تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۰۳۸۷۷
در سومین کنگره حزب ندای ایرانیان مطرح شد

باید جایگاه حزب در نظام سیاسی تحکیم شود

(روزنامه مردم سالاري – 1396/05/07 – شماره 4374 – صفحه 13)

اعضای حزب ندای ایرانیان بعد از برگزاری سومین کنگره خود، دبیرکل و اعضای شورای مرکزی دو سال آینده این حزب را انتخاب کردند.سومین کنگره حزب ندای ایرانیان در محل سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد. اعضای حزب ندا در این کنگره به‌منظور انتخاب اعضای شورای مرکزی جدید این حزب، رای‌گیری کردند و منتخبان شورای مرکزی خود را برای مدت دو سال آینده انتخاب کردند. بنابر این رای‌گیری سیدمحمد صادق خرازی دبیرکل حزب ندای ایرانیان، و مجید فراهانی هم به عنوان رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان انتخاب شد. سیدمحمد صادق خرازی در سومین کنگره سراسری حزب ندای ایرانیان گفت: اگر بخواهیم ایران، ایران شود باید بپذیریم و تلاش کنیم و راه‌‌هایی که نیاکان ما نرفتند برویم.

وی ادامه داد: باید جایگاه حزب را در جامعه و نظام سیاسی تحکیم کنیم. امروز حزب در جامعه ما دارای موقعیت ویژه‌ای نیست و احزاب امروز در جدول‌بندی‌های سیاسی قدرت و مدیریت کشور جایگاه ویژه‌ای ندارند، چاره‌ای نداریم و باید به گونه‌ای بیندیشیم که نسل آینده ما، نسل کنشگری در تمام مناسبات سیاسی در بستر احزاب سیاسی باشد.

خرازی خاطرنشان کرد: سلام بر ندا، سلام بر اصلاحات و سلام بر همه کسانی که برای اصلاحات زحمت کشیده‌اند، نامشان مهجور است، به ویژه برادر بزرگوارم جناب آقای خاتمی عزیز.خرازی همچنین تصریح کرد: فقدان حضور ایشان از یک طرف و از سوی دیگر از قول‌هایی که پدر عمران ایران،‌ پدر سازندگی ایران، پدر نوآوری ایران، پدر مجاهدت‌های ملت ایران که فقط امروز از او یادی باقی مانده، شادروان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که قرار بود این جلسه با حضور ایشان افتتاح شود و ایشان به من و آقای فراهانی این قول را داده بودند اما دست تقدیر متأسفانه اینگونه رقم زد که ما و ملت ایران تا زمانی که هستند قدرشان را نمی‌دانیم و بعد مرثیه خوان بلند و پربرکت ایشان می‌شویم. امیدوارم هر چه هست ما بتوانیم قدردان کسانی که امروز هستند و در واقع نیستند، باشیم.

مجید فراهانی نیز در سومین کنگره سراسری حزب ندای ایرانیان گفت: در سال ۱۲۸۵ فرمان مشروطیت امضا شد و اکنون صد و یازده سال است که از مردم سالاری می‌گذرد و بیش از صد سال پیش توسعه سیاسی در کشور رخ داد.

وی با اشاره به وضعیت توسعه سیاسی و اقتصادی کشور ژاپن تصریح کرد: امروز این کشور کجاست و ما کجا؟ چرا توسعه سیاسی و پایدار در کشور ما نمی‌ماند؟

فراهانی ادامه داد: البته پیروزی‌های مقطعی نیز وجود داشته که در اغلب آنها به واسطه حضور طبقه متوسط و مردم بوده که آن را جریان اصلاحات می دانیم. اما چرا این پیروزی‌ها پایدار نماند؟ یا مسیر آن ها منحرف شد؟

عضو شورای شهر منتخب تهران با بیان این پرسش که علل توسعه نیافتگی چیست، افزود: دو دلیل عمده وجود دارد؛ نخست ناپایداری نیروهای اصلاحات و سپس ناکارآمدگی نیروهاست.

وی خاطر نشان کرد: در پیروزی انقلاب، ملی شدن صنعت نفت و دوم خرداد ۷۶ ما همیشه غفلت نیروهای تحول خواه را احساس کرده‌ایم.

ناامید شدن طبقه متوسط باعث شد که دوباره در تحزب به فکر بازسازی افتادیم.

فراهانی تصریح کرد: در کشورهای دیگر احزاب در صدر تصمیم‌گیری هستند. امروز که سومین سال حضور ندا را در کنار هم گرامی می داریم در ۳۰ استان کشور ۷۰۰۰ عضو داریم.

وی همچنین گفت: اکنون پارادایم حذف از سوی جریان سنتی حاکم باعث شده که اصلاحات دیده نشود. اما درحال حاصر تبلیغ گفت‌وگوی ملی به نفع کشور است و تعامل با جریان اصولگرایی این فرآیند را تسهیل می کند.

فراهانی با اشاره به برجام اظهار کرد: دکتر ظریف پا به پای سردار سلیمانی در حال مبارزه است. بی انصافی است از دلاور مردانی که امنیت را به ارمغان آورده اند قدردانی نکنیم از دولت تدبیر و امید که از هیچ خدمتی فروگذار نبود.

وی تاکید کرد: حزب ندای ایرانیان حامی دکتر روحانی است و خوشحالیم که در ۲۹ اردیبهشت تلاش‌هایمان به ثمر رسید. مطالبات ۲۴ میلیونی باید در چینش کابینه لحاظ شود. امروز همچنان صدای پیرسالاری از دولت محبوبمان به گوش می‌رسد و بازنشستگان نمی‌خواهند کنار بکشند.

فراهانی یادآور شد: تجربه‌های انتخابات اخیر نشان داد که ما پیرو بی‌اخلاقی‌های سیاسی نیستیم و به دنبال رضایتمندی مردم هستیم.

همچنین محمدرضا عارف نیز در این کنگره گفت: عملکرد شوراهای اسلامی شهر و روستا بسیار اهمیت دارد؛ به خصوص که لیست امید در اکثر کلانشهرها رأی آورده است؛ بنابراین اکنون مهمترین و اولین‌ آزمون شوراها انتخاب شهردار به خصوص در کلانشهرها است که برای ما در تهران اهمیت بیشتری دارد.

وی افزود: دیگر نمی‌شود و نمی‌توانیم با فروش تراکم و هوا شهر را اداره کنید و باید فردی توانمند روی کار بیاید که بتواند با همه مسئولان دیگر در شهر هماهنگ باشد.

نماینده مردم تهران افزود: رعایت اصول گفتمان و اخلاق مداری از ویژگی‌های حزب ندای ایرانیان است که باید از جوانان این حزب تشکر کنم که اصرار به رعایت اخلاق داشتند. من گاهی گوشزد می‌کنم امکاناتی که فضای مجازی در اختیار جوانان گذاشته فرصت‌های جدیدی ایجاد کرده اما امروز ابتدا دکمه انتشار را فشار می‌دهیم، پیام پخش می‌شود بعد به آن فکر می‌کنیم.

وی افزود: اما یکی از ویژگی‌های این حزب اخلاق مداری و حرکت در مسیر درست انقلاب و توجه به منافع گفتمان اصلاحات و بی‌توجهی به حاشیه‌ها بود که من به بنیانگذازان و دبیر کل این حزب تبریک می‌گویم و تشکر می‌کنم.

عارف خاطر نشان کرد: باید از حضور موثر حزب در شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان تشکر کنم. در دو دوره گذشته همدلی خوبی بین همه اعضای شورای عالی بود و حزب ندا نیز همکاری خوبی در جلسات شورا و کارهای کارشناسی بدون هیچ‌گونه چشمداشتی داشت.

رئیس فراکسیون امید مجلس تأکید کرد: مستحضر هستید راهبرد گفتمان اصلاحات در دهه نود اخلاق، عقلانیت و خرد جمعی بوده و با تحلیلی که از آسیب‌شناسی عملکرد گذشته داشتیم این مسیر برای اصلاحات انتخاب شد و تلاش می‌کنیم زاویه‌ای که رقبای ما اصرار بر تحمیل آن بین گفتمان اصلاحات و حاکمیت داشتند را از بین ببریم.

http://www.mardomsalari.net/4374/page/13/18413

ش.د9601587

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات