تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۰۴۹۸۳
خواهش ولايتي از ناطق:

برگردید لطفا

(روزنامه آرمان – 1396/05/04 – شماره 3376 – صفحه 2)

ماجرای دانشگاه آزاد! یکی از پرحاشیه‌ترین اتفاقات چند ماهه اخیر، مربوط به تغییر و تحولاتی است که در فقدان آیت‌ا... هاشمی در دانشگاه آزاد رخ داده است. پس از رحلت آیت‌ا... هاشمی، علی اکبر ولایتی جانشین او شد و مسئولیت ریاست هیات امنای دانشگاه آزاد را عهده‌دار شد. چند هفته پس از ورود ولایتی بود که میرزاده، رئیس سابق دانشگاه آزاد، از کار برکنار شد و نوریان جایگزین او شد. پس از حضور نوریان بود که پروژه «هاشمی‌زدایی‌» کلید خورد و بسیاری از افرادی که به هر طریق، در زمان آیت‌ا... هاشمی در دانشگاه آزاد فعالیت می‌کردند، کنار گذاشته شدند. حتی این عزل و نصب‌ها به همه رسانه‌های منتسب به دانشگاه آزاد کشیده شد. پس از این بود که با پایان یافتن حکم سرپرستی نوریان، فرهاد رهبر به عنوان رئیس دانشگاه آزاد انتخاب شد. حضور چهره‌ پرحاشیه‌ای مانند فرهاد رهبر که در زمان ریاست جمهوری احمدی‌نژاد رئیس دانشگاه تهران بود، تعجب و واکنش‌های بسیاری را برانگیخت و موج نارضایتی‌ها از عملکرد ولایتی را افزایش داد. در همین کش و قوس‌ها حتی سیدحسن خمینی نیز طی نامه‌ای به رئیس جمهور از غیر قانونی بودن برکناری میرزاده خبرداد.

خواهش!

پس از این عزل و نصب‌ها، بسیاری منتظر واکنش حجت‌الاسلام ناطق نوری و سیدحسن خمینی بودند چرا که این دو شخصیت جزو اعضای هیات موسس دانشگاه آزاد بودند. حتی برخی رسانه‌ها خبر از نقش ناطق نوری در ماجراهای دانشگاه آزاد دادند که یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد طی نامه‌ای نظر وی را درباره تغییرات پدید آمده در دانشگاه آزاد جویا شد. ناطق نوری نیز در پاسخ به این نامه خبرداد: «بنده از عضویت در هیات موسس استعفا داده‌ام و اصلا در جریان آن چه در دانشگاه آزاد می‌گذرد، نیستم و به هیچ وجه در امور دانشگاه دخالت نداشته و ندارم. بنابر این آن چه در مورد این جانب گفته می‌شود، به شدت تکذیب می‌شود». عبدا... جاسبی، رئیس اسبق دانشگاه آزاد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: «حجت‌الاسلام ناطق نوری از عضویت در هیات موسس دانشگاه آزاد استعفا داده است اما هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.»

پس از اعلام خبر استعفای ناطق نوری، یک منبع نزدیک به بیت امام خمینی(ره) در خصوص نقش آیت‌ا... سیدحسن خمینی در این تحولات به روزنامه جمهوری اسلامی گفت: «حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی از ماجرای کنار گذاشته شدن دکتر حمید میرزاده از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون هیچ دخالتی در امور این دانشگاه نداشته و ندارد.» علی‌اکبر ولایتی روز گذشته در حاشیه نشست شورای اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران به ارائه توضیحاتی درباره انتصاب فرهاد رهبر به‌عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و گفت: خوشبختانه روز گذشته کمیته شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به آقای رهبر رای مثبت داد و از امروز ایشان به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شدند. او با تاکید بر این‌که خواستار تعطیلی هیچ واحدی در دانشگاه آزاد اسلامی نیست، در پاسخ به سوالی درباره صحت استعفای ناطق‌نوری از هیات موسس این دانشگاه گفت: ایشان استعفا دادند اما امیدواریم استعفایشان را پس بگیرند و از ایشان خواهش می‌کنیم که استعفایشان را پس بگیرند. وی همچنین در مورد استعفای سیدحسن خمینی از هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: آقای سیدحسن خمینی استعفا نداده‌اند و به فعالیت خود در هیات موسس ادامه می‌دهند.

جای خالی آیت‌‌الله

بررسی کارنامه و عملکرد علی‌اکبر ولایتی نشان می‌دهد او علاوه بر شایستگی‌های فردی، حمایت روشنی از آیت‌ا... هاشمی را در پشت سر خود داشته است و شاید اگر آیت‌ا... هاشمی نبود امروز علی‌اکبر ولایتی چنین جایگاه‌هایی را تجربه نکرده بود. اینکه امروز ولایتی، دست به اجرای پروژه هاشمی‌زدایی زده و نفر اول عوامل تغییرات گسترده در دانشگاه آزاد نام گرفته، بسیار عجیب به نظر می‌رسد. چرا که او پیش از رحلت مرحوم هاشمی، جزو اصولگرایان متعادل به نظر می‌رسید. البته او هیچ‌گاه هم‌پیمان چهره‌هایی مانند علی لاریجانی نشد و همواره خود را در اردوگاه اصولگرایان تعریف کرده است. آنچه که امروز بیش از پیش، در عرصه سیاسی کشور نمایان است، فقدان شخصیتی مانند آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی است که پای چهره‌هایی مانند فرهاد رهبر به دانشگاه آزاد باز شده و افرادی مانند علی‌اکبر ولایتی، مانند گذشته خود رفتار نمی‌کنند.

http://www.armandaily.ir/fa/news/main/192388

ش.د9602190

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات