تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۰۳۵۲۰

آيت‌الله اميني سيبل جديد افراطيون

پایگاه بصیرت / مطهره شفیعی

(روزنامه آرمان – 1396/04/18 – شماره 3362 – صفحه 3)

اصل اثبات‌شده‌ای است و قابل انکار نیست. دوران‌های مختلف هم ندارد، بلکه در تمام سال‌ها همین‌گونه بوده است. میانه‌روها همواره هدف تخریب دلواپسان و خودسرها بوده‌اند که دلیلش مشخص است. منافع غیر اعتدالیون در فضایی قابل تحقق است که نشانی از اعتدال در آن نباشد و یا کمتر باشد. بنابراین طبیعی است زمانی که شخصیت‌های اعتدالی، جامعه را به سمت اعتدال هدایت می‌کنند، دلواپسان دچار تنگی نفس می‌شوند و فضای تنفس آنها مسدود می‌شود. بنابراین برای گشودن حفره کوچکی برای تنفس و ادامه حیات، راه دیگری جز هجمه به میانه‌روها پیش روی خود نمی‌بینند، مانند نامه جعلی که چندی پیش آن را به آیت‌ا... امینی منتسب کردند. 5 تیرماه بود که دفتر آیت‌ا... ابراهیم امینی، عضو مجلس خبرگان، ارسال نامه‌ از سوی وی به رهبر انقلاب را تکذیب کرد. در این تکذیبیه آمده بود: «خبری در برخی شبکه‌های اجتماعی مبنی بر ارسال نامه‌ای از جانب آیت‌ا... امینی به رهبر معظم انقلاب منتشر شده است؛ لذا ضمن تکذیب کامل اصل این نامه و خبر آن، رسانه‌های مذکور به رعایت اخلاق دعوت می‌شوند.»

توطئه دشمن

عضو مجلس خبرگان روز گذشته تصمیم گرفت تا جزئیات بیشتری درباره نامه جعلی که به او منتسب کرده بود، بیان کند. آیت‌ا... امینی با بیان اینکه انتشار این نامه دروغ نشان از توطئه دشمن علیه رابطه خوب علما با رهبری است، گفت: هر چه می‌گذرد، لیاقت آیت‌ا... خامنه‌ای برای رهبری نظام‌ بیش از پیش ثابت می‌شود. عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتشار نامه دروغ منتسب به او به مقام معظم رهبری، گفت: من به هر طریق که توانستم و ممکن بود این نامه را تکذیب کردم؛ از مسئولان هم خواستم تا عوامل انتشار این نامه دروغ را شناسایی کنند، چرا که این توطئه علیه بنده بود و از اساس صحت نداشت. وی با بیان اینکه دشمن نمی‌‌تواند رابطه خوب علما با مقام معظم رهبری را تحمل کند و به همین دلیل علیه این رابطه خوب دست به دروغ و توطئه می‌زند، تصریح کرد: به نظر من، رهبری حضرت آقا بسیار خوب بوده است. من همان ارادتی که قبلا به آیت‌ا... خامنه‌ای داشتم، دوچندانش را الان دارم. آیت‌ا... امینی با بیان اینکه من مطیع مقام معظم رهبری بوده و هستم، گفت: هر چه زمان می‌گذرد، لیاقت حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای برای رهبری نظام اسلامی بیش از پیش ثابت می‌شود، چرا که ایشان به‌درستی نظام اسلامی را از بحران‌ها و مشکلات عبور داده است.

دلیل هجمه

آیت‌ا... امینی شخصیتی میانه‌روست که گام‌های استوار در مسیر اعتدال بر می‌دارد. دوستی و همراهی او با آیت‌ا... هاشمی بر شخصی پوشیده نیست که نمود این همراهی را می‌توان در پیام تسلیتی یافت که پس از رحلت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام صادر کرد و در آن آورد: «خبر درگذشت و فقدانت را به من دادند. خدا می‌داند آن‌چنان این مصیبت اندوهبار، جانکاه، ناگوار و دردآور بود که ساعت‌ها گریستم، زیرا برادری بصیر، سنگ صبوری مدبر، هم‌سنگری صمیمی و یار و رفیقی شصت‌ساله را از دست داده‌ام. علیرغم آنکه همه دنیایت را فدای انقلاب و نظام کردی، در این اواخر به شما بی‌مهری‌های فراوان شد، مظلوم‌تر از شهید بهشتی بودی و تحمل و صبر کرده و مکررا در ناملایمات روزگار می‌فرمودید «اگر صبر نکنم چه کنم؟ اصل نظام به خطر می‌افتد» اما از شما در مقابل عوامفریبان و دشمنان حقیقی و پنهان انقلاب که طرفدار دین منهای روحانیت بودند، حمایت نکردند.»

این پیام نشان می‌دهد جعل و تحریف اظهارات بزرگان میانه‌رو برای آیت‌ا... امینی غریب و ناشناخته نیست، گو اینکه بارها پیش از این هم موضوعات نادرستی را به او منتسب کرده بودند، مانند روزی که لیست انتخاباتی تحت عنوان حمایت اعضای جامعه مدرسین از ابراهیم رئیسی منتشر شد که نام آیت‌ا... امینی هم در ردیف حامیان نقش بسته بود. در آن مقطع فرزند آیت‌ا... ابراهیم امینی عضو مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «آیت‌ا... امینی در مورد حمایت از نامزد خاصی در انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم هنوز اعلام موضع نکرده است.» سعید امینی خاطرنشان کرد: «به تازگی لیستی تحت عنوان حمایت اعضای جامعه مدرسین از یک نامزد در انتخابات پیش رو در فضای مجازی ارائه شده که نام آیت‌ا... امینی در آن بود که مورد تایید نیست.

آیت‌ا... امینی خود از بنیانگذاران جامعه مدرسین بوده، ولی هم‌اکنون عضو این جامعه نیستند و در جلسات آن شرکت نمی‌کنند.» بعدتر در 28 اردیبهشت 96 بود که آیت‌ا... امینی در بیانیه‌ای آورد: «سعی کنید به افراد باتقوا و پرهیزکار که در حل مشکلات مردم به ویژه بیکاری و مشکلات فقر و ازدواج جوانان طرح و برنامه قابل عمل دارند، رأی دهید که اصلح همین است. از دادن رأی سفید اجتناب نمایید که تضییع فرصت خواهد بود. در این زمان انتخابات شورای شهر و روستاها را خواهیم داشت که آن هم بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است. سعی کنید با معیار‌هایی که مذکور شد در آن انتخابات نیز حتما شرکت کنید. وعده من و شما در پای صندوق‌های رأی‌گیری.» اشتراکات در دلایل هجمه به بزرگان مشخص است و تفاوتی با هم ندارد. روزی آیت‌ا... هاشمی و روزی دیگر هم آیت‌ا... امینی است که باید خود را سپر دفاع از اعتدال کنند.

http://www.armandaily.ir/fa/news/main/190725

ش.د9601521

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات