صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۰۴۷۷۸

از تعهد حقوقی تا تحمل فشار

1ـ ورود گردشگران مذهبی برای مراسم عزاداری امام‌حسین(ع)
محمدمهدی رجایی‌فرد، نایب‌رئیس کمیته گردشگری مذهبی ـ معنوی یزد از سفر یک‌صد گردشگر اسپانیایی به انگیزه حضور در مراسم‌ آیینی و مذهبی عزاداری امام‌ حسین(ع) خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال همزمان با اجرای آیین عاشورا و تاسوعا، شهر یزد میزبان بیش از یک‌هزار گردشگر خارجی باشد. وی بیان کرد: سال گذشته در دهه نخست محرم، ۶۸۲ گردشگر از ۲۸ کشور در برنامه‌های آیینی و مذهبی یزد شرکت داشتند که با توجه به تقارن ماه محرم و فصل سفر گردشگران خارجی به ایران، پیش‌بینی می‌شود جمعیت این گردشگران امسال بیش از ۳۰ درصد رشد داشته باشد. رجایی‌فرد افزود: ‌در این تورهای ۹ روزه تعدادی از روحانی‌های جامعه‌المصطفی گردشگران خارجی را همراهی می‌کنند. سال گذشته نیز ۱۴ برنامه در ۱۰ حسینیه با همراهی ۳۰ راهنمای گردشگری و روحانی‌هایی که به زبان‌های انگلیسی، لاتین و چینی تسلط داشتند، برای گردشگران خارجی اجرا شد.

2ـ برجام فقط برای ایران تعهد حقوقی می‌آورد!
ظهره‌وند، عضو سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان، درباره اظهارات موگرینی مبنی بر ارائه نشدن اعتراض یا شکایتی از سوی هیچ از یک طرف‌ها در نشست کمیسیون مشترک برجام که به تازگی در نیویورک برگزار شده است، اظهار داشت: درباره این مسئله که آیا اعتراضی در آن نشست از سوی هیئت ایرانی شکل گرفته است یا خیر، باید آقایان عراقچی یا سخنگوی وزارت امور خارجه پاسخ دهند؛ اما در برجام امکان شکایت به نحوی که گفته می‌شود، وجود ندارد و آمریکا هم از این وضعیت برای گرفتن امتیازات بیشتر استفاده می‌کند. ظهره‌وند با بیان اینکه برجام یک توافق سیاسی است و نه یک توافق حقوقی، اظهار داشت: به دلیل اینکه ما ذیل فصل هفت و در چارچوب ماده ۴۱ منشور ملل متحد بودیم، برجام تعهد حقوقی برای ما می‌آورد و برای طرف مقابل هیچ تعهدی را به همراه ندارد.

3ـ بحرین به دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی
روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» به نقل از برخی مسئولان بحرینی و غربی خبر داد که دولت بحرین از خطبای مساجد خواسته است از ایراد سخنرانی درباره مخالفت با رژیم صهیونیستی اجتناب کنند. این روزنامه صهیونیستی با اشاره به اینکه ایران دشمن مشترک بحرین و رژیم صهیونیستی است، نوشت: بحرین دشمنی قدیمی خود با اسرائیل را کنار گذاشته و دلیل آن هم سفر مسئولان فدراسیون فوتبال اسرائیل برای شرکت در کنفرانس فیفا در منامه در ماه می است و گفته می‌شود یک مسئول رسمی در سال آینده برقراری روابط بین دو طرف را اعلام خواهد کرد. به نوشته این روزنامه، عادی‌سازی روابط بحرین و اسرائیل منحصر به افتتاح دفاتر هیئت‌های دیپلماتیک نخواهد بود، بلکه دو طرف برای تبادل سفر بازرگانان، شخصیت‌های دینی و حتی وزرا تلاش می‌کنند.

4ـ حفظ برجام و ادامه فشار به جمهوری اسلامی ایران
سفیر اتحادیه اروپا در آمریکا در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه در صورت خروج آمریکا از برجام، اتحادیه چه می‌کند؟ گفت: به پرسش‌های فرضی پاسخ نمی‌دهم؛ ولی ما تا وقتی که این توافق پابرجا بماند، به آن پایبند خواهیم ماند و اعتقاد داریم مرگ برجام، ضرری بزرگ خواهد بود. وی همچنین افزود: تا زمانی که توافق هسته‌ای ایران کارساز باشد، نیازی برای اصلاح و تغییر آن یا مذاکره مجدد بر سر آن وجود ندارد؛ اما درباره مسائل دیگر (غیرهسته‌ای) آماده گفت‌وگو با طرف آمریکایی برای مقابله با رفتارهای ایران هستیم. ایران سومین کشوری است که بیشترین تحریم‌ها را علیه آن اعمال کرده‌ایم و معتقدیم باید رفتارها را ادامه داد، ولی خارج از برجام.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات