تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۰۲۹۸۹
نامه سرگشاده احمدی‌نژاد برای آزادی بقایی

نای بی نوای محمود

(روزنامه بهار ـ 1396/04/21 ـ شماره 227 ‌ـ صفحه 3)

روز گذشته محمود احمدی نژاد برای آزادی حمید بقایی یار دربند خود نامه‌ای سرگشاده نوشت. رئیس جمهور سابق در نامه‌ خود بازداشت حمید بقایی را اقدامی «غیرقانونی» و «ظلم بزرگ» توصیف کرده و خواستار آزادی فوری وی شده است. بقایی که برای دومین بار یکشنبه 18تیر بازداشت شده یکی از اضلاع اصلی سه گانه‌ای است که دو ضلع دیگرش را احمدی نژاد و مشایی تشکیل می‌دهند و این جریان با نام حلقه انحرافی شناخته می‌شوند.

محمود احمدی نژاد در این نامه که در سایت دولت بهار منتشر شده، بقایی را «برادر عزیزم» ، «یکی از خادمان راستین ملت ایران» ، «فردی مومن، انقلابی و فداکار و پاک‌دست و خدوم و باورمند به ارزش‌های الهی و انسانی» و «مردی کاردان و مردمی» نامیده و خودش را فردی معتقد به آرمان‌های انقلاب و کشور معرفی کرده که همه زندگی و موجودیت خود را برای خدمت به ملت و ارزش‌های الهی و انسانی وقف کرده و به هیچ جناح قدرت و ثروت و دسته سیاسی وابستگی و دلبستگی نداشته و ندارد و تنها تعهدش به مردم و انقلاب است.

او در این نامه با استناد به اصول 20، 32، 35، 37، 38 و 39 قانون اساسی، مدعی شده که بازداشت بقایی «یک ظلم بزرگ» بوده است. احمدی‌نژاد با فرار به جلو در برابر اتهامات خود به سکوت دستگاه قضا دربرابر آنچه که وی «فهرست رسانهها و سیاسیون از تهمت‌ها و افترائات برای بقایی» خوانده، اعتراض کرده و در ادامه نامهاش نوشته است: اتهام آقای بقایی اجرای مصوبه دولت در تخصیص مجموعاً سیصد میلیون تومان پاداش پایان دوره و پس از 8 سال تلاش بی وقفه و شبانه روزی به هجده نفر از اعضاء دولت بوده است که تمام نهادهای قانونی نظارتی عدم مغایرت آن با قانون را رسماً اعلام کرده اند. رئیس دولت پیشین در ادامه موارد دیگری را به بازپرس پرونده نسبت داده و ضمن مظلوم نمایی برای بقایی، نوشته است: چندین بار با ذکر دلیل و مستندات درباره تخلفات و اصرار مسئولین قضایی به بازداشت و محکوم کردن آقای بقایی و هتک حرمت ایشان در افکار عمومی با مقام معظم رهبری مکاتبه و شرایط به اطلاع ایشان رسیده و درخواست آزادی آقای بقایی مطرح گردید.

احمدی نژاد با اشاره به بازداشت سه روز پیش بقایی به دلیل عدم پرداخت وثیقه 50 میلیارد تومانی، پرسیده است: در فاصله یک سال و نیم گذشته چه اتفاقی جز ثبت نام آقای بقایی و اینجانب در انتخابات ریاست جمهوری روی داده است؟ اینجانب و همکارانم چه گناهی مرتکب شده‌ایم که ظاهراً حیثیت و زندگی و مال ما هدر است. آیا ما هیچ حقوقی نداریم؟ آیا ما مرغ عروسی و عزا هستیم. هرگاه جناح‌های سیاسی می‌خواهند درگیر شوند ابتدا با ما برخورد می‌کنند و اگر صلح کنند باز هم با ما برخورد می‌کنند و اگر زورشان به دیگری نرسد باز به سراغ ما می‌آیند. او در ادامه مدعی شده است: روزی در مجلس موضوعی را مطرح کردیم و رسیدگی هم نشد، آیا همچنان باید چوب آن را بخوریم؟ - طی چهار سال دولت دهم از طرف مجلس و قوه قضائیه تحت شدید‌ترین فشارها بودیم و بارها قیچی شدیم. اینک چهار سال است در کناریم، چرا باید همچنان تحت فشار باشیم؟ رئیس دولت سابق به مقامات قضایی توصیه کرده که خارج از تشریفات مقامات و به عنوان یک فرد عادی و خریدار از بیرون به مجموعه خود نگاهی داشته باشند و تصمیمات اصلاحی به نفع مردم بگیرند. وی همچنین در پایان نامهاش نوشته که از رئیس قوه قضائیه انتظار دارد که دستور آزادی فوری بقایی را صادر کند.

نامه احمدی نژاد در حالی منتشر می‌شود که در ارتباط با بازداشت دوباره حمید بقایی تاکنون مقامات قضایی توضیحی نداده اند. همچنین جزئیات بازداشت گذشته بقایی که در آن بیش از 200روز را در زندان اوین گذراند در ابهام ماند و برای او کیفرخواستی صادر نشد و تنها وکیل بقایی در مقطعی اعلام کرد که بازداشت او به خاطر اتهام «اختلاس» بوده است. با این حال سخنگوی دستگاه قضا از باز بودن پرونده او گفت. غلامحسین محسنی اژه‌ای روز 27 فروردین ماه سال جاری در یکصد و دهمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه درباره وضعیت پرونده حمید بقایی معاون اجرایی دولت دهم گفت: پرونده بقایی مفتوح و درحال رسیدگی است. وی تصریح کرد: هنوز بیگناهی یا گناه کار بودن بقایی ثابت نشده است. بر همین اساس این گمانه که بازداشت دوباره یار احمدی نژاد مرتبط با پرونده پیشین وی است تقویت می‌شود، هرچند که باید منتظر اظهار نظر مقامات قضایی بود و دید اینگونه است یا پای اتهام جدیدی به وی در میان آمده است.

http://www.bahardaily.ir/fa/Main/Detail/9010

ش.د9601042

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات