تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۰۵۵۸۹

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: تهمت زدن به رقیب از سر استیصال است

(روزنامه همدلي ـ 13964/12/05 ـ شماره 266 ـ صفحه 2)

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، پروژه «نفوذ» را حقیقتی وارونه دانست و تاکید کرد: بیگانگان اگر می‌توانستند،‌‌ همان موقع بر پایه‌های انقلاب نفوذ می‌کردند، اما مردم همیشه آنان را مانند شی‌ء خارجی در بدن و یا خس و خاشاک دریا و اقیانوس، کنار می‌زدند. وی، نگاه همه جانبه و عالمانه و محققانه به تذکرات مقام معظم رهبری را مفید دانست و با تاکید بر ضرر داشتن برداشت‌های سیاسی و جناحی از سخنان و راهنمایی‌های ایشان، اظهار داشت: تهمت زدن این روزهای بعضی‌ها به مردم و نامزدهای انتخاباتی، به مصداق مثل «الغریق یتشبث بکل حشیش»، از سر استیصال است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، توهین، تهمت و دروغ را از گناهان کبیره دانست و با یادآوری داستانی از زندگی حضرت موسی (ع) که مردی، مردم را با سخنان کذب منحرف کرده بود و بعد‌ها پشیمان شد، افزود: وقتی حضرت موسی (ع) اظهار پشیمانی‌اش را به درگاه خدا رساند، به ایشان الهام شد که باید تمام انسان‌هایی را که منحرف کرده، آگاه کند و تا زمانی که یک نفر به خاطر دروغ‌هایش از واقعیت‌ها دور باشد، او در گناهانش شریک است. وی توبه را فرصتی برای برگشت انسان‌ها از گناهان دانست و با تاکید بر این نکته که مهلت قبول توبه تا قبل از مرگ است، گفت: خوب است جناح‌ها و رسانه‌هایی که به مردم تهمت زدند که از انگلیسی‌ها خط می‌گیرند، تا قبل از انتخابات و تبلور استقلال سیاسی و انتخاباتی مردم، توبه و از مردم عذرخواهی کنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در خصوص این تبلیغات تخریبی که بعضی از جریان‌ها، رقبای انتخاباتی خود را متهم به همراهی با انگلیس می‌کنند، گفت: این تهمت و توهین مرا به یاد روشی در زمان مبارزات حضرت امام (ره) با طاغوت انداخت که وقتی رژیم محبوبیت روزافزون ایشان را دید، تبلیغات وسیعی کرد که شخصی به نام جوجو از مصر از طرف عبدالناصر برای امام راحل و مبارزین پول می‌آورد.

وی افزود: می‌خواستند، مبارزه، مبارزین و صداقت بی‌نظیر امام راحل در رهبری را مخدوش و منسوب به خارج از کشور کنند که البته شروع آن سناریو، از داخل بود و‌‌ همان زمان هم عوامل آن رسوا شدند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تکراری خواندن این شیوه خبیثانه نخ نما شده، گفت: در شرایط فعلی نیز موجی به راه انداخته‌اند که انگلیس از یک لیست حمایت می‌کند و این موج حکایت از استیصال آنان در مقابل موج خروشانی است که می‌دانند مردم در هفتم اسفند به راه می‌اندازند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با بیان این نکته که «همهٔ ۱۶ نفر لیست خبرگان و تمام ۳۰ نفر لیست مجلس شورای اسلامی که از فیلتر شورای نگهبان نیز گذشته‌اند، بار‌ها و بار‌ها از استکبار برائت جسته‌اند»، گفت: بار‌ها اعلام کرده‌ام که استبداد و استکبار و تروریست‌ها سه ضلع یک مثلث شوم برای انحراف انقلاب‌های مردمی و چپاول ملت‌ها هستند و این بار برای مقابله با عزم جزم مردم ایران جهت انتخاب اندیشه اعتدال و میانه‌روی، چنان دست به دست هم داده‌اند تا پیشاپیش ملت بزرگوار ایران را به خاطر حضور پرشور در انتخابات محاکمه و محکوم کنند.

http://hamdelidaily.ir/?newsid=6434

ش.د9406078

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات