تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۰۳۹۷۵
آیت‌الله آملی لاریجانی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری:

دستگاه قضا به دولت کمک خواهد کرد

(روزنامه ايران – 1396/05/15 – شماره 6561 – صفحه 21)

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه رئیس‌جمهور ی محترم انشاءالله هر چه زودتر دولت جدید را معرفی کند تا مستقر شده و بتوانند راه‌حلی برای چالش‌های روز کشور پیدا کنند، ابراز امیدواری کرد: از فضایی که برای تلاش و همت مضاعف برای رئیس‌جمهور باز شده، در جهت حل مشکلات روز کشور بویژه مشکل اقتصادی و اشتغال استفاده شود و امیدواریم که در این مسیر قوای قضائیه و مقننه نیز کمال همکاری را با دولت داشته باشند.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله آملی‌لاریجانی پس از مراسم تحلیف رئیس جمهوری در جمع خبرنگاران افزود: دستگاه قضا به سهم خودش در تحقق این هدف به دولت کمک خواهد کرد و همین‌طور در مساله حل مشکل اقتصادی و برقراری امنیت اقتصادی با دولت همکاری خواهیم داشت و انشاءالله همه با وحدت و همدلی در راستای حل مشکلات حرکت کنیم و وضعیت بهتری را برای مردم شریف مهیا کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی همچنین در مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مقام معظم رهبری با رهبری داهیانه خود کشتی انقلاب را رهنمون می‌شوند، گفت: از میهمانان ارجمند و مسئولان عالیرتبه کشورهای مختلف و سفرای کشورهای خارجی تشکر می‌کنم که در این مجلس باشکوه شرف حضور دارند. رئیس قوه قضائیه ادامه داد: تبریک و تهنیت عرض می‌کنم ولادت امام رئوف علی بن موسی الرضا(ع) و از خداوند می‌خواهیم قلوب ما را به انوار و محبت اهل بیت(ع) منور کند. وی افزود: امروز انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی با وجود توطئه‌های دشمنان با حضور همیشه در صحنه مردم به حیات مقتدرانه خود ادامه داده و مسئولان کشور بر اساس اصل ششم قانون اساسی جمهوری اسلامی مستقیم و غیرمستقیم از آن پاسداری کرده‌اند. وی ادامه داد: همچنین براساس بند هشتم اصل سوم قانون اساسی، دولت مکلف است همه امکانات خود را برای جلب مشارکت عامه مردم در تعیین سرنوشت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بخوبی به کار گیرد.

آیت‌الله آملی لاریجانی تصریح کرد: اینجانب به عنوان رئیس قوه قضائیه با افتخار اعلام می‌کنم که جمهوری اسلامی ایران امروز با اتکا بر آموزه‌های بلند دینی و تمدن غنی خود از جمله کشورهای بزرگ جهان است که با وجود تهدیدات فراوان از سوی استکبار جهانی، توانسته سکاندار استقلال، آزادی و مظهر مردمسالاری دینی در منطقه و جهان باشد. وی با بیان اینکه مردمسالاری دینی نظامی سیاسی مبتنی بر آرای مردم و آموزه‌های دینی و ارزش‌های اخلاقی است، گفت: فلسفه سیاسی نهفته در این نظام سیاسی، فلسفه‌ای دقیق هم از جهات هستی شناسانه و متافیزیکی و هم از جهات معیاری و ارزشی است و از پارادوکس‌های نظام لیبرال دموکراسی خالی است. قانون اساسی جمهوری اسلامی مبین این نظام سیاسی و فلسفه آن است.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: با تحلیف در این مجلس باشکوه، دوره جدیدی در حیات سیاسی کشور گشوده می‌شود. متن سوگندی که رئیس جمهوری محترم یاد می‌کند بسیار مهم و قابل توجه است و از جمله اموری که رئیس جمهوری به وسیله سوگند به آن ملتزم می‌شود آنکه پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور باشد. وی با بیان اینکه پاسداری از مذهب رسمی کشور، نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی، لوازمی دارد، افزود: اصول قانون اساسی اصولی مهم، مترقی و جامع الاطراف است که با مداقه مجلس خبرگان قانون اساسی تدوین و با رأی قریب 98 درصدی مردم به تأیید قاطبه ملت رسیده است.

آیت‌الله آملی لاریجانی با تأکید بر اینکه بنیادی‌ترین مبنای قانون اساسی نگاه توحیدی است، ادامه داد: این مسأله در سراسر میثاق ملی حضور دارد و بخصوص در اصل دوم بدان تصریح شده که براساس آن جمهوری اسلامی، نظامی بر پایه ایمان به خدای یکتا و اختصاص حاکمیت و تشریب او و لزوم تسلیم در برابر امر او است. نگاه توحیدی است که در سیاست خارجی و روابط بین المللی می‌گوید که از هیچ قدرتی جز خدا نترسید. وی گفت: نگاه توحیدی است که می‌گوید عزت را باید نزد خدا یافت، نگاه توحیدی است که می‌گوید هدف از حکومت، رشد دادن انسان در حرکت به سوی خدا و نظام الهی است.

این نگاه توحیدی است که انشان را به عدالت فرا می‌خواند و همین نگاه است که بندهای گران را از جان آدمی باز می‌کند و وی را به آزادی دعوت می‌نماید. رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: ضمن تبریک و تهنیت به رئیس جمهوری و آرزوی توفیق برای وی، اعلام می‌کنم نیک بنگرید که تلاش‌ها و اقدامات شما در ترازوی نگاه توحیدی چگونه است و مسلم بدانید هر قدمی که در این طریق بردارید، همه از آحاد ملت، مسئولان و دلسوزان نظام حامی و همکار شما خواهند بود. وی گفت: اینجانب به عنوان رئیس قوه قضائیه هر خدمتی در این مسیر میسر باشد، دریغ نخواهم کرد، امروز نظام اسلامی نیازمند مجاهدت‌ها و تلاش‌های خالصانه آحاد ملت و خصوصاً مسئولان متعهد کشور است. خداوند در این طریق دشوار یار و مددکارتان باشد.

http://www.iran-newspaper.com/newspaper/BlockPrint/194336

ش.د9601796

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات