تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۰۴۸۴۴
تاج‌زاده در دوازدهمين كنگره سازمان عدالت و آزادي:

جريان اصلاحات از سال ٧٦ براي شكستن تك‌صدايي تلاش مي‌كند

(روزنامه اعتماد ـ 1396/05/21 ـ شماره 3877 ـ صفحه 6)

دوازدهمين كنگره سراسري سازمان عدالت و آزادي روز گذشته در سالن همايش دانشكده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبايي برگزار شد. مصطفي تاج‌زاده، فعال سياسي اصلاح‌طلب در اين مراسم به تشريح شرايط فعلي دو جريان سياسي اصلي كشور پرداخت و توفيق و شكست آنها را تحليل كرد. تاج‌زاده در دوازدهمين كنگره سازمان عدالت و آزادي گفت: در كشور ما دو جناح هستند كه بالفعل در سياست و قدرت فعال هستند كه تبارشان به جناح چپ و راست مي‌رسد. يك جناح در ربع قرن گذشته و از سال ۷۶ تا امروز سعي كرده با ايجاد محدوديت‌هايي مانع فعاليت جناح رقيب شود و جناح ديگر نيز از خرداد ۷۶ براي شكستن تك صدايي تلاش مي‌كند.

تاج‌زاده با اشاره به ويژگي‌هاي جناح اصولگرا گفت: برخي فعالان اين جناح از مصونيت آهنين برخوردار هستند و مسووليت‌هاي انتصابي اكثرا در اختيار اين جناح است اما در پنج انتخابات اخير جناح مقابل آنها پيروز قاطع بوده است.

معاون سياسي وزير كشور دولت اصلاحات ادامه داد: اتفاق مهمي كه افتاده اين است كه براي نخستين بار شاهد اعتراف اصولگرا‌ها هستيم كه امكانات در مجموع به ضرر اينها بوده است. بهترين تحليل را وحيد جليلي كرد كه گفت پيروزي دوپينگي، ما را مفنگي كرده است. كمابيش اين اعترافات را قاليباف نيز داشته است كه گفته به خاطر ارتباط با نهادهاي خاص ارتباط ما با مردم قطع شده است. تلاش براي محدود كردن رقابت‌ها، در كوتاه‌مدت به اصلاح‌طلبان ضربه زد و با حذف چهره‌هاي مشهور، ما انتخابات را از دست مي‌داديم اما در بلندمدت، اين روش اصولگرايان را از مردم دور كرد. تاج‌زاده اضافه كرد: امروز احدي به خود اجازه نمي‌دهد بگويد اگر كاري كنيم كه امريكا و‌ چين و اروپا عليه ايران متحد شوند به نفع ايران است. امروز همه مي‌خواهند با اعتماد‌سازي امريكا را در انزوا قرار دهند تا دست از سر ايران بردارد چنانچه وقتي بوش گفت ايران محور شرارت است كسي از او ‌حمايت نكرد و با همه جنگ طلبي يك گام بيشتر از آنچه قبلي‌ها گفته بودند، برنداشت. معاون سياسي وزير كشور دولت اصلاحات گفت: حالا كه اصولگرايان از نهادهاي انتخابي حذف شدند بايد به سمت ائتلاف بروند چون در شكست‌ها جناح‌ها به سمت وحدت مي‌روند اما آنها درگير اختلاف هستند و احمدي‌نژاد و نزديكان او كه حامي مرتضوي بودند، امروز نان قوه قضاييه را حرام مي‌دانند و آن مهاجري هم گفت قاليباف انصراف نداد بلكه انصراف داده شد. تاج‌زاده به دوران بازداشت خود بعد از انتخابات رياست‌جمهوري سال ۸۸ اشاره كرد و گفت: يكي از بازجو‌ها در اوين گفت ۹۱ درصد مردم طرفدار گشت‌هاي ارشاد هستند، من به ايشان گفتم خوب اين آمار را به نامزدهاي انتخاباتي بگوييد تا شعار افزايش گشت‌هاي ارشاد را بدهند.

در اين مراسم محمد رضا عارف نيز به عنوان سخنران حضور داشت كه بر دايمي نبودن حركت جبهه‌اي در جريان اصلاحات و لزوم تقويت احزاب تاكيد كرد و با ابراز گلايه‌هايي گفت: اگر در گذشته از بيرون جبهه اصلاحات مي‌خواستند گفتمان اصلاحات را از بين ببرند الان از درون به دنبال جايگزيني گفتمان اصلاحات هستند. از اين رو يك گفتمان جعلي نمي‌تواند جايگزين گفتمان ريشه‌دار اصلاحات شود. بايد به تقويت گفتمان اصلاحات بپردازيم چراكه گفتمان اصلاحات پاسخگوي بسياري از نيازهاست. چندي پيش به يكي از دوستان ليست اميد در مجلس به صورت خصوصي گلايه كردم و چند روز بعد ديدم كه گفته است حضور من در ليست اميد فلان شهرستان افتخاري براي اين ليست بوده است، مشكلي نيست. ما در انتخابات ۹۸ خود را از اين افتخار محروم مي‌كنيم، ببينيم باز اين افراد راي مي‌آورند يا خير! در اين مراسم فيض‌الله عرب سرخي، مصطفي تاج‌زاده، محمد رضا عارف، سيدفريد موسوي، مجيد فراهاني، سعيد شريعتي، مهدي مقدري، شهاب طباطبايي، محمد توسلي و عماد بهاور حاضر شد‌ند.

http://etemadnewspaper.ir/?News_Id=83015

ش.د9602019

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات