صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۰۴۹۵۷

اخبار کوتاه چهارشنبه 12 مهر

براساس اخبار منتشر شده، فیس‌بوک در حال همکاری با کنگره آمریکا است تا اطلاعات مربوط به سه هزار مورد از تبلیغات خریداری شده از سوی روس‌ها را به کنگره بدهد. گفتنی است، یک‌چهارم آگهی‌های ارسالی منابع روس برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به گروه‌های خاصی ارسال شده و موضوع بیشتر این آگهی‌ها مسائل حساسیت‌برانگیز، مانند موضوعات نژادی، مهاجرت و حمل اسلحه بوده است.
بر اساس اطلاعات و مستندات موجود و نیز بر پایه گفته‌های مسئولان سازمان امور مالیاتی و گمرک، تا انتهای فروردین ‌ماه سال گذشته رقمی حدود 8 هزار و 100 میلیارد تومان فرار مالیاتی به دلیل سوء‌استفاده کارت‌های بازرگانی وجود داشته است. گفتنی است، حجم بدهی قطعی شده مالیات ناشی از این کارت‌های بازرگانی که قابل وصول نیست، 1200 میلیارد تومان است.
یک هفته پس از غائله کردستان عراق اتفاقی در بخش سینما همه را شوکه کرد. تصاویری از سه چهره سینمایی (معتمد آریا، پرتوی و اسدی) در رسانه‌ها پخش شد که جشنواره سلیمانیه را افتتاح می‌کردند. گویا درمیشیان از کارگردانان سینما نیز که ساخت فیلم در حمایت از فتنه را در سابقه خود دارد،‌ داور این جشنواره است.
رئیس‌جمهور روسیه در مراسم اهدای استوارنامه سفیر جدید آمریکا در روسیه اعلام کرد: رابطه کنونی مسکو و واشنگتن در سطح خوبی قرار ندارد. پوتین تأکید کرد: مسکو معتقد است برای همکاری سازنده، روابط باید بر پایه احترام به منافع ملی دو طرف و دخالت نکردن در امور داخلی یکدیگر باشد.
انجمن جهانی اقتصاد در جدیدترین گزارش خود درباره وضعیت صنعت گردشگری ۱۳۶ کشور جهان، اعلام کرد: سهم ایران فقط 8/0 درصد درآمد جهانی این صنعت است. این در حالی است که ظرفیت‌هایی، نظیر مکان‌های تاریخی، استعداد طبیعی، ویژگی‌های مردم‌شناختی، فرهنگی و جغرافیایی توانمندی زیادی برای توسعه توریسم دارد.
امیر حاتمی، وزیر دفاع با تأکید بر اینکه با تجزیه‌طلبی در عراق و به هم خوردن مرزهای این کشور مخالفیم، گفت: جریان تجزیه‌طلبی در عراق را برای امنیت منطقه مضر می‌دانیم و برای حفظ تمامیت ارضی و ثبات در کشورهای منطقه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.
«مگان برینان» تحلیلگر مؤسسه افکارسنجی گالوپ با اشاره به نتایج تحقیقات جدید این مؤسسه که در آن دولت آمریکا مقصر درجه اول مشکلات در این کشور شناخته شده است، گفت: آمریکایی‌ها همچنان نارضایتی از دولت را در رأس همه و مشکل بزرگ آمریکا ذکر می‌کنند.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات