تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۰۲۸۱۷

موافق حضور زنان در ورزشگاه‌ها هستم

(روزنامه آرمان – 1396/04/21 – شماره 3365 – صفحه 2)

این‌بار علی مطهری خواستار حضور زنان در ورزشگاه شد، اما به‌صورت مشروط. حضور زنان در ورزشگاه‌ها یکی از موضوعاتی است که سال‌ها محل بحث اهالی فرهنگ و سیاست است. نکته جالب آنجاست که برخی دولت‌ها اجازه به زنان برای حضور در ورزشگاه‌ها را به عنوان یک شعار تبلیغاتی مطرح کردند که نمونه آن دولت احمدی‌نژاد است. نخستین حضور زنان در ورزشگاه‌های ایران به بازی ایران و بحرین در مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ بازمی‌گردد. بار دیگر با همبستگی زنان کره‌ای، چهار دختر ایرانی توانستند در سال ۱۳۷۸ وارد ورزشگاه آزادی شوند.

در آغاز سال ۱۳۸۵ محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور وقت، با ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان تربیت بدنی خواستار فراهم کردن امکانات حضور زنان در ورزشگاه‌ها شد. این نامه با اظهارنظرهای متفاوتی در میان مسئولان کشور، نمایندگان مجلس و خبرگزاری‌های خارجی همراه شد، اما نتوانست آن را به اجرا بگذارد و ناچار به فراموش کردن تصمیم خود شد. در شهریور ۱۳۸۷ خبرهایی مبنی بر اینکه زنان می‌توانند بازی‌های زیر نظر ای‌اف‌سی را تماشا کنند منتشر شد، اما به هفت دختری که برای دیدن بازی سایپا و بنیادکار به ورزشگاه آزادی رفته بودند، اجازه ورود داده نشد. در ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ برای اولین‌بار درهای ورزشگاه روی زنان در قم باز شد.

درخواست مشروط

علی مطهری موافقت خود با حضور زنان در ورزشگاه‌ها با حفظ موازین شرعی را اعلام کرد. نایب‌رئیس دوم مجلس به همراه اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در نشست مشترک با وزیر ورزش و جوانان با اشاره به صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به رقابت‌های جام‌جهانی خطاب به وزیر ورزش و جوانان گفت: از شما انتظار دارم که دیدارهای خوبی با تیم‌های صاحب‌نام جهان مانند برزیل، اسپانیا و آلمان برای تیم ملی فوتبال ایران تدارک ببینید و امیدوارم که تیم ایران در جام جهانی به مرحله دوم صعود کند. وی درباره حضور بانوان در ورزشگاه‌ها نیز گفت: بنده با حضور بانوان در ورزشگاه‌ها غیر از کشتی و مانند آن با حفظ موازین شرعی موافقم، به این صورت که جایگاه ویژه و در ورود و خروج اختصاصی داشته باشند. داورزنی معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان نیز از حمایت‌های اعضای کمیسیون فرهنگی به‌ویژه بانوان نماینده که برای حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها بسیار حمایت کردند، گفت: امیدوارم با تکمیل ورزشگاه ٤٠هزارنفره زنان در مجموعه آزادی، فرصت حضور علاقه‌مندان بیشتر مهیا شود.

http://www.armandaily.ir/fa/news/main/191072

ش.د9601007

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات