حماسه و جهاد >>  دفاع مقدس >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۰۴۸۱۸

امتداد دفاع(6)

مردم فعل خواستن را صرف کردند وخواستند تا شد، از خدا خواستند و پای خواسته هایشان هم ایستادند و خون دادند، دنیا دادند، جان هم دادند تا اعتقاد عملی به قرآن و اسلام را نشان بدهند.
پایگاه بصیرت / گروه حماسه و جهاد/ سیدعلی موسوی

معجزه دفاع مقدس اتفاق افتاده بود و زمین و آسمان نشانه این معجزه را در خود داشتند. مردمی در خلوت خود با خدای خود عهد وپیمانی بسته بودند و بر سر عهد وپیمان خود مانده بودند و هزینه ها و چالش ها را به جان خریده بودند از جان و مال و فرزندانشان دریغ نکردند. با خدا رو راست بودند و قصد کرده بودند تغییر ایجاد کنند. پای عهدشان در رسیدن به هدف‌شان مردانه جانبازی کردند، مردانه بار اسارت را زیر ظلم شلاق و تشنگی به جان خریدند و از لذت ها گذشتند، این انتخاب خود ملت بود.

جنگ به وسیله ی مردم اداره شد. هم ارتش و هم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هم نیروهای گوناگون، متکی به مردم بودند؛ به ایمان مردم، به عشق مردم و به صفای مردم. در میان ملت مردان بزرگی پیدا شدند، آزادگانی پیدا شدند، علمای برجسته‌ی با شجاعت وارد میدان شدند، آحاد مردم حاضر شدند از لذت‌های زودگذر و راحتی‌های حقیر روزمره‌ی زندگی صرف‌نظر کرده و مجاهدت کنند و دل به شهادت بدهند. آنها فهمیده بودند می‌توانند خودشان را از این ذلتِ زیر سلطه بودن خارج کنند. این انتخابی بود که ملت ایران با انقلاب اسلامی کردند. با انقلاب قدم در راه عزت و استقلال گذاشتند و مردم ایران شدند نمونه اعلای حرف خدا  در آیه ۱۱سوره مبارکه الرعد (لَهُ مُعَقِّباتٌ مِن بَينِ يَدَيهِ وَمِن خَلفِهِ يَحفَظونَهُ مِن أَمرِ اللَّهِ ۗ إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم ۗ وَإِذا أَرادَ اللَّهُ بِقَومٍ سوءًا فَلا مَرَدَّ لَهُ ۚ وَما لَهُم مِن دونِهِ مِن والٍ)

این‌که شما دیدید پشت سرِ عراق، غرب یکپارچه قرار گرفت؛ شوروی و تمام اروپای شرقی یکپارچه قرار گرفتند؛ عربهای خلیج فارس و حکومتهای خلیج فارس که تابع اشاره‌ی آمریکا بودند، یکپارچه قرار گرفتند و همه به عراق کمک کردند؛ زر وزور و تزویر با شیطان عقد اخوت بستند و رسانه ها و سازمان های بین المللی خواب مرگ رفته بودند،  هدفشان این نبود که چند شهر را از ایران بگیرند و به عراق بدهند یا یک دولت مستقل درست کنند. هدف نابود کردن ملت ایران بود، هدف ذبح ایمان به خدا بود، هدف صاف کردن آن حفره‌هایی بود که ملت ایران در دستگاه اقتدار امپراتوری استکبار به وجود آورده بود. اما خدا نخواست. «خدا نخواست»، یعنی چه؟ یعنی اگر آحاد ملت ایران غفلت می‌‌کردند و می‌‌خوابیدند؛ رزمندگان به جبهه نمی‌رفتند؛ امام نمی‌غُرّید و سینه سپر نمی‌کرد و نمی‌ایستاد و این همه استعداد و نیرو در این راه بسیج نمی‌شد؛ باز هم خدا همین‌طور می‌‌خواست؟ نه، اراده‌ی خدای متعال به نفع یک ملت، تابع اراده‌ی آن ملت است. هیچ حقیقت و واقعیتی در متن زندگی یک ملت به اراده‌ی الهی تغییر پیدا نمی‌کند؛ مگر وقتی که خودِ آن ملت بر آن همت بگمارد.

مردم فعل خواستن را صرف کردند وخواستند تا شد، از خدا خواستند و پای خواسته هایشان هم ایستادند و خون دادند، دنیا دادند، جان هم دادند تا اعتقاد عملی به قرآن و اسلام را نشان بدهند. خدا هم به قولش عمل کرد، دفاع مقدس دروازه معجزات خدا بود، هر روز و هر لحظه معجزه اعتقاد به وعده خدا رخ می‌داد، اروند کم از نیل نداشت و غواصان همچون موسی کلیم الله به خدا و معجزه آرامش خروش رود معتقد بودند. خدا هر آن نعمت می‌داد در برابر یک قدم هزاران قدم برمی‌داشت برای ملت، خدا انقلاب را به پیروزی رساند، خدا انقلاب را نگه داشت، خدا دفاع مقدس را ایجاد کرد، خدا عزت دفاع از آزادی و استقلال و عزت را به مردم ایران داد. خودش هم دفاع را مقدس کرد و درب باغ شهادت را برای مومنین به وعده الله باز کرد. خودش معجزه حسین فهمیده را رقم زد، خودش حاج بخشی را آورد، خودش معجزه صیاد و باقری و چمران را خلق کرد. خدا بخشیدنهایش انتها ندارد، به ایران نعمت انقلاب داد، نعمت دفاع داد، نعمت شهادت داد، زیر سایه ولی فقیه وحدت کلمه را آفرید. خدا با مردم ایران معامله برد-برد انجام داد و بهشت رضایت  خودش را در برابر دفاع از ارزش ها و چشم پوشی از لذت های زودگذر دنیا نصیب مومنین کرد مومنینی که هر آن نگاهشان معجزه می‌دید، معجزه شاهرخ ضرغام، معجزه سیل کمک های مردمی به جبهه، معجزه خرمشهر، معجزه بازی دراز معجزه دوکوهه، معجزه عباس دوران، معجزه حسن باقری، معجزه برادران باکری و زین الدین و...

همه باید بدانند که در دوران دفاع مقدس چه معجزات عظیمی از حضور مؤمنانه و پر تلاش نیروهای بسیجی در صحنه های جنگ اتفاق افتاد؛ این را باید همه بدانند این هشت سال، مظهری از برترین صفاتی است که یک جامعه می‌تواند به آنها ببالد و از جوانان خودش انتظار داشته باشد. یعنی دفاع مقدس مظهر حماسه است، مظهر معنویت و دینداری است، مظهر آرمان خواهی است، مظهر ایثار و از خودگذشتگی است، مظهر ایستادگی و پایداری و مقاومت است، مظهر تدبیر و حکمت است. جنگ هشت ساله، ما را قوی تر کرد. اگر جنگ هشت ساله نبود، این سرداران شجاع، این مردان برجسته نشان داده نمیشدند، در بین ملت بروز نمیکردند؛ این حرکت عظیمِ مخلصانه ی مردم مجال بروز و ظهور پیدا نمیکرد. دفاع مقدس معدن آدم سازی بود معدن تربیت نیروی انقلابی بود جنگ، کار پیچیده ای است. مدیریت جنگ و فرماندهی جنگ، کار بسیار سنگین و پیچیده ای است. این کار را جوانهای نورس ما در بسیاری از بخشها انجام می‌دادند. این تدبیر، این حکمت، چیز بسیار شگفت آوری است؛ مظهر شکوفائی استعدادها و ظرفیتهاست. چقدر جوانهای کم سال رفتند در جبهه و توانستند در آنجا کارهای بزرگ از خودشان نشان بدهند. بعضی شهید شدند، بعضی هم جزو سرمایه های انقلاب بودند، بعدها کشور از اینها استفاده کرد. حقیقتاً این جوری بود که سپاه پاسداران یکی از مراکز صدور نیرو به همه جای کشور شده در طول این سالها؛ به خاطر اینکه جنگ توانست از یک مجموعه ی جوان، مجموعه ای از عناصر کارآمد و بااستعداد درست کند و تحویل بدهد؛ چون استعدادها در اینها شکوفا شد.

جنگ تحمیلی را دشمن برای خاموش کردن انقلاب به راه انداخت، اما همین جنگ تحمیلی باعث شعله ورتر شدن نیروی انقلاب و روحیه ی انقلاب شد. جنگ نگاه آزادگان دنیا را متوجه ایران وشجاعت ایرانیان کرد همه دنیا فهمیدند ایرانیان مرواریدی دارند که با جانهایشان دارند از آن مراقبت می‌کنند. عزت و وفاداری مردم ایران و معجزات دفاع مقدس نگاه را متوجه شعله و حرارت اعتقاد جمهوری اسلامی ایران کرد خیلی‌ها خوابشان پاره شد وقتی فهمیدند یک نفر انسان با 13 سال سن با تانک می‌جنگد، خیلی ها مظلومیت را با بمباران شیمیایی شناختند، همه دنیا از ایستادگی جمهوری اسلامی به پوچ بودن شعار های حقوق بشری جهان خواران پی بردند. ایستادگی مردم ایران قدرت ایمان را در قرن جدید به رخ مادیگرایان و دنیا پرستان کشید. اعتقاد به وحدانیت و توحید از معجزات دفاع مقدس بود نگاه مظلومان عالم به این قدرت ایمان مردان سپاه حق گراییده بود و همه آزادی خواهان از رشادت های جوانان ایران برای رهایی از اسارت سرمشق می‌گرفتند.

ادامه دارد...

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات