تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۰۵۵۴۵
توصیه سیدحسن خمینی به دولت

در برابر دشنام‌ها کوتاه نیایید

(روزنامه همدلي – 1395/06/03– شماره 400 – صفحه 1)

رئیس جمهور و اعضای هیات دولت روز گذشته به مناسبت هفته دولت در حرم بنیان‌گذار جمهوری اسلامی حضور یافتند و با آرمان‌های ایشان تجدید میثاق کردند. در این دیدار حسن روحانی نسبت برخی برخوردها انتقاد کرد و گفت: افرادی که به امید مردم لطمه می‌زنند به دشمنان نظام امید می‌دهند. حسن خمینی نیز به جمله‌ای از امام(ره) اشاره کرد و گفت: تا فحش نخوریم کار پیش نمی‌رود. او ‌کار بزرگ را همراه با دشنام خواند. یادگار امام با بیان این که نباید در برابر دشنام‌ها سر خم کنیم گفت: کوتاه بیاییم قطعا قیمت بسیار کمی روی خود گذاشته‌ایم.

حضور اعضای هیات دولت در حرم امام(ره)

حجت‌الاسلام حسن روحانی در مرقد امام گفت: هفته دولت همواره به صورت یک سنت از مرقد امام راحل آغاز شده و این هفته را با بیعت با آرمان‌های آن بزرگوار آغاز می‌کنیم. ‌ امسال هم خوشحالیم که در سال چهارم خدمت به این مردم بزرگ وشریف برنامه‌های این هفته را آغاز کرده‌ایم و این هفته فرصتی است که همکاران من و اعضای هیات دولت خدمات سه سال گذشته را برای مردم تشریح کنند. رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امام بزرگوار، انقلاب عظیم و بزرگی را که در روزهایی که تنها بود در کنار تعدادی از شاگردانش و یارانش آغاز کرد تا جایی که در کشورهای مختلف دوران تبعید را گذراند اما توانست با هیچ، تحول بزرگی در افکار عمومی و مردم بوجود آورد و انقلاب عظیمی را در برابر استکبار جهانی با بهترین شیوه‌ها و کمترین تلفات به سرانجام برساند و با هماهنگی و انسجام در میان مردم انقلاب را به پیروزی رسانده و لرزه بر اندام صهیونیسم استکبار جهانی و مزدوران آنها افکند.

روحانی همچنین تصریح کرد: ‌ضربه‌ای که امام خمینی(ره) به استکبار جهانی زد با گذشت 38 سال هنوز برایشان فراموش نشده است و در لحن آنها انتقام‌جویی وجود دارد چون می‌دانند امام راحل راهی را برای ملت‌های آزاده جهان باز کردند واهداف این استکبار را از دسترس‌شان خارج و برخی اهداف را برای همیشه از آنها دور کردند.

امام بزرگترین حامی دولت‌ها بودند

رئیس جمهور کشورمان خاطرنشان کرد:‌ تفسیری امام(ره) از قرآن و اسلام داشتند و شیوه‌ای از عقل خرد جمعی ارائه دادند که در آن تاکید شده بود که باید به صندوق آرای مردم تکیه داشت و امام(ره) به صراحت فرمودند «میزان رای ملت است.»

روحانی همچنین تاکید کرد: ‌امام خمینی(ره) همواره بزرگترین حامی دولت‌ها بودند و همه الزاماتی که یک دولت موفق و و کارآمد را در دنیا پیش می‌برد از لحاظ فکری و عملی رعایت می‌کردند. وی با بیان اینکه امام راحل(ره) شرایط مصلحت جامعه را به عنوان یک اصل در نظام تبیین و بنیانگذاری کردند افزود:‌ این راه توسط امام خمینی(ره) گشوده شد تا مدیریت نظام اسلامی به اثبات برسد و بر اصل مدیریت اسلامی در همه شرایط پیچیده جهانی تاکید داشتند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در کنار انقلاب و نظام اسلامی از کشور ، تمامیت ارضی، عزت و حاکمیت ملی مردم به خوبی دفاع کرد و توانست در شرایطی سخت در دفاع 8 ساله کاری کند که میلیمتری از خاک کشورمان در اشغال دشمنان باقی نماند و ملتی شجاع در کنار رهبری حرکت کرد. امروز نیز اراده ملت ادامه راه امام(ره) و تبعیت از خلف صالح او مقام معظم رهبری است.

راه امام می‌تواند ملت و مسائل جهان اسلام را به پیروزی برساند

روحانی همچنین تصریح کرد: ‌دولت می‌خواهد اثبات کند راه امام(ره) راهی است که می‌تواند، ملت و مسائل جهان اسلام را در مسیر اهداف بلند به پیروزی برساند و ما امروز بعد از سه سال خوشحالیم که در محضر امام(ره) اعلام کنیم مسیر اقتصادمان با وجود همه مشکلات در مسیر صحیح و درستی قرار گرفت و بعد از سال‌ها تورم تک رقمی شده و به زیر 9درصد رسیده است. وی با ارائه آمار و ارقامی از وضعیت اقتصادی کشور آن را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: امروز بعد از سالیان دراز در سه - چهار ماه اول سال صادرات غیر نفتی بر واردات کشور پیشی گرفت. بنابراین به آرمان خود در اقتصاد مقاومتی دست یافتیم در تولید گندم به خود کفایی رسیدیم و تراز تجاری در بخش مواد غذایی به رقم کم سابقه‌ای رسیده است، به طوری که فقط ده درصد از مواد غذایی وارد شده و در 90 درصد آن به خود کفایی رسیده‌ایم.

برای اولین بار در تاریخ هسته‌ای آب سنگین صادر می‌کنیم

روحانی یاد‌آو‌ر شد: در بحث احقاق حقوق مردم و سیاست خارجی در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که برای اولین بار در تاریخ هسته‌ای آب سنگین صادر می‌کنیم و این اتفاق برای اولین بار است که می‌افتد. از همه قطعنامه‌های علیه ملت عبور کرده و همه دیوارهای تحریم را فرو ریخته‌ایم و مسیر برای فعالیت اقتصادی از هر زمان دیگری آماده‌تر است.

روحانی تصریح کرد:‌ هدف ما در سال جاری اجرای اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های آن و تحول برای رونق اقتصادی و ادامه رشد اقتصادی با هدف 5درصد در سال جاریاست.

رئیس جمهور کشورمان در ادامه گفت: امیدوارم در همه حوزه‌ها بتوانیم به قول‌هایی که به ملت داده‌ایم برسیم و با تدبیر دولت و کارگزاران ملت، امید ایجاد کرده و این امید را تا دستیابی به اهدافمان ادامه دهیم.

آنها که به امید مردم لطمه می‌زنند به دشمنان این نظام امید می‌دهند

وی خاطرنشان کرد:‌ آنها که به امید مردم لطمه می‌زنند به دشمنان این نظام امید می‌بخشند و من امیدوارم در سال پیش رو با همراهی مردم و با وحدت و انسجام و آرامش به آرمان‌های انقلابمان دست یافته و روح امام(ره) و شهدا را خوشحال کنیم. روحانی در پایان سخنان خود اظهار کرد:‌از خاندان امام خمینی(ره) که همواره پشتوانه انقلاب، نظام و دولت بودند بخصوص یادگار امام سپاسگزاری و تقدیر می‌کنم. ما ان‌شاءالله با حمایت و حضور مردم و هدایت‌های مقام معظم رهبری سال پیش رو را امیدوارتر به سمت اهداف بلندمان برای تحقق مطالبات مردم حرکت خواهیم کرد.

مرد میدان باشید و هزینه بدهید

در این مراسم نوه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی خطاب به اعضای کابینه دولت یازدهم ضمن بیان اینکه حرکت رو به جلو حتما مخالفینی دارد، تصریح کرد: این مخالفان بعضا از منطق در فضای انصاف خارج می‌شوند. حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی گفت: ایام هفته دولت ایام مبارکی است که دوستان بتوانند زحمات و خدمات گسترده‌ی خود را به مردم گزارش دهند. وی ضمن بیان خاطره‌ای از دوران فعالیت امام(ره) ادامه داد: طبق فرمایش امام(ره) تا فحش نخوریم کار پیش نمی‌رود.‌کار بزرگ حتما دشنام دارد و اگر در مقابل دشنام سر خم کنیم و کوتاه بیاییم قطعا قیمت بسیار کمی روی خود گذاشته‌ایم.

حرکت رو به جلو حتما مخالفینی دارد و این مخالفان بعضا از منطق و فضای انصاف خارج می‌شوند و کسی که در مقابل دشنام آنها سر خم کند قیمت نازلی روی خود خواهد گذاشت. سیدحسن خمینی ادامه داد: امام بیشترین دشنام را خورده تا حدی که لیوان فرزندش حاج مصطفی را آب می‌کشیدند، بنابراین ایستادن بر اندیشه هزینه دارد. وی خطاب به اعضای هیات دولت تاکید کرد:‌ مرد میدان باشید و هزینه بدهید. البته الزاما کسی که ثبات رای دارد درست عمل نمی‌کند. وی خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر هجمه‌ها به دولت سنگین است و بی‌انصافی‌هایی وجود دارد اما عزم دولت باید ادامه داشته باشد و آقای روحانی نشان داده این هزینه را تحمل می‌کند و بر عهد خود با مردم پایبند است. ان‌شاء الله این مسیر را با قدرت ادامه دهند.

http://hamdelidaily.ir/?newsid=17240

ش.د9504905

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات