اقتصادی >>  اقتصاد بین الملل >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۰۲۴۱۵

قطر می خواهد مدل ایرانی اقتصاد مقاومتی را پیاده کند

در تحریم قطر نام ایران از زبان رسانه‌های غربی و عربی نمی‌افتد به طوری که رسانه‌های غربی در مورد قطر گفته‌اند: کشوری که ۳ کشور او را چند روزی است تحریم کرده‌اند دست نیاز به سمت کشوری بلند کرده است که بیش از ۳۰ سال اغلب قدرت‌های جهان او را تحریم کردند.
چهار هزار گاو هولشتاین شیرده قرار است طی بزرگترین حمل و نقل هوایی احشام که تاکنون در جهان سابقه نداشته است به قطر منتقل شوند تا در این محاصره اقتصادی این کشور بتواند چند حلقه از  وابستگی زنجیره غذایی‌‌اش را کمتر کند. در تحریم قطر نام ایران از زبان رسانه‌های غربی و عربی نمی‌افتد به طوری که رسانه‌های غربی در مورد قطر گفته‌اند: کشوری که ۳ کشور او را چند روزی است تحریم کرده‌اند دست نیاز به سمت کشوری بلند کرده است که بیش از ۳۰ سال اغلب قدرت‌های جهان او را  تحریم کردند.
نوش آبادی سخنگوی شرکت هواپیمایی هما در خصوص پروازهای ایران بسمت قطر گفت: در این پرواز ها ما مواد فاسد شدنی از قبیل سبزیجات، کاهو، گوجه فرنگی و… به قطر ارسال کردیم و تقریبا در هر هواپیما ۹۰ تن بار ارسال می‌کنیم.
شبکه بلومبرگ نیز گزارش داده است که مردم قطر بعد تحریم‌ها، کمپین تولید ملی راه انداخته‌اند.
حمد العطیه کارشناس قطری گفته است: ما فقط برای ۲ روز ذخیره آب داریم، ما ۹۰ درصد غذاهای‌مان را وارد می‌کنیم و کمتر از ۱ درصد زمین‌های ما قابل کشت هستند و همان اندک کشاورزی که داریم بدلیل سیاست‌های بازار آزاد و ورود رقیب‎های قوی از حرفه خود بازماندند. بنابراین ما با ریسک‌های مهمی مواجه هستیم و این خطرات پایداری و حیات این ملت را تحت تاثیر قرار می‌دهند.
قطر با سرانه تولید ناخالص داخلی ۱۵۷ هزار دلار یکی از ثروتمندترین کشور‌های جهان محسوب می‌شود اما رخدادهای اخیر درخصوص قطر ثابت کرد، بزرگترین ثروت  خودکفایی و عدم وابستگی به غیر و بیگانه است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات