صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۰۴۸۷۷

اخبار کوتاه دوشنبه 10 مهر

دولت در بخشنامه بودجه سال 97، جزئیات حقوق و مزایای کارکنان و میزان عیدی را پیش‌بینی کرد. براساس پیوست 2 بخشنامه بودجه ١٣٩٧ بخشی از افزایش حقوق مشروط به اجرای بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد شده است. در ضمن تا معادل پنج درصد از محل صرفه‌جویی و اجرای بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد به عنوان سایر پرداخت‌ها پیش‌بینی شده است. افزون بر این، در بودجه 1397 مبلغ عیدی کارکنان حدود 932 هزار تومان خواهد بود.
وزیر خارجه آمریکا طی سخنرانی در سفارتخانه آمریکا در پکن، با بیان اینکه از نظر ترامپ هیچ خط قرمزی در موضوع کره شمالی وجود ندارد، تأکید کرد: آزمایش هسته‌ای جوّی پیونگ‌یانگ نیز سبب استفاده واشنگتن از گزینه نظامی نمی‌شود. رکس تیلرسون افزود: در حال حاضر، هدف در قضیه کره شمالی، غیرهسته‌ای کردن آن است و نه تغییر رژیم؛ می‌خواهیم قدم به قدم با فرایند دیپلماتیک با پیونگ‌یانگ تعامل کنیم.
حجت‌الاسلام ذوالنوری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد: حج امسال قابل قبول بود و جا دارد از مسئولان تشکر شود؛ اما موفقیت حج امسال به معنای عقب‌نشینی از پرونده فاجعه منا نیست. فاجعه منا حساب جداگانه‌ای دارد و حتی باید از حج امسال و آب شدن یخ روابط دوجانبه برای پیگیری دقیق‌تر و سریع‌تر آن پرونده استفاده شود، نه اینکه از حقوق قربانیان فاجعه کوتاه بیاییم.
حجت‌الاسلام عبدالمقیم ناصحی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز درباره برنامه‌های جامعه روحانیت مبارز اظهار داشت: جامعه روحانیت در ده سال گذشته به اعضای خودش افراد جوان را اضافه کرده و درصدد است در آینده نزدیک با نگاه به جوانب و ابعاد سیاسی و فرهنگی، اشخاص جدیدی را به شورای مرکزی اضافه کند و بحث‌هایی درباره این موضوع شده است.
محسن طرزطلب، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی از صدور مجوز احداث نیروگاه جدید ری با فاینانس ژاپن خبر داد و گفت: با احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ری می‌توان گفت تعطیلی ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه قدیمی و فرسوده و جایگزینی نیروگاه‌های جدید آغاز شد.
روابط عمومی آموزش و پرورش استان یزد جوسازی اخیر بی‌بی‌سی درباره مدارس افاغنه در استان یزد را تکذیب و اعلام کرد: درحال حاضر، 33 مدرسه ویژه اتباع افغانی در استان یزد دایر است؛ همچنین دانش‌آموزان افغان در 700 مدرسه در کنار دانش‌آموزان ایرانی تحصیل می‌کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات