تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۰۳۲۶۸

داریوش قنبری: پیروزی اصلاح‌طلبان ادامه‌دار است

مقدمه: دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اصلاح طلبان برای تضمین پیروزی خود به اتحاد روی آوردند و شورایی به نام شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان تشکیل دادند. شورایی که از 22 حزب و 40 چهره صاحب‌نظر تشکیل شده بود توانست در آن زمان موفقیت چشم گیری به دست آورد و نماینده‌های زیادی را راهی بهارستان کرد بعد از حماسه هفتم اسفند و پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس به نوعی کار شورای سیاست‌گذاری تمام شد اما عده‌ای در این شورا اصرار بر ادامه همین ساز و کار برای انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای شهر سال 96 داشتند و عده دیگری بر لزوم توجه به احزاب تاکید کردند و همین مساله آغاز یک اختلاف درون گروهی میان اصلاح طلبان شد. در روزهای اخیر نقد‌ها و اظهار نظر‌های مختلفی پیرامون شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان و حتی گمانه زنی‌هایی در خصوص تغییر در ترکیب اعضای شورا به گوش می‌رسد. در هر صورت اما اصلاح طلبان اختلافات بوجود آمده را طبیعی و درون خانوادگی و جزئی قلمداد می‌کنند.عده ای هم در این مدت صحبت از لزوم اصلاح شورای عالی اصلاح طلبان کرده‌اند و اوایل هفته فرمی برای ارزیابی عملکرد شورای عالی اصلاح طلبان منتشر شده است. اما این اختلافات باعث نمی‌شود که اصلاح طلبان راه خود را از یک دیگر جدا کنند، داریوش قنبری که خود از فعالان اصلاح طلب و همچنین عضو حزب مردم سالاری و نماینده مجلس بوده است نیز به همین معتقد است و می‌گوید:اختلافات بوجود آمده از جانب جناح رقیب به منظور تضعیف جریان اصلاح طلبی صورت می‌گیرد. در همین خصوص گفتگویی با او داشتیم و آقای قنبری درباره این حواشی توضیحاتی را ارائه کرده‌اند:

(روزنامه مردم‌سالاري ـ 1396/04/28 ـ شماره 4367 ـ صفحه 13)

* نظر شما درباره اختلافات و حواشی ای که پیرامون شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان بوجود آمده چیست؟

** به نظر من هیچ اختلاف و درگیری ای داخل شورا وجود ندارد و اصلاح طلبان با پیروزی هایی که در انتخابات اخیر بدست آوردند که حتما این پیروزی ها در انتخابات بعدی نیز ادامه خواهد داشت نشان دادند که متحدتر از قبل هستند وبه دنبال این هستند که پاسخ اعتماد میلیونی مردم به جریان اصلاحات در انتخابات را بدهند و تمام این بحث ها به اعتقاد من یک اختلاف کوچک و خانوادگی است که اصلاح طلبان در داخل قادر به حل آن هستند.

از این به بعد هدف همه ما مستحکم کردن دولت و کمک به آقای روحانی در جهت عمل به وعده های انتخابی ایشان است.

* انتقاداتی که به شورای عالی سیاست گذاری می‌شود را چقدر درست می‌دانید؟

** به هر حال در هر جایی یک سری انتقادات وجود دارد ولی نقد هایی که به شورای عالی وارد می‌شود به هیچ وجه موجب اختلافات نشده و تمام انتقادات سازنده و در جهت‌کارایی و تصمیم‌گیری بهتر شورای عالی سیاست‌گذاری است.

* تاثیر جناح رقیب بر دامن زدن به این اختلافات به چه اندازه است؟

** پرداختن بیش از حد به همین موضوع توسط اصولگرایان و رسانه هایی که در اختیار دارند صورت می‌گیرد و تنها دلیل آن نیز همین است که آنها از شکست‌هایی که در انتخابات‌های قبلی خورده اند عصبانی هستند و به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه‌افکنی در میان اصلاح طلبان می‌باشند و صحبت‌ها و اظهار نظر هایی که هرروز در این باره توسط برخی رسانه با اهدافی خاص گفته می‌شود همه در جهت ایجاد اختلاف میان اصلاح طلبان است.

* در چند روز اخیر صحبت های زیادی از سهم خواهی برخی جریانات اصلاح طلبی از دولت و کابینه پیشنهادی شده است نظر شما چیست؟

** هیچ یک از گروه‌های اصلاح طلب خواهان هیچ سهمی از دولت در انتخاب کابینه نیستند،از طرفی آقای روحانی نیز فردی مستقل در انتخاب هیئت دولت می‌باشد.اگرهم جایی صحبتی یا پیشنهادی مطرح شده در جهت مستحکم‌تر کردن دولت در چهار سال دوم است و هدف همه جریانات کمک به دولت است و هیچ جریان و گروهی قصد تحمیل فردی را به کابینه دولت به عنوان نماینده خود نداشته و ندارد.

http://www.mardomsalari.net/4367/page/13/17772

ش.د9601201

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات