تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۰۴۱۵۱

شهر تلعفر از لحاظ نظامی سقوط کرد/ ۸۰ درصد تلعفر آزاد شد

با پیشروی نیروهای پلیس فدرال و بسیج مردمی عراق، شعر تلعفر از لحاظ نظامی ساقط شد و تا ساعاتی دیگر بطور کامل آزاد می‌شود.

به گزارش بصیرت به نقل از مشرق، در تازه ترین تحولات میدانی عملیات آزادسازی تلعفر، نیروهای پلیس فدرال با کمک نیروهای بسیج مردمی عراق موفق شدند با ورود به محله های «العروبة و المثنی اول»، شهر تلعفر را از لحاظ نظامی ساقط کنند. با ادامه عملیات پاکسازی، انتظار می‌رود تا ساعاتی دیگر تلعفر بطور کامل آزاد شود.

به گزارش منابع میدانی مشرق، گروهی از نیروها از محور محله «النور» عملیاتی را جهت پاکسازی محله های «السلام و العروبة» آغاز کرده اند و در همان دقیقه های اول موفق شدند بخش شرقی این محله را به کنترل خود دربیاورند.

نیروهای حاضر در محور محله «الخضراء» نیز توانسند در ادامه پیشروی خود در محله «العروبة»، بخش جنوبی این محله را نیز به طور کامل پاکسازی کرده و شماری از تروریست های داعش را از پای درآوردند.

نیروهای عراقی موفق شدند در جریان پاکسازی محله ها، «بدر عصمت حیو العفری» فرمانده اصلی تروریست ها در ولایت الجزیره را به هلاکت برسانند.

یک فرمانده میدانی سپاه بدر عراق در گفتگو با خبرنگار مشرق اعلام کرد، نیروهای مردمی طی چند ساعت اخیر موفق شدند در محور مرکزی، چند منطقه آلوده در محله های «شهرک صنعتی جنوبی، سیلو، الربیع، قلعه و طلیعه» را به طور کامل پاکسازی کنند.

نیروهای وابسته به بسیج مردمی نیز در محور شمال غربی شهر توانستند بعد از آزادسازی مناطق آلوده در محله«الزهراء» و گورستان، مواضع خود را در مناطق به طور کامل تثبیت کنند.

وی همچنین افزود: نیروها توانستند در جریان پاکسازی این مناطق آلوده، هفت مدرسه و مسجد نیز به طور کامل پاکسازی کنند.
 

**برای مشاهده جزییات بیشتر روی نقشه کلیک کنید**

بر اساس اطلاعات منتشر شده، تعدادی از تروریست‌های داعش در باغ‌های جنوبی شهر همچنان حضور دارند و گروهی از نیروهای عراقی عملیات پاکسازی این منطقه را آغاز کرده اند.

در حال حاضر تنها محله های«المثنی اول،المثنی ثانی و پایگاه نظامی(العسکری)» و بخش هایی از محله های « شهرک صنعتی شمالی، السلام و العروبة» تحت اشغال تروریست‌های تکفیری داعش است.

بسیاری از تروریست های داعش مستقر در محله های «السلام،المثنی اول و ثانی» به سمت بیابان های محیط شمالی شهر متواری شده اند.

به گزارش مشرق، با پاکسازی های صورت گرفته حدود ۸۰ درصد از شهر آزاد شده است و می توان گفت شهر از لحاظ نظامی ساقط شده محسوب می گردد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات