صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۰۵۵۹

آغاز رزمایش بزرگ دریایی پیامبر اعظم(ص) با رمز محمد رسول‌الله


تشریح ویژگیهای موشک فوق مدرن ایران

فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران ویژگیهای موشک فوق سری ایران که برای اولین بار در جریان رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) آزمایش شد را تشریح کرد.

سردار حسین سلامی با اشاره به آزمایش موفقیت آمیز موشک فوق مدرن با قابلیت گریز از رادارهای دشمن با بیان اینکه امروز روز بسیار غرور انگیز و افتخارآمیزی برای ملت بزرگ ایران بود، گفت: امروز فرماندهی موشکی نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توانست در یک پرتاب بسیار موفقیت آمیز هم در مرحله پرتاب و هم در فرود، یکی از موشک های نسل جدید را با موفقیت کامل آزمایش کند.

وی با تأکید بر اینکه این موشک و تمام اجزای متعلق به آن با ابتکار دانشمندان عزیز ایرانی در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران طراحی و ساخته شد، تصریح کرد: این موشک دارای قابلیت های فنی و عملیاتی منحصر به فردی است که به جرأت می توان گفت که نمونه این موشک حتی در بین ارتشهای مدرن و پیشرفته دنیا هم جایگاهی ندارد و صرفاً متعلق به ابتکار، نوآوری و خلاقیت دانشمندان و متفکران ایرانی است و متناسب با نیازمندی های دفاعی کشور عزیز ایران طراحی و ساخته شده است.

فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید براینکه این موشک از سیستم موشکی سایر کشور الگوبرداری نشده است، خاطرنشان کرد: این فناوری بر مبنای گریز از سیستم های دفاع ضدموشک و گریز از رادارهایی که کراس سکشن های بسیار کوچک و میکروسکوپیک را ارزیابی می کنند، طراحی شده است.

سلامی اضافه کرد: این موشک پس از جدایی از کلاهک به چند موشک تبدیل می شود که در امتداد مسیرهای واگرا قادر هستند همزمان چند هدف متنوع را با دقت مورد اصابت قرار دهند.

وی اضافه کرد: به دلیل همین تنوع و تجزیه سیستم، قادر هستند که از رادارهای دشمن گریز کنند و سیستم ضد موشک دشمن را سرگردان کنند. بنابراین این فناوری کاملاً نوین است و هیچ برداشت الگوبرداری از سیستم موشکی کشورها به عمل نیامده است چون اساساً فرمول چنین فناوری در ارتشها و در صنایع دفاعی کشورهای مختلف، محرمانه است و نمی توان از آن الگوبرداری کرد.

فرمانده نیروی هوایی سپاه تأکید کرد: ما امروز به یک سطح و تراز بالاتری از توانمندی موشکی نسبت به گذشته دست یافتیم و احساس می کنیم این موفقیت یکی از اعجازهای توانمندی دفاعی ماست که در این شرایط به ملت ایران هدیه شده است.

سلامی با بیان اینکه در این رزمایش سلاح های پیشرفته دیگری مورد آزمایش قرار می گیرد، اظهار داشت: در آینده ای نزدیک خبرهای خوش دیگری را هم در زمینه جهش های جدیدتری از فناوری های نوین را خواهیم داشت که به اطلاع ملت عزیز ایران خواهیم رساند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همکاری نیروی دریایی و هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی هوایی، نیروی مقاومت بسیج و نیروی انتظامی، رزمایش بزرگ دریایی را با نام پیامبر اعظم (ص) و با رمز «محمد رسول الله» و با پرتاب یک فروند موشک شهاب 2 به نشانه اعلام پیام صلح و دوستی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان آغاز کرد.

این رزمایش که وسعت آن از شمال خلیج فارس تا چابهار است، از خط ساحلی تا به عمق 40 کیلومتر اجرا می شود و تا 17 فروردین ادامه خواهد داشت و بیش از 17 هزار نفر از رزمندگان نیروهای مسلح و نیروهای بسیج مردمی در آن شرکت خواهند داشت.

گفتنی است آزمایش موشکی موفقیت آمیز ایران بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت.

خبرگزاری های آسوشیتدپرس، فرانسه، رویتر ، شین هوا و همچنین روزنامه هایی مثل روزنامه آمریکایی واشنگتن پست وشبکه های سی ان ان سی بی اس وفاکس نیوز این خبر را منعکس کردند.

موشک زیر سطحی ساخت ایران قابلیت حمله به زیردریایی و شناور سطحی را دارد

سخنگوی رزمایش بزرگ مشترک دریایی پیامبر اعظم (ص)گفت: موشک زیر سطحی ساخت ایران قابلیت حمله به زیر دریایی و شناور سطحی را دارد.

دریادار دوم محمد ابراهیم دهقانی با تشریح ویژگی های موشک پر سرعت و فوق مدرن دریایی که از طریق شناور شلیک می شود، گفت:سرعت این موشک که «حوت» نام دارد، یکصد متر در ثانیه در زیر آب است، در حالی که موشک های موجود در دنیا 25 متر در ثانیه در زیر آب حرکت می کنند.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران دومین کشوری است که این موشک را در اختیار خود دارد،تصریح کرد: سونارهای ناو ها و شناورهای رزمی دریایی به دلیل سرعت بالای این موشک نمی توانند از دست آن فرار کنند و اگر موفق شوند که آن را کشف و یا شناسایی کنند،قطعاً به دلیل سرعت موشک مذکور ناو یا شناور دشمن را مورد هدف قرار می دهد.

سخنگوی رزمایش بزرگ مشترک دریایی پیامبر اعظم (ص) با تاکید بر این که این موشک توسط شناور شلیک می شود،اظهار داشت: موشک مذکور این قابلیت را دارد که هم زیر دریایی و هم شناور سطحی را مورد اصابت قرار دهد.

خاطرنشان می شود این موشک در سومین روز از رزمایش با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفت.

آماده باش یگان های دریایی آمریکا و انگلیس در پی آغاز مانور دریایی ایران

به دنبال آغاز مانور دریادلان ایران در آب های خلیج فارس، یگان های دریایی انگلیس، آمریکا و استرالیا در آب های شمال غرب خلیج فارس و سواحل عراق به حالت آماده باش در آمدند.

بدنبال آغاز مانور دریادلان سپاه پاسداران در آبهای خلیج فارس، یگان های دریایی انگلیس، آمریکا و استرالیا در آب های شمال غرب خلیج فارس و سواحل عراق به حالت آماده باش درآمدند منابع آگاه عراقی در بصره وفا و با تایید این خبر اعلام کردند نیروهای دریایی اشغالگران با تقویت نیرو از طریق جزیره بوبیان کویت و آب های خور عبدالله یگان های خود را در سکوهای نفتی الامیه و البصره ام القصر و ابوالخصیب به حالت آماده باش در آورده اند گارد ساحلی عراق در اروند رود از همکاری با اشغالگران سرباز زده و با عادی خواندن شرایط منطقه زیر بار اعلام آماده باشد نرفته است سرفرماندهی تفنگداران سلطنتی انگلیس در ذیل دستور آماده باش خود به فرماندهان واحدهای انگلیسی یادآور شده است قایق های کوچک ایرانی می تواند مانند یک اژدر خطرناک باشد.

نگرانی شدید آمریکا و انگلیس از آزمایش موشک جدید ایران

آمریکا و انگلیس از آزمایش موفقیت آمیز موشک فوق پیشرفته ایران به شدت ابراز نگرانی کردند.

در پی آزمایش موشک « رادارگریز» ایران که قادر به «هدف قرار دادن چند هدف به طور همزمان است»، وزارت خارجه آمریکا با ابراز نگرانی در این باره این آزمایش را نشانگر آن دانست که ایران درحال دنبال کردن «یک برنامه نظامی پرخاشگرانه» است.

آدام ارلی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: این حرکت نشان می دهد که ایران یک برنامه نظامی خیلی فعال و پرخاشگرانه را دنبال می کند.

وی افزود: برنامه آنها شامل تلاش برای توسعه سلاح های کشتار جمعی و همچنین سیستم های پرتاب آنهاست.

رادیو دولتی انگلیس نیز در تحلیلی با ابراز نگرانی از موفقیت آمیز بودن پرتاب این موشک تصریح کرد: این موشک قادر به حمل کلاهکی هزار کیلوگرمی است و به راحتی به خاک اسرائیل می رسد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات