حماسه و جهاد >>  حماسه وجهاد >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۰۳۲۱۵

سپاه پاسدار ارزش های اسلامی

سپاه پاسداران در هر نقطه ای که ظلمی ‌رخ داده یاور مظلوم بوده است. در مقابل استکبار جهانی همیشه در کنار ظالمین جهان قرار داشته است. پس طبیعی است که نخواهد سر به تن این نیروی مقدس باشد.
پایگاه بصیرت / گروه حماسه و جهاد/حمیدرضا حیدری

شاید بتوان گفت اولین ثمره انقلاب اسلامی‌پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی‌ایران همین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌است. یک تشکیلات مردمی‌که هدفش پاسداری از انقلاب اسلامی‌است. در ابتدای عمر انقلاب ایجاد می‌شود. و در آن روز که مهم ترین صحنه پاسداری از انقلاب اسلامی‌همین دفاع از تمامیت ارضی کشور بوده حضور می‌یابد و به بهترین شکل از عهده این وظیفه خطیر بر می‌آید. طراحی و اجرای عملیات های بسیاری توسط این نیروی مردمی‌اتفاق می‌افتد، عملیات های پیچیده ای که بسیاری از ژنرال های کارکشته جهان را انگشت بر دهان می‌گذارد. در واقع مهم ترین مولفه های این تشکیلات عبارت است از این که اولا عملشان مبتنی بر ایمان بخداست و ثانیا نیروهای آن مردمی ‌است. و همین باعث می‌شود در موقعیت های مختلفی که انقلاب اسلامی‌ را در خطر می‌بیند وارد عمل شده و از آن دفاع می‌کند. حال این دفاع ممکن است حضور در سرزمین دیگر و دفاع از قدس شریف باشد و یا دفاع از حرم اهل بیت علیهم السلام، یا آنکه ممکن است این دفاع در سازندگی تعریف شود. آن هم سازندگی کشوری که 8 سال درگیر جنگی نابرابر بوده و بسیاری از زیر ساخت هایش از بین رفته است. سازندگی را نه برای ثروت اندوزی و پول آوری که در جهت محرومیت زدایی و بالا بردن سطح رفاه مردم می‌جویند. گاه دفاع از کشور می‌شود دفاع از مرزهایی که حالا امنیتش را در معرض خطر می‌بیند. اگر اقتصاد را بفهمد که ضعیف واقع شده، به خصوص اقتصاد مقاومتی، حالا که می‌بیند بر زمین مانده برایش برنامه می‌ریزد و به اجرایش برمی‌خیزد. توسعه سیستم دفاعی کشور وظیفه دیگری است که بر عهده می‌گیرد. از ساخت موشک گرفته تا شلیک آن و کوفتن بر سر کسانی که در حال نقشه کشیدن بر علیه ملت ایران هستند. کار فرهنگی و اشاعه سبک زندگی ایرانی-اسلامی‌ هم از جمله عملکرد سپاه در دفاع از فرهنگ غنی ملی و اسلامی ‌است. و باید گفت در هرعرصه ای که خلا وجود یک سیستم مقتدر حس می‌شود نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ‌با تمام توانش وارد شده و در آن فعالیت می‌کند تا بتواند آن خلا را پر کند. و یادآور این جمله امام(ره) است که فرمودند: اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

اما این در رسانه های دنیا خبر از تصویب تحریم های یک جانبه ایالات متحده آمریکا علیه ملت ایران به بهانه وجود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ‌شنیده می‌شود. ایالات متحده آمریکا مهد تروریسم دولتی محسوب می‌شود. هر جایی که تروریسمی‌در جهان بوجود آمده است یا با طرح و نقشه دولت آمریکا بوده، یا پول و هزینه هایش را متقبل شده و یا اینکه سلاح مورد نیازش را تامین کرده است. حال جالب اینجاست که دولتی با این سیاهه حمایت از ترور و تروریسم پروری ادعای مبارزه با تروریسم را دارد. در اینجا باید گفت متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم تنها بهانه ای برای آن دولت محسوب می‌شود، به این دلیل که اگر دولت آمریکا قصد واقعیش مبارزه با تروریسم باشد باید از خودش شروع کند، خودش و هم پیمانانش، خودش، رژیم کودک کش صهیونیستی و رژیم قبیله ای سعودی، اما هر روز به دنبال اتهام زنی بیشتر به دولت هایی است که جز به مبارزه واقعی با تروریسم نمی‌اندیشند. ملت ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌توانسته است به خوبی جلوی اشاعه تروریسم را در منطقه بگیرد. چیزی که برای آن هزینه بسیار پرداخت کرده است، نمونه اش از دست دادن بهترین نیروهایی است که به عنوان مستشار در میدان جنگ با تروریست ها حضور پیدا کرده بودند. اینها فقط بهانه است. در این نوشتار به دنبال دلایل اصلی تحریم علیه سپاه توسط دولت آمریکا هستیم.

اولین و مهمترین نکته ای که باید به آن اذعان کرد این است که سپاه پاسداران در هر نقطه ای که ظلمی ‌رخ داده یاور مظلوم بوده است. در مقابل استکبار جهانی همیشه در کنار ظالمین جهان قرار داشته است. پس طبیعی است که نخواهد سر به تن این نیروی مقدس باشد. کسانی که تمام نفعشان در وجود جنگ است و خراب شدن خانه های مظلومان، دفاع از مظلوم را تهدید جدی برای خود می‌پندارند. اما این مسیر آن چیزی نیست که با تهدید و تحریم خاتمه یابد.


سپاه پاسدار ارزش های اسلامی

دومین دلیلی که می‌توان برای این اتفاق برشمرد این است که سپاه پاسدارن با تکیه بر توان داخلی و بدون نیاز به کشورهای دیگر توانسته است موشک بسازد. موشکی که بارها گفته شده که فقط و فقط از حیث بازدارندگی ساخته شده است. در واقع موشک می‌سازد که جنگی اتفاق نیفتد چون همانطور که تجربه نشان می‌دهد کشورهای آسیب پذیر آنهایی هستند که بنیه دفاعی قوی ندارند. پس حالا که موشک داریم و دولت مذکور به راحتی نمیتواند مواضع جمهوری اسلامی‌ایران را مورد هدف قرار دهد در مقابل ملت ایران احساس ضعف می‌کند. از این که نمیتواند نو به نو و به هر دلیلی به حمله نظامی دست بزند اورا عصبانی می کند.

سومین چیزی که دولت آمریکا را بر آن می‌دارد که به تحریم علیه سپاه دامن بزند عدم تاثیرپذیری این نیرو از تحریم های اقتصادی است که در گذشته اتفاق افتاده است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌ با تکیه بر توان داخلی جوانان توانسته سد تحریم ها را پشت سر گذاشته و در همین دورانی که تحریم های سخت و ظالمانه علیه ملت ایران در جریان بود اتفاقات اقتصادی عظیمی‌را رقم بزند. از افتتاح 15 و 16 پارس جنوبی گرفته تا سازندگی و محرومیت زدایی در دور افتاده ترین مناطق ایران. در وافع اگر بخواهیم ساده تر بگوییم اینها آن زمانی که می‌بینند تحریم ها اثری نداشته است عصبانی تر از گذشته علیه ملت ایران برنامه ریزی می‌کنند.

چهارمین وآخرین نکته ای که باید به آن اشاره کنیم آن است که سپاه پاسداران توانسته است کشور را در یک منطقه نا امن تبدیل به یک جزیره امن کند. هر چند عملکرد ارتش جمهوری اسلامی ‌و نیروهای نظامی‌ و انتظامی ‌دیگر در این میان به هیچ وجه قابل کتمان نیست اما باید گفت این نیرو در حال حاضر بیشترین بار را در این خصوص بر دوش می‌کشد. پاسخ قاطع موشکی سپاه بر غلیه بر هم زنندگان امنیت در کشور تاییدی بر این مدعاست.

حال باید گفت که این طرح چه به امضای رییس جمهور آمریکا برسد یا نرسد تحریم ها همچون گذشته ملت ایران و نیروهای وفادارش را قوی تر از گذشته خواهد کرد. پیشرفت و باروری در دوران محدودیت و تحریم اتفاق می‌افتد. همانگونه که در دوره های گذشته اتفاق افتاده است. و باید گفت این نیروی مقدس دست از اصول و باورهای خود برنخواهد داشت و تازمان ریشه کن شدن تمام ظالمین از جهان خواهد جنگید و از مظلومین دفاع خواهد کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات