صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۰۵۸۶۰

اخبار کوتاه سه‌شنبه 9 آبان

طبق اعلام خزانه‌داری آمریکا، این نهاد آمریکایی به منظور اجرای بند (ب) ۱۰۵ از «قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها» (کاتسا) مقررات داخلی خود در زمینه «تحریم‌های مرتبط با تروریسم جهانی» را اصلاح کرده است. این بند از قانون یاد شده دولت آمریکا را به اعمال تحریم‌های مرتبط با تروریسم علیه اشخاص خارجی که مقامات، مأموران یا وابستگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند، موظف می‌کند.
محمد زارع‌فومنی، دبیرکل حزب مردمی اصلاحات درباره سوءقصد به چند نفر از روحانیون در هفته گذشته گفت: متأسفانه، در این باره هنوز آقای روحانی عکس‌العملی نشان نداده ‌است. در مقام یک روحانی خیلی از آقای روحانی دلگیرم که در حد بیانیه‌ هم واکنشی نشان نداد. ایشان برای خواننده و... دل می‌سوزاند،‌ ای کاش برای هم‌لباس خود هم دل می‌سوزاند.
بر اساس گزارش‌ «دیجیتال‌ژورنال»، چین در حال ایجاد یک بازار فروش با ارز خود است و در ماه‌های آتی یک شاخص نفتی با «یوآن» معرفی خواهد کرد؛ اقدامی که به کاهش تسلط دلار آمریکا در مبادلات نفتی کمک خواهد کرد؛ چرا که با ایجاد یک بازار فروش به یوآن، تقاضا برای ارز چینی افزایش می‌یابد و تسلط دلار آمریکا تضعیف می‌شود.
یک منبع آگاه در سازمان انرژی اتمی کشورمان دلیل شرکت نکردن ایران در نشست ابوظبی را صادر نشدن روادید برای مقامات ایرانی از سوی امارات عنوان کرد. گفتنی است، براساس اطلاعاتی که بر روی وبگاه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار گرفته است، در این نشست 700 نفر از 67 کشور عضو آژانس شرکت می‌کنند.
بر اساس اسناد و مدارک جدید منتشر شده از سوی پایگاه ویکی‌لیکس، عربستان سعودی در راستای مقابله با محور مقاومت به جز همکاری‌های امنیتی، اطلاعاتی، تسلیحاتی و... با رژیم صهیونیستی، تلاش‌های گسترده‌ای را برای نفوذ در محور مقاومت شروع کرده است.
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای طی حکمی حسین فدایی را به‌ عنوان مسئول دفتر بازرسی خود منصوب کردند. رهبر معظم انقلاب همچنین از زحمات حجت‌الاسلام ناطق‌نوری در این سمت تشکر کردند. گفتنی است، آقای ناطق‌نوری چندی پیش از این سمت استعفا داده بود.
میشل عون در گفت‌وگو با شبکه‌های تلویزیونی لبنان تأکید کرد: ایران از سال 1979 (پس از پیروزی انقلاب اسلامی) تحریم شد؛ اما با خوداتکایی به قدرت منطقه‌ای تبدیل شده و در تحولات و راه‌حل‌های منطقه نقش دارد و هیچ‌کس نمی‌تواند این واقعیت را انکار کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات