تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۰۴۰۶۱

رئيس مجلس خبرگان: فتنه و براندازي مسئله‌اي نيست كه فراموش شود

(روزنامه جوان ـ 1396/05/07 ـ شماره 5148 ـ صفحه 2)

دومين نشست مشترك هيئت رئيسه مجلس خبرگان و رؤساي كميسيون‌ها روز پنج‌شنبه برگزار شد. سخنراني آيت‌الله جنتي، رئيس مجلس خبرگان در آغاز اين نشست و بيانيه پاياني نشست مذكور از اخبار مهم مربوط به آن است.

آيت‌الله جنتي در بخشي از سخنان افتتاحيه نشست گفت: «ما بايد به مردم بگوييم كه مسئله اصلي دشمن مقابله با اصل اسلام و نظام است و مسائل ديگر در حاشيه قرار دارد، بعضي اظهارنظر كردند كه نظام جمهوري اسلامي به 40سالگي خود نمي‌رسد و مي‌خواهند فاتحه انقلاب و نظام را تا چند سال ديگر بخوانند.»هيئت رئيسه مجلس خبرگان در بيانيه پاياني اين نشست تأكيد كرد كه « به رياست محترم جمهوري توصيه مي‌شود در معرفي وزرا و تشكيل كابينه، تعهد، تخصص و ولايت‌مداري را سرلوحه انتخاب اعضاي دولت جديد قرار دهد.»

آيت‌الله احمد جنتي، رئيس مجلس خبرگان رهبري در ابتدا هفته كرامت را گرامي داشتند و سپس از اهميت مجلس خبرگان گفتند: ما بايد قدر مجلس خبرگان را بدانيم، زيرا مجلس خبرگان با قلب نظام سروكار دارد و اگر ما وظايف‌مان را درست انجام دهيم ديگر اجزاي نظام نيز مي‌توانند كار خود را به‌درستي انجام دهند. وي در ادامه بر اهميت كار كساني كه منتسب به ولايت هستند، تأكيد كرد: همه اعضاي خبرگان بايد مراقب اوضاع سياسي، اجتماعي و ساير امور كشور باشند، مخصوصاً كه كار ما ارتباط مستقيمي با مقام ولايت پيدا مي‌كند. ما بايد حواس‌مان باشد كه حاميان ولايت چه مي‌كنند و همچنين عملكرد مغرضان و دشمنان را رصد و براي خنثي كردن آنها چاره‌انديشي كنيم.

دشمن دنبال براندازي است

رئيس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به صحبت‌هاي مقام معظم رهبري درباره انقلابي عمل كردن از اعضاي مجلس خبرگان خواستند كه انقلابي عمل كنند: «مجلس خبرگان با حركت‌هاي عادي نتايج ضعيفي به دست مي‌آورد، بنابراين ما بايد چه فردي و چه به‌صورت جمعي احساس وظيفه و انقلابي عمل كنيم و آن مواردي را كه رهبر انقلاب روي آن حساسيت دارند ما به مردم منتقل كنيم.»

آيت‌الله جنتي ادامه داد: به‌طور مثال در مورد موضوع فتنه، رهبر انقلاب بيش از 100 بار درباره آن صحبت كردند، ما بايد روي اين قضيه كار كرده و فتنه و فتنه‌گر را بشناسيم و بدانيم كه اگر آنها در پست مديريتي قرار گرفتند چه اتفاقي خواهد افتاد. مسئله براندازي موضوعي نيست كه در برهه‌اي مطرح شود و پس از آن فراموش شود. دشمن به‌دنبال براندازي نظام است و مي‌خواهد اين موضوع را از داخل شروع كند. وي گفت: ما بايد به مردم بگوييم كه مسئله اصلي دشمن مقابله با اصل اسلام و نظام است و مسائل ديگر در حاشيه قرار دارد، بعضي اظهارنظر كردند كه نظام جمهوري اسلامي به 40سالگي خود نمي‌رسد و مي‌خواهند فاتحه انقلاب و نظام را تا چند سال ديگر بخوانند.

نبايد سپاه را به اسم تفنگدار محكوم كنيم

رئيس مجلس خبرگان رهبري در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با يادآوري اينكه آگاهي و بصيرت‌افزايي از ديگر وظايف اعضاي مجلس خبرگان رهبري است، گفت: ما امروز شاهد مضاعف شدن تحريم‌ها هستيم، دشمن مي‌خواهد به‌طور غيرمستقيم و با تخريب سپاه پاسداران به جنگ رهبري برود، سپاه بازوي رهبر انقلاب است و هميشه در مقابل دشمنان سينه سپر و امنيت كشور را تأمين كرده و هر جا وارد شده بهترين خدمات را عرضه كرده، بنابراين نبايد سپاه را به اسم تفنگدار محكوم كنيم و همان سياست امريكا را در داخل به اجرا بگذاريم. دشمن هم مي‌خواهد ما بگوييم اين نظام در طول 38 سال جز اعدام چيز ديگري نداشته است.

آيت‌الله جنتي با بيان اينكه مجلس خبرگان بايد روي مطالبي كه رهبر انقلاب نسبت به آن حساسيت دارد توجه بيشتري داشته باشد، اظهار داشت: در همين موضوع آتش به‌اختيار كه رهبر انقلاب گفتند بدان معناست كه اگر مسئولان كار نمي‌كنند جوانان مؤمن بيايند در وسط ميدان و كار را به‌عهده بگيرند. وي انتفاضه جديد مردم فلسطين را بسيار خوب و مبارك دانست و تأكيد كرد: ما نيز بايد همواره از مردم فلسطين حمايت كنيم و كاري كه جوانان فلسطيني در انتقال دو اسلحه به مسجدالاقصي كردند كاري بي‌سابقه بود.

توصيه خبرگان به رئيس‌جمهور در مورد كابينه جديد

مجلس خبرگان رهبري در پايان دومين نشست مشترك هيئت رئيسه و رؤساي كميسيون‌ها بيانيه‌اي صادر كرد: اولين نكته‌اي كه مجلس خبرگان بر آن تأكيد كرد، توصيه به در نظر گرفته شدن تعهد و تخصص براي چينش كابينه جديد است: در آستانه تشكيل دولت دوازدهم، ضمن قدرداني از ملت شريف ايران اسلامي كه در انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا با رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب، حضور حداكثري را به نمايش گذاردند، به رياست محترم جمهوري توصيه مي‌شود در معرفي وزرا و تشكيل كابينه، تعهد، تخصص و ولايت‌مداري را سرلوحه انتخاب اعضاي دولت جديد قرار دهد. دغدغه‌هاي فرهنگي رهبري و دلسوزان نظام، توصيه بعدي است: مسائل فرهنگي ـ اجتماعي و آسيب‌هاي فضاي مجازي، يكي از دغدغه‌هاي مقام معظم رهبري و دلسوزان نظام است. بنابراين از دولت و نهادهاي فرهنگي كشور مي‌خواهد با تكيه بر مباني ديني و اتخاذ سياست‌هاي صحيح و نظارت بر حسن اجراي امور از بروز معضلات اجتماعي و آسيب زا بكاهند.

در ادامه، مجلس خبرگان بر اقتصاد مقاومتي تأكيد كرد: مجلس خبرگان رهبري با حمايت از سياست‌هاي كلي نظام، اقتصاد مقاومتي را با اتكا به عزم ملي و خودباوري قابل تحقق دانسته و با تأكيد بر اجراي اين سياست‌ها كه مبتني بر احكام نوراني اسلام (لن يجعل الله للكافرين علي المسلمين سبيلا) و فرمايشات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) است، راه برون رفت از تحريم‌ها و حل مشكلات اقتصادي، فقر و بيكاري را در اجراي صحيح سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي مي‌داند. حمايت از آرمان فلسطين چهارمين بند از بيانيه خبرگان را تشكيل مي‌داد: مسئله قدس و انتفاضه مردم مظلوم فلسطين به عنوان آرمان بلند بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره) در قلوب بيدار جهانيان همچنان زنده است و بحمدلله جوانان مقاوم فلسطيني، امروز به اين نتيجه رسيده‌اند كه مقاومت، تنها راه مقابله با جنايات رژيم صهيونيستي است.

بنيه دفاعي وجه المصالحه منافع جناحي قرار نگيرد

مجلس خبرگان همچنين در بندي از بيانيه خود بر حمايت از سپاه پاسداران تأكيد كرد: حمايت از سپاه پاسداران، بنيه دفاعي و قدرت موشكي جمهوري اسلامي كه دستاورد مهم انقلاب اسلامي و ثمره تلاش‌هاي شبانه روزي فرزندان غيور اين مرز و بوم است، همواره بايستي به عنوان يك راهبرد و افتخار ملي، پاس داشته شود و نبايد وجه المصالحه منافع زودگذر حزبي و جناحي قرار گيرد. بند پاياني بيانيه خبرگان به تحريم‌هاي جديد امريكا پرداخته است: تحريم‌هاي جديد امريكا همچون ۳۸ سال گذشته نه تنها تأثيري بر روند رو به جلوي نظام مقدس جمهوري اسلامي و عزم ملت هميشه در صحنه ايران اسلامي ندارد كه اتحاد، انسجام و تكيه بر توانايي‌هاي خود، شعار (ما مي‌توانيم) ‌را در عرصه عمل معنا خواهد نمود.

http://www.javanonline.ir/fa/news/864192

ش.د9601728

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات