تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۰۴۱۱۰

نامه حزب اعتماد ملي به روحاني درباره رفع حصر

(روزنامه اعتماد – 1396/05/16 – شماره 3873 – صفحه 6)

اعضاي شوراي مركزي حزب اعتماد ملي طي نامه‌اي به حسن روحاني، رييس‌جمهور خواستار رفع حصر محصوران و عمل رييس‌جمهور به وعده‌هاي خود در اين خصوص شدند. در بخشي از اين نامه آمده است:

حضرت‌عالي يك‌بار در سال ۱۳۹۲ و بار ديگر در سال ۱۳۹۶، سوگند ياد كرده‌ايد كه «پاسدار قانون‌ اساسي باشيد و از آزادي‏ و حرمت‏ اشخاص‏ و حقوقي‏ كه‏ قانون‏ اساسي‏ براي‏ ملت‏ شناخته‏ است‏، حمايت‏ كنيد.» همان‌طور كه مستحضريد سه تن از شخصيت‌هاي برجسته جمهوري‌ اسلامي حجت‌الاسلام والمسلمين مهدي كروبي معروف به‌شيخ انقلاب، اميرالحاج و حبيب‌ امام خميني و رييس‌ دو دوره مجلس شوراي اسلامي و مهندس ميرحسين موسوي، معروف به ‌نخست‌‌وزير امام خميني و خانم دكتر زهرا رهنورد از ۲۵ بهمن‌ماه ۱۳۸۹ در حصر به‌سر مي‌برند و از بسياري‌ از‌ حقوق شهروندي و اسلامي خود محرومند!

همچنين در بخش ديگري از اين نامه تاكيد شد: شما در دو انتخابات سال‌هاي‌ ۱۳۹۲ و ۱۳۹۶ با سفر به‌اقصي‌‌نقاط كشور از نزديك صداي اقشار گسترده ملت را شنيديد و دريافتيد‌ كه قضيه رفع حصر در صدر مطالبات ملت و مطالبه‌اي ملي است كه در همه تجمعات مردمي آن را فرياد مي‌زنند‌.

خداي را شاكريم كه بعد از گذشت حدود ۷ سال از حصر سه شخصيت برجسته انقلاب هم خود محصوران‌ گرامي و هم حاميان آنان اثبات كرده‌اند كه دغدغه‌اي جز اعتلاي جمهوري اسلامي ندارند و همواره بر ضرورت تلاش براي استحكام نظام جمهوري اسلامي تاكيد و از مردم دعوت كرده‌اند‌ كه مطالبات خود را از طريق‌ صندوق‌هاي راي به استحضار مقام معظم رهبري‌ و مسوولان نظام برسانند. به‌يقين اين روش در نوع خود بي‌نظير و حاكي از وفاداري محصوران عزيز و حاميان آنان به‌ آرمان‌هاي انقلاب اسلامي، جمهوري اسلامي و قانون اساسي است.

در اين بيانيه نوشته شده است: براين اساس، حزب اعتماد ملي هم‌صدا با ده‌ها ميليون نفر از ملت ايران كه وفاداري خود به‌جمهوري اسلامي را در مقام عمل اثبات كرده‌اند مصرانه از شما مي‌خواهد‌ كه تمامي مساعي خود را براي پايان دادن به‌حصري كه هيچ فايده‌اي براي كشور جز سوء‌استفاده دشمنان و محكوميت جمهوري اسلامي به‌نقض حقوق بشر و ناراحتي‌ ده‌ها ميليون نفر‌ از شهروندان ايران ندارد به‌كار‌‌گيريد. بدون ترديد درخواست جدي شما به عنوان نماينده‌ مستقيم‌ ملت از مقام معظم رهبري، رد نخواهد شد و معظم‌له با لحاظ مصالح جمهوري اسلامي، دستور رفع حصر را صادر خواهند كرد. روابط‌عمومي حزب اعتماد ملي تحليف از نظر كميت و كيفيت بي‌سابقه بود سخنگوي جامعه روحانيت مبارز ابراز اميدواري كرد كه در دوره جديد سه قوه بتوانند با همكاري هم و در راستاي اهدافي كه رهبر انقلاب تعيين كردند، كار كنند و همه به كمك دولت بيايند و دولت بتواند به وعده‌هايي كه به مردم داده است، عمل كند.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحي‌مقدم با بيان اينكه مراسم تحليف رياست‌جمهوري بسيار باشكوه و با حضور گسترده مهمانان خارجي و داخلي برگزار شد، گفت: چنين مراسمي در ايران براي روز تحليف از نظر كميت و كيفيت بي‌سابقه بود.

او بيان كرد: مطالبي كه از سوي رييس قوه قضاييه و رييس‌جمهور و رييس قوه مقننه در اين مراسم مطرح شد، مطالب بسياري خوبي بود. اميدواريم در دوره جديد سه قوه بتوانند با همكاري با هم و در راستاي اهدافي كه رهبر انقلاب تعيين كردند، كار كنند و همه به كمك دولت بيايند و دولت بتواند به وعده‌هايي كه به مردم داده است، عمل كند.

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز با اشاره به اظهارات روحاني در مراسم تحليف، گفت: در زمينه حقوق شهروندي سال‌ها قبل قوه قضاييه به اين موضوع ورود و در اين زمينه كار كرده و مسووليت برعهده گرفته است، اگر رييس‌جمهور در اين راستا مي‌خواهد گام‌هايي بردارد، بايد با قوه قضاييه هماهنگ باشد.

مصباحي‌مقدم با اشاره به تاكيد روحاني بر مشي اعتدالي در دولت دوازدهم، بيان كرد: مشي اعتدالي كنار نهادن افراط و تفريط و مشي عقلايي است كه مبناي ديني دارد و همه بزرگان و علما بر مشي اعتدالي حركت كرده‌اند. او افزود: مرحوم مهدوي‌كني كه دبيركل جامعه روحانيت مبارز بود، مي‌فرمودند همواره مشي ما اعتدالي است و مردم هم همواره از افراط و تفريط گريزانند. ايلنا

http://etemadnewspaper.ir/?News_Id=82559

ش.د9601886

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات