تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۰۳۷۱۵

فتاح: كميته امداد نبايد «مرداب» شود

(روزنامه جوان – 1396/04/31 – شماره 5142 – صفحه 1)

رئيس كميته امداد گفت: كميته امداد نبايد تبديل به «مرداب» شود؛ هرچند خواستند مرا هل بدهند تا مسير را رها كنم اما كجا بروم بهتر از امداد؟

سيد‌پرويز فتاح در حاشيه بازديد از وضعيت امدادرساني به مددجويان شهرستان دلفان در استان لرستان با انتقاد از برخي اظهارنظرها درباره ميزان محروميت مناطق مختلف گفت: متأسفانه برخي مسئولان در بيان ميزان محروميت از يكديگر سبقت مي‌گيرند كه اين وضعيت براي نظام اسلامي شايسته نيست.

وي با بيان اينكه ما در مقابل اين محروميت‌ها مسئول هستيم، ادامه داد: من به مسئولان عالي نظام و رئيس‌جمهور هم اعلام كردم كه اين وضعيت قابل‌تغيير است و نبايد تسليم دشمني به نام «فقر» شويم؛ چراكه ما جبهه‌اي و جهادي هستيم. در خط مقدم مي‌گفتيم در مقابل دشمن هر اتفاقي افتاد نبايد زانو بزنيم و فقر هم يك دشمن واقعي است.

رئيس كميته امداد با تقدير از نگاه رهبر معظم انقلاب به موضوع محروميت‌زدايي تأكيد كرد: نگاه ايشان و دقت نظرشان در موضوع فقرا و نيازمندان را كمتر كسي دارد و اين مايه افتخار ماست.

فتاح با اشاره به برخي انتقادات از شيوه غربالگري افراد تحت حمايت كميته امداد گفت: برخي انتقادات به اين شيوه وارد است اما نبايد كاري كنيم كه به تعبير مراجع عظام، كميته امداد تبديل به «مرداب» شود و مددجو تا پايان عمر تحت پوشش كميته امداد بماند. كميته امداد مثل يك بيمارستان با تعداد تخت‌هاي محدود است و هيچ پزشكي راضي نيست بيمارش براي هميشه روي تخت بيمارستان بماند.

رئيس كميته امداد با بيان اينكه «كميته امداد مريضخانه و اورژانس فقر» است، افزود: شرعاً و عرفاً حق نداريم كسي را كه نيازمند نيست تحت پوشش نگه داريم يا فردي نيازمند را از پوشش خارج كنيم.

رئيس كميته امداد با تأكيد بر اهميت موضوع مددكاري در اين نهاد گفت: من خود را يك مددكار مي‌دانم. هرچند خواستند مرا هل بدهند تا مسير را رها كنم اما كجا بروم بهتر از امداد؟

فتاح با بيان اينكه سهميه ويژه‌اي را براي زيارت عتبات مددجويان در نظر گرفته‌ايم تأكيد كرد: مددجويان ما هميشه بين خانه تا ادارات كميته امداد در رفت و آمد هستند؛ بهتر است مسئولان به پياده‌روي اربعين بروند- كه ثواب بسيار بالايي دارد- اما براي مددجويان سهميه سفر عتبات تخصيص داده شود. فتاح با بيان اينكه كميته امداد اداره نيست كه دولت نفت بفروشد و بودجه و حقوق كارمندان ما را بدهد، اظهار كرد: اينجا يك نهاد مردمي با كارهاي جهادي است. دولت به اندازه خود كمك مي‌كند و مستمري را سه برابر كرده است اما بايد ميزان كمك‌هاي مردمي و تعداد حاميان هم افزايش يابد.

وي با بيان اينكه ما موظف به اكرام ايتام هستيم اما هدف ما بايد خروج مددجويان از چرخه حمايتي با توانمندسازي آنها باشد، بر ارائه وام آسان به مددجويان تأكيد كرد و افزود: وام ضروري تا سقف 5 ميليون تومان بايد با ضمانت آسان پرداخت شود. امسال ميزان وام دو برابر شده است. سال گذشته 45 ميليارد تومان وام اشتغال در استان لرستان پرداخت شد كه اين رقم امسال به 100 ميليارد تومان مي‌رسد.

http://www.javanonline.ir/fa/news/863009

ش.د9601504

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات