صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۰۴۶۵۵

اخبار کوتاه شنبه 1 مهر

یک مقام دولتی هند اعلام کرد: انتظار داریم ایران به زودی نامه درخواست تخصیص اعتبار 150 میلیون دلاری برای توسعه بندر چابهار به اگزیم‌بانک را ارسال کند. براساس توافق ایران و هند که سال گذشته به امضا رسید، هند متعهد شد دو لنگرگاه بندرچابهار را توسعه داده و تا 10 سال از منافع آن برخوردار شود. پس از 10 سال براساس توافق دو طرف یا ملکیت تجهیزات به ایران منتقل شده یا فعالیت هندی‌ها ادامه خواهد یافت.
احمد دوست‌حسینی، رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی از واریز سه میلیارد دلار به صندوق در سه ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت:‌ از ابتدای تأسیس تا پایان سال گذشته ۳۳ میلیارد دلار مسدودی برای طرح‌ها داریم. وی با بیان اینکه صندوق اجازه‌ سرمایه‌گذاری مستقیم در بازار و بخش‌های اقتصادی ندارد، گفت: نمی‌توانیم به طور مستقیم وارد عمل شویم و باید از طریق نظام بانکی به فعالان اقتصادی تسهیلات پرداخت کنیم.
عادل الجبیر با متهم کردن ایران به تروریسم مدعی شد، درباره اینکه ایران سردسته حامیان تروریسم در جهان است، اجماع جهانی وجود دارد. وزیر خارجه عربستان همچنین مدعی شد،‌ انتظار می‌رفت توافق هسته‌ای مانع تقویت قدرت ایران شود؛ ولی این کشور به توافق پایبند نبوده است؛ از این رو انتظار داریم جامعه جهانی ایران را به پایبندی به توافق ملزم کند.
آمار گمرک نشان می‌دهد، واردات کالاهای چینی در دولت یازدهم ۳۱ درصد از نظر ارزشی و ۲۵ درصد از نظر وزنی رشد داشته و به رقم ۱۰ میلیارد و ۷۵۲ میلیون دلار، معادل چهار میلیون و ۴۵۰ هزار و ۶۷۷ تن رسیده است؛ روند افزایشی که بر اساس آمار گمرک در دولت دوازدهم نیز ادامه دارد.
«مقتدی صدر» رهبر جریان صدر در عراق با انتشار بیانیه‌ای، برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کرد شمال عراق را «خودکشی» نامید و ضمن درخواست از رهبران کرد برای صرف‌نظر کردن از برگزاری همه‌پرسی، از حکومت مرکزی عراق خواست تدابیر لازم در این زمینه را اتخاذ کند.
احمد محمدی، مشاور وزارت نفت با اشاره به مصرف بالای بنزین در کشور گفت: مصرف بنزین در یک روز به 7/104 میلیون لیتر بنزین رسید که قابل قبول نیست. وی افزود: در کل مصرف بنزین امسال نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد افزایش داشته است.
طبق آخرین گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های انگلیس، این کشور در جریان جنگ عربستان و یمن بیش از شش میلیارد پوند سلاح به سعودی‌ها فروخته است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات