صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۰۴۵۴۳

از نقش جهانگیری تا ایستادن پای اشتباه

1ـ حساب ویژه اصلاح‌طلبان بر نقش جهانگیری
روزنامه «آفتاب یزد» با هشدار درباره پیامدهای به ثمر نرسیدن تعهدات دولت نوشت: «دود محقق نشدن وعده‌های انتخاباتی روحانی بیشتر از همه به چشم اصلاح‌طلبان می‌رود.» این روزنامه در ادامه می‌آورد: «اعتدالی‌ها به دلیل آنکه پایگاه اجتماعی مشخص و مبرهنی ندارند، هزینه به مراتب کمتری نسبت به اصلاح‌طلبان خواهند داد و این جریان چپ است که به واسطه عقبه اجتماعی خود تاوان سختی خواهد داد و اعتماد عمومی را از دست می‌دهد.» این روزنامه اصلاح‌طلب برای جلوگیری از این اتفاق و افزایش همکاری دولت و اصلاح‌طلبان، با سوپاپ اطمینان نامیدن جهانگیری می‌نویسد: «جهانگیری یک سوپاپ اطمینان دوطرفه است؛ او به جز آنکه معاون اول دولت است، حلقه ارتباطی  میان اصلاح‌طلبان و حسن روحانی نیز هست.»

2ـ مواظب باشید که وسیله تحقق اهداف دیگران نشوید
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رحیمیان گفت: کسانی که  از اول اعتقادی به امام(ره) و راه ایشان نداشته‌اند و کسانی که روزگاری واقعاً با امام(ره) و پیرو ایشان بودند؛ ولی وضعیت امروزشان انسان را به یاد طلحه و زبیر می‌اندازد، متأسفانه امروز با هم گره‌خورده‌اند و تلاش می‌کنند انحراف‌شان را از خط امام(ره) با احاطه برخی از منسوبان امام(ره) بپوشانند. وی تأکید کرد: یادگاران امام(ره) با تأمل در سطور آخر وصیت‌نامه ایشان، مراقب باشند به تعبیر خود امام(ره) «سالوسان، اسلام‌نماها و دغل‌بازان آنان را اغفال نکنند» و فراموش نکنند آنهایی که به امام(ره) باور ندارند، به ‌طریق‌ اولی منسوبان امام(ره) را هم جز در حد استفاده ابزاری و هزینه کردن برای اهداف‌شان باور نخواهند داشت.

3ـ بارزانی به نظر مردم عراق احترام بگذارد
نوری المالکی با تأکید بر ضرورت لغو همه‎پرسی برای جدایی کردستان از عراق یا تعویق آن اعلام کرد که برگزاری این همه‌پرسی غیر قانونی است. نخست‌وزیر سابق عراق در دیدار با «داگلاس آلن سیلمان» سفیر آمریکا در عراق گفت: این همه‌پرسی به نفع ملت عراق، به ویژه مردم کُرد نیست و پیامدهای خطرناکی روی امنیت، حاکمیت و وحدت عراق بر جای خواهد گذاشت. باید بر اساس قانون اساسی که همگان به آن رأی دادند، همه مشکلات بین بغداد و اربیل حل شود. نوری المالکی از مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق خواست تا به نظر مردم عراق و مواضع بین‌المللی در مخالفت با همه‌پرسی احترام بگذارد.

4ـ ایران را بیشتر تحریم کنید
مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها گفت: آنچه ریگان در قبال کمونیست‌ها انجام داد، دونالد ترامپ باید در قبال ایران انجام دهد. مارک دوبوویتز افزود: من فکر می‌کنم ما باید از تمرکز کوته‌بینانه بر برنامه جامع اقدام مشترک فاصله بگیریم؛ چرا که توافق‌نامه هسته‌ای به میانه‌رو شدن ایران منتهی نشده است؛ بلکه در حقیقت، آن را قدرتمندتر و جسورتر کرده است؛ ما باید برای خنثی‌سازی نفوذ ایران تلاش کنیم. در همین زمینه زمان آن رسیده که ایالات متحده، سپاه پاسداران و شرکت‌های وابسته به آن را تحت تعقیب قرار دهد و تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال کند.

5ـ اگر اشتباهی کردم باید پای آنها بایستم
ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی درباره رعایت کردن یا نکردن نرخ‌های مصوب سود در نظام بانکی گفت: تا هفته گذشته، بیش از هزار شعبه بانکی از سوی بانک مرکزی بازرسی شد که خوشبختانه عملکردها نشان می‌دهد، به جز موارد معدود، نرخ‌های سود بانکی به صورت دقیق در بانک‌ها رعایت می‌شود. وی در پاسخ به این پرسش که اگر شما سپرده‌گذار کاسپین بودید، چه می‌کردید، گفت: من هیچ وقت نمی‌رفتم در جایی که از بانک مرکزی مجوز ندارد، سرمایه‌گذاری کنم؛ ضمن اینکه اگر اشتباهی کردم باید پای آنها بایستم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات