام سرگرم کرده است و همچنان با فرصت‌سوزی ادامه‌دار، برای خود مشغولیت ایجاد کرد که در پس آن نتیجه‌ای عملیاتی و مؤثر در اقتصاد قابل رؤیت نیست.


لابد فعالان اقتصادی خوب یادشان است که ادغام وزارتخانه‌ها چگونه بیش از شش ماه در روند بوروکراسی اخلال ایجاد کرده و اتاق‌های وزارتخانه‌ها به محلی برای تفهیم وظایف همکاران و رقابت برای ارجحیت‌های کاری و جایگاه‌های سازمانی متکی بر اشخاص بدل شد. حال فرض کنید که همین روند با روش مهندسی معکوس دوباره تکرار شود و دوباره هزینه‌هایی که از تابلوهای راهنمای اتاق‌ها تا درگیری‌های وظایفی و... به جامعه اقتصادی تحمیل شود. بی‌آنکه برنامه‌ای عملیاتی برای اجرا وجود نداشته باشد! آیا این سبک تصمیم‌سازی‌ها ما را به تعهد ۹۹۵ هزار نفری شغل و رشد بالا و پایدار خواهد رساند؟

این همه سند ملی فرهنگی و آموزشی دریغ از یک کارگروه اجرایی!

لغو پذیرش سند ۲۰۳۰ یونسکو در شورای عالی انقلاب فرهنگی باید یک تجربه برای دولت در جهت طی روال قانونی در مسیر پذیرش تعهدات بین‌المللی باشد.

محمدکاظم انبارلویی سردبیر روزنامه رسالت در یادداشتی نوشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی با هوشمندی، سند آموزشی ۲۰۳۰ را ابطال کرد و اجرای آن را متوقف نمود. از اینکه عقل جمعی شورای عالی انقلاب فرهنگی به  غائله ۲۰۳۰ خاتمه داد و آن را از دستور کار دولت خارج کرد باید از تک‌تک اعضای شورا و نیز روسای‌قوا تشکر کرد.


پذیرش سند ۲۰۳۰ با استقلال فرهنگی نظام ما مغایرت داشت. رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با دانشجویان نیز بر این مهم انگشت تاکید گذاشتند و فرمودند: «حرف من این است که نظام آموزش کشور نباید بیرون کشور نوشته شود. چرا باید نظام آموزش کشور را ۴ نفر در یونسکو بنشینند و بنویسند؟ »


این سند به لحاظ حقوقی یک قرارداد بین‌المللی یا عهدنامه یا موافقتنامه بین‌المللی است که طبق اصل ۷۷ قانون اساسی باید در مجلس شورای اسلامی به تصویب می‌رسید اما این کار انجام نشد. مفاد این سند حتی در هیئت دولت مورد بررسی و رسیدگی قرار نگرفته بود و دولت دراین‌باره مصوبه‌ای نداشت. تنها مصوبه‌ای که از دولت در این مورد باقی است، تصویب‌نامه‌ای برای تشکیل کارگروه برای اجرا و انجام آن بود. یعنی در حقیقت دولت داشت یک سند حقوقی بین‌المللی را اجرا می‌کرد که نه در هیئت دولت و نه در مجلس، مفاد آن بررسی نشده و به تصویب هم نرسیده بود!


سند تحول آموزش و پرورش یک قانون مصوب در شورای عالی انقلاب فرهنگی است. سند نقشه مهندسی فرهنگی کشور و سند جامع علمی کشور و سند دانشگاه اسلامی از مصوبات شورا بود و برای اجرای آن هیچ کارگروهی در دولت تشکیل نشده و دولت دراین‌باره تصویب‌نامه‌ای ندارد، اما در مورد اجرای سند ۲۰۳۰ کارگروهی متشکل از جمعی از وزرا و کارشناسان تشکیل شد که آنها موظف بودند در مورد پیشرفت کار اجرای سند به یونسکو گزارش بدهند و این فوق‌العاده عجیب بود!


دولت و به ویژه وزرای آموزش و پرورش، علوم، بهداشت و وزارت خارجه قبول داشتند این سند اشکالات کلیدی دارد و با اصول و مبانی اسلام و انقلاب نمی‌خواند. به همین دلیل گفته بودند ما برای خود «حق تحفظ» قائل هستیم و مفادی که با اسلام و فرهنگ ایرانی نمی‌خواهند اجرا نمی‌کنیم. در حالی که در بند بند سند ۲۰۳۰ کشورهای تصویب‌کننده متعهد شده بودند همه «بسته» سند را اجرا کنند و آن را به عنوان یک مجموعه به هم پیوسته بپذیرند.


لغو پذیرش این سند باید یک تجربه در فرآیند پذیرش اسناد حقوقی و بین‌المللی باشد. از این پس اسناد این چنینی باید فرایند تصویب خود را در دولت به عنوان لایحه و در مجلس وفق اصل ۷۷ قانون اساسی طی کند.

گرایش ۷۰۰ هزار ایزدی مذهب به نیروهای همسو با ایران

شبه‌نظامیان عراقی وفادار به ایران، در حال پیشروی به سمت دریای مدیترانه هستند و ایزدی‌مذهب‌ها نیز با آنها همراه شده‌اند.

روزنامه‌ انگلیسی‌تایمز با اشاره به آخرین تحولات میدانی جنگ در عراق و سوریه نوشت: شبه نظامیان عراقی وفادار به ایران پس از آنکه آخرین روستای متعلق به ایزدی مذهب‌ها را از دست گروه داعش آزاد کردند، برای اولین‌بار به مرز سوریه نزدیک شده و در حال پیشروی به سمت مدیترانه هستند. رزمندگان شیعی که اکثراً گروه نظامی حشدالشعبی را تشکیل می‌دهند در کنار ارتش عراق علیه داعش می‌جنگند، اما اصلی‌ترین عناصر این گروه، از سوی ایران و فرماندهی که سال‌ها در تبعید بوده‌اند، حمایت می‌شوند.


آنها اکنون قلمروی بزرگی را در عراق در دست دارند و درصدد گسترش آن تا دریای مدیترانه هستند.


این روزنامه انگلیسی با اشاره به بازپس‌گیری روستای «کچو» توسط نیروهای حشدالشعبی، افزود: هادی العامری رهبر سپاه بدر طی اظهاراتی پس از آزادسازی کچو گفت: ما به برادران ایزدی‌مان در آزادسازی روستای‌شان تبریک می‌گوییم.


داعش که از روستای قیروان عقب‌نشینی کرده بود، تصور می‌کرد که عملیات ما در آنجا متوقف می‌شود.


این روزنامه افزود: که هادی العامری  توانست با کمک قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، به سمت مرز سوریه پیشروی کند.


تایمز نوشت: نیروهای حشدالعشبی اکنون قلمروی بزرگی را از مرز ایران در استان دیاله تا ام الجریس در اختیار دارند. در لبنان نیز نیروهای تحت حمایت ایران موسوم به حزب‌الله بخش اصلی دستگاه امنیتی را در دست دارند. در سوریه نیز شبه نظامیان وفادار به ایران و نیروهای بشار اسد مسیری را از دمشق به سمت مرز لبنان در اختیار دارند.


تایمز نوشت: در غرب عراق نیز عملیات سه‌گانه‌ای برای تصرف این مناطق در جریان است.


داعش بخش‌هایی از استان الانبار، حشدالشعبی، ام‌الجریس و نیروهای اقلیم کردستان وفادار به آمریکا به همراه متحدان ترک‌شان نیز بلندی‌های سنجار که مقر ایزدیان است را در اختیار دارند.


تا سه سال پیش این منطقه بی‌صاحب بود سه سال پیش هزاران مرد ایزدی در کنار خیابان به صف ایستاده و داعش با کلاشینکف آنها را قتل‌عام می‌کرد. سپس همسران و دخترانشان را سوار کامیون کرده و در موصل به عنوان برده می‌فروختند. این روزنامه‌ افزود: اما طی ۵ روز گذشته فصل جدیدی از تاریخ در این منطقه در حال رقم خوردن است. هادی العامری فرمانده سپاه بدر از وزیر بهداشت دولت عراق خواسته تا گورهای دست جمعی را پیدا کنند و از ایزدیان نیز دعوت کرده تا به موطن خود بازگردند.


تایمز نوشت: دست کم ۷۰۰ هزار ایزدی مذهب در عراق زندگی می‌کنند. اکنون موطن آنها ویران شده است.


سپاه بدر که بخشی از حشدالشعبی به شمار می‌رود جنوب بلندی‌های سنجار را در اختیار دارد، شمال آن در اختیار نیروهای وفادار به اقلیم کردستان است؛ شمال غرب نیز تحت تصرف نیروهای «پ‌ک‌ک» است.


این روزنامه انگلیسی افزود: «متیو باربر» از دانشگاه شیکاگو می‌گوید ایزدیان که از سوی نیروهای اقلیم کردستان رانده شده بودند به نیروهای حشدالشعبی روی آورده‌اند. آنها امیدوارند اگر سرزمین‌شان تحت کنترل دولت مرکزی عراق باشد قادر به بازگشت به موطن‌شان هستند.


از دید ایزدیان حشدالشعبی قابل اعتماد هستند چون آنها سرزمین‌شان را آزاد و به ایشان بازپس می‌دهند.

سناتور آمریکایی: برجام معاهده نیست ترامپ می‌تواند آن را کنار بگذارد!

یک سناتور آمریکایی با مقایسه توافق هسته‌ای (برجام) و معاهده آب و هوایی پاریس مدعی شد که واشنگتن الزامی برای اجرای این توافق ندارد و می‌تواند تصمیم به خروج از آن بگیرد.

باب کورکر گفت: فکر نمی‌کنم افراد زیادی متوجه این موضوع باشند؛ اما همانطور که آمریکا به موجب اختیارات قانونی رئیس‌جمهوری وقت (اوباما) به این توافق پیوست، به آسانی و به موجب اختیارات رئیس‌جمهوری کنونی می‌تواند از آن جدا شود.


وی ادامه داد: لغو این توافق حتی از لغو معاهده آب و هوایی پاریس هم آسان‌تر است چرا که رئیس‌جمهوری هیچ نیازی به اقدام برای خروج از آن ندارد و تنها کافی است تا از تعلیق مجدد تحریم‌ها خودداری کند.


وی گفت: لایحه جدید ابزارهایی را برای مواخذه تهران در اختیار دولت قرار می‌دهد.


وی ادامه داد: فکر نمی‌کنم کسی اینجا باشد که شک داشته باشد دولت هر آنچه در توان دارد را برای مقابله با فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران به کار خواهد بست و ما در این مسیر همراه آنها خواهیم بود.

خراسان

ابلاغیه دولت درباره بیماری‌های همه گیر در مسکن مهر

در حالی که بر اساس مصوبه ۲۳ اسفند سال گذشته دولت، مقرر شده بود مبلغ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به منظور ایجاد تاسیسات عمومی سایت های مسکن مهر، در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرد، طبق ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به ۵ عضو کابینه، تصریح شده است که هدف از اختصاص این مبلغ در مصوبه سال ۹۵، "جلوگیری از حوادث غیرمترقبه و بیماری های همه گیر انسانی" بوده است.


ذره بین ویژه مسئولان روی شبکه ارتباطی خلیج فارس

پس از گزارش نهادهای مسئول در خصوص روند پیشرفت طرح جامع شبکه ارتباطی خلیج فارس که شامل مواردی چون پل ارتباطی میان سرزمین اصلی ایران با جزیره قشم است، بر اساس دستورات جدید دولت به تعدادی از مدیران ملی و استانی، تاکید شده با توجه به اهمیت تعیین تکلیف این طرح، نسبت به ارائه گزارش مربوط به انجام مابقی پروژه، برنامه تامین مالی، چگونگی تسویه تعهدات و اخذ مجوزهای فاینانس ۶۵۰ میلیون یورویی در اسرع وقت اقدام شود.

ایران

ادعاهای ضد ایرانی اردوغان، علاوی و الجبیر

رئیس جمهوری ترکیه، معاون رئیس جمهوری عراق و وزیر خارجه عربستان با ادعاهای بی‌اساس، ایران را متهم به فرقه‌گرایی در منطقه کردند. به‌گزارش مهر، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با اذعان به نقش و لزوم همکاری با ایران در حل مسائل عراق و سوریه، حضور مستشار ایران در عراق و سوریه را توسعه طلبانه خواند و گفت که کشورش چنین سیاست‌هایی را نخواهد پذیرفت. ایاد علاوی معاون رئیس جمهوری عراق هم با ادعای دخالت ایران در امور عراق گفت که اقدامات ایران در عراق باعث افزایش فرقه‌گرایی می‌شود. به گزارش رویترز، علاوی، حمایت ایران از گروه‌های شیعه عراقی را باعث جلوگیری از تلاش در راستای از بین بردن فرقه‌گرایی در این کشور خواند و مدعی شد: ایران در روند تصمیم‌گیری برای مردم عراق نیز دخالت می‌کند. «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان هم با تکرار ادعای واهی خود درباره حمایت ایران از تروریسم، اظهار کرد: «ایران با استفاده از سپاه پاسداران، تروریسم را در منطقه گسترش می‏‌دهد و اگر می‎خواهد کشور محترمی باشد، باید از حمایت تروریسم و انفجار سفارتخانه‌ها و انتشار طایفه‌گری دست بردارد. »


رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا: ایران ما را در آب‌های بین‌المللی آزار می‌دهد

ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا مدعی شد، ایران با آزار دادن امریکا و فعالیت‌های دریایی بین‌المللی در خلیج فارس و ارسال موشک‌های کروز پیشرفته ضدکشتی برای شورشیان در یمن در ساحل دریای سرخ، برای دو آبراه که در تجارت جهانی اهمیت زیادی دارند، یک تهدید تلقی می‌شود. به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به این پرسش که وضعیت توافق‌های آستانه که ترکیه ماه گذشته با ایران و روسیه به آن دست یافت و خواستار تشکیل چهار منطقه «بدون درگیری» در سوریه شد، چگونه است، گفت: امریکا در آن مذاکرات به صورت ناظر حضور داشت ولی واشنگتن تصمیم گرفت در روندی که شامل ایران به‌عنوان یکی از حامیان آن است، به طور رسمی شرکت نکند. تیلرسون به طور علنی گفته است که ما از هر توافقی که موجب توقف درگیری‌ها شود، استقبال می‌کنیم. اما ما معتقدیم روند ژنو و نه آستانه، مسیری صحیح برای دستیابی به راه حلی سیاسی در سوریه است. دانفورد همچنین مدعی شد: من هیچ تغییری در رفتار ایران مشاهده نکرده ام. نیروی قدس سپاه پاسداران همچنان از طریق نیروها و شبه‌نظامیان نیابتی خود و در لبنان از طریق حزب‌الله لبنان، نفوذی بدخواهانه در عراق و سوریه دارد. حمایت ایران از شورشیان یمن هم غیرسازنده بوده است. تهران همچنان برای متحدانی مانند اردن و اسرائیل یک تهدید محسوب می‌شود. بنابراین، کاهش این نفوذ بدخواهانه ایران همچنان یکی از اهداف مهم امریکا در منطقه است.


بازداشت ۲ مدیر تلگرامی در اردبیل

دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل گفت: ۲ نفر از مدیران متخلف کانال‌های تلگرامی با پیگیری‌های انجام شده توسط سازمان اطلاعات سپاه اردبیل شناسایی و بازداشت شدند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، ناصر عتباتی افزود: با داده ‌کاوی انجام شده روی ابزارها و تجهیزات سایبری، ۲ فرد دستگیر شده برای سیاه ‌نمایی و تخریب علیه ارکان ارزشی نظام بویژه شورای نگهبان، سپاه و قوه قضائیه اقدام می‌کردند. به گفته وی، پرونده این ۲ نفر در مرحله تکمیل تحقیقات است.

آرمان

بازشماری صندوق‌های انتخابات شوراها در بندرعباس

شنیده شد که‌رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان هرمزگان بر بازشماری تمامی صندوق‌های رأی انتخابات شورای شهر بندرعباس تاکید کرد. احمد مرادی عصر روز جمعه در نشستی خبری در خصوص آخرین وضعیت بازشماری ۲۶ صندوق انتخابات شورای شهر بندرعباس، افزود: بین ۴۷ تا ۵۰ نفر به تایید اولیه انتخابات شورای شهر بندرعباس معترض بودند و تعداد صندوق‌های اعتراض‌شده در حدود ۵۰ صندوق بود که برای کشف فراوانی صندوق‌ها، هیاتی را ایجاد کردیم تا بیشترین صندوق اعتراضی را دربیاوریم. علاوه براین اقدامات در پایان تمامی صندوق‌های رأی بازشماری شد.

دستگیری عامل تیراندازی اراک

شنیده شد که اراذل و اوباشی که امنیت عمومی را، آن هم در روزهای پرالتهاب بعد از حادثه تروریستی تهران، با شلیک اسلحه مخدوش کرده بودند، به دست قانون افتادند. دادستان عمومی و انقلاب اراک از دستگیری عاملان تیراندازی در پارک جنگلی شهیدباهنر اراک خبر داد. عباس قاسمی با اشاره به وقوع درگیری و تیراندازی در بامداد پنج‌شنبه، ۲۵ خردادماه گفت: در این درگیری که ساعت ۱:۴۰ بامداد روز پنج‌شنبه اتفاق افتاد، چهار نفر در اثر تیراندازی توسط دو نفر از از اوباش در پارک شهید باهنر اراک مجروح شدند. وی گفت: با تلاش و هماهنگی بین نیروهای انتظامی با مقامات قضائی، متهمان متواری روز جمعه، ۲۶ خردادماه در شهرستان شهریار دستگیر شدند.

دستگیری برخی از مدیران متخلف تلگرامی در اردبیل

شنیده شد که دادستان اردبیل از دستگیری مدیران متخلف کانال‌های تلگرامی در اردبیل خبر داد. ناصر عتباتی با بیان این مطلب گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده توسط سازمان اطلاعات سپاه اردبیل دو نفر از مدیران متخلف کانال‌های تلگرامی که فعالیت‌های مجرمانه در این شبکه اجتماعی داشتند در اردبیل شناسایی و بازداشت شده‌اند. عتباتی اضافه کرد: با داده‌کاوی انجام‌شده بر روی ابزارها و تجهیزات سایبری این دو فرد دستگیرشده برای سیاه‌نمایی و تخریب علیه ارکان ارزشی نظام به‌ویژه شورای نگهبان، سپاه و قوه قضائیه اقدام می‌کردند.

شکایت اهالی اکباتان برای ساخت دارالقرآن رد شد

شنیده شد که دیوان عدالت اداری پس از حدود یک‌سال کار کارشناسی دقیق با صدور رأی مستدل در سیزده صفحه، قانونی‌بودن واگذاری و ساخت دارالقرآن در شهرک اکباتان را تایید کرد. مهر نوشت؛ درحکم دیوان عدالت اداری، تمام اتهامات وارده نظیر «عدم رعایت مشاعات»، «تخریب فضای سبز»، «تغییر کاربری مکان»، «عدم ایمنی و استحکام بنا»، «رعایت حریم تاسیسات» و «غصبی‌بودن زمین» رد شده است. شعبه هفتم دادگاه تجدیدنظر دیوان عدالت اداری با صدرور این حکم رأی دادگاه بدوی در مورد دارالقرآن را باطل کرد.

موردی از وبا در کشور نداشته‌ایم

شنیده شد که رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: «از ابتدای سال گذشته تاکنون هیچ موردی از بیماری وبا در کشور نداشته‌ایم و همه آمادگی‌های لازم برای کنترل این بیماری در سراسر کشور وجود دارد». محمدمهدی گویا ادامه داد: «با وجود سابقه بیماری وبا در کشور، با اقدامات به‌موقع و کنترلی وزارت بهداشت در سراسر کشور در همه استان‌ها و مناطق مرزی، خوشبختانه سال گذشته حتی یک مورد از بیماری وبا در کشور نداشته‌ایم و از ابتدای امسال نیز هیچ موردی از این بیماری در کشور وجود نداشته است. »

انتقاد کیهان از اعزام زائران ایرانی به حج

شنیده شد که روزنامه کیهان با اعزام زائران بیت‌ا... الحرام به حج مخالفت کرد. این روزنامه در ستونی که پیام مخاطبان است نوشت؛ پافشاری برخی مسئولان برای اعزام حجاج به مکه، چندان عاقلانه نیست، آنچه که مسلم است، جان زائران عزیز کشورمان در سفر به عربستان با تهدیدهای گوناگون مواجه است و حضور گروه‌های تروریستی مورد حمایت آل‌سعود در منطقه، از کینه آنان حکایت دارد. لذا مسئولان بایستی مدبرانه و واقع‌بینانه‌تر به تحولات نگاه کنند.

داعش کارت ورود به بهشت توزیع می‌کند!

شنیده شد که یک منبع امنیتی در عراق روز جمعه اعلام کرد: گروه تروریستی داعش نماز و خطبه‌های جمعه را در عموم مساجد منطقه تلعفر لغو و به عناصر خود برگه‌ای موسوم به «کارت ورود به بهشت» اعطا کرد. شفقنا نوشت؛ «تروریست‌های داعش دلیل لغو نماز جمعه در منطقه تلعفر را مشخص نکرده‌اند. » این منبع افزود: «داعش بین عناصر خود برگه کوچکی توزیع کرده و ورود به بهشت را به عناصر خود در صورت کشته‌شدن در درگیری‌های نظامی وعده داده است. »

واکنش پلیس به خبر درگیری با داعش در قصرشیرین

شنیده شد که معاون فرماندار قصرشیرین درگیری نیروهای نظامی و امنیتی کشورمان با داعش در مرزهای این شهرستان را تکذیب کرد. نعمت‌ا... نازپرورده اظهار کرد: طی چند روز گذشته درگیری با داعش در مرزهای این شهرستان نداشته‌ایم. وی افزود: با حضور نیروهای نظامی و امنیتی، امنیت کامل بر مرزهای شهرستان حکم‌فرماست. اخباری مبنی بر درگیری با نیروهای تکفیری داعش در مرزهای قصرشیرین در فضای مجازی منتشر شده بود.

رونمایی از سرویس جدید اسنپ‌باکس

شنیده شد که اولین سامانه هوشمند حمل‌ونقل در ایران، به‌تازگی از سرویس جدید خود رونمایی کرده است. اسنپ پس از معرفی سرویس‌های اسنپ اکو، اسنپ پلاس و اسنپ وان، به‌عنوان راه‌حلی برای حمل بار در شهر از سرویس جدید «اسنپ‌ باکس» رونمایی کرده است. از امکانات شاخص این سرویس می‌توان به هزینه پایین، دسترسی آسان در سطح شهر، قابلیت پیگیری مسیر توسط کاربر و پشتیبانی ۲۴ساعته اشاره کرد.

تکذیب درگیری با تروریست‌ها در سرپل‌ذهاب

شنیده شد که فرماندار سرپل‌ذهاب خبر درگیری نیروهای امنیتی با تروریست‌ها را تکذیب کرد. خبرآنلاین نوشت؛ «اکبر سنجابی درباره خبر درگیری نیروهای امنیتی و تروریست‌ها در مرز خسروی و سرپلذهاب گفت: تا این لحظه هی‍چ‌گونه درگیری در این مناطق وجود نداشته داشته است. » او خاطرنشان کرد: «شایعه درگیری که مطرح شده است را تکذیب می‌کنم. »

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات