تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۰۴۶۷۰

ابطحي: توقع اصولگرایان در مورد کابینه تعجب‌برانگیز است

(روزنامه آفتاب يزد – 1396/05/14 – شماره 4958 – صفحه 3)

محمدعلی ابطحی، معاون پارلمانی دولت اصلاحات درباره کابینه دوازدهم گفت: مشخص است که کابینه دچار تغییرات زیادی می‌شود و امیدوارم کابینه‌ای معرفی شود که خود اعضای آن در چارچوب شعارهای آقای روحانی باشند.

ما اصلاح‌طلبان هیچ‌کدام اهل سهم‌خواهی نیستیم، اما آقای روحانی باید به یک نکته توجه کند که ایشان بر اساس چه شعارهایی انتخاب شده است و در دوران انتخابات به چه موضوعاتی در شعارهایشان اشاره کرده‌اند، بنابراین حداقل توقع این است؛ کسانی برای کابینه انتخاب شوند که به این شعارها اعتقاد داشته باشند و آنها را اجرایی کنند.

وی ادامه داد: در غیر این صورت آقای روحانی از چشم مردم خواهند افتاد و اعتماد مردم نسبت به کابینه کم خواهد شد. من فکر نمی‌کنم آقای روحانی چنین چیزی را دوست داشته باشد. به همین دلیل خواست ما این است کسانی انتخاب شوند که بتوانند «شعارهای خوب آقای روحانی در زمان انتخابات را اجرایی کنند.»

ابطحی درباره اعمال فشار روی رئیس‌جمهور در خصوص چینش کابینه هم خاطرنشان کرد: طبیعتا آدم‌ها و جناح‌های مختلف حرف‌هایی در این راستا می‌زنند. موضوع تعجب‌برانگیز فشاری است که از سوی جبهه اصولگرایی وارد می‌شود. اصولگرایانی که هر کاری علیه آقای روحانی در زمان انتخابات کردند بیش از همه توقع دارند و صحبت می‌کنند. من معتقدم فشار برای تعیین کابینه موضوع زیاد مهمی نیست، بلکه مهم انتظاری است که «وزرایی برای تحقق شعارهای انتخاباتی آقای روحانی انتخاب شوند.»

به‌گزارش عصر ایران، این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: ما اعتقاد نداریم از بیرون فشاری برای شعارها وجود داشته است و در نتیجه توقع داریم تعهدی که آقای روحانی به مردم داشته و تعهدی که مردم برای آن تلاش کردند پابرجا بماند و کسانی به کابینه بیایند که این تعهد و شعارها را اجرا کنند، بنابراین ما باید شاهد کابینه‌ای باشیم که هر کدام از اعضای آن یک روحانی کوچک‌تر هستند و در نوع خودشان این شعارها اجرایی شود.

http://aftabeyazd.ir/?newsid=80170

ش.د9602043

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات