تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۰۶۰۳۱

اهداف ترامپ در طولانی ترین سفر به شرق آسیا

دونالد ترامپ روز جمعه در آغاز سفر ۱۲ روزه خود وارد هاوایی شد. گفته می شود این طولانی‌ترین سفر یک رئیس‌جمهور آمریکا به آسیا در ۲۵ سال گذشته است. ترامپ در آخرین مصاحبه اش گفته: پوتین مهم است برای این که می تواند به ما در خصوص بحران کره شمالی کمک کند. آنها می توانند به ما در سوریه کمک کنند. ما می بایست در مورد اوکراین گفت گو کنیم.
به گزارش بصیرت به نقل از پارسینه، سفردونالد ترامپ به شرق آسیا با دیدار از ژاپن آغاز می شود. وی سپس قصد دارد از کره جنوبی، چین، ویتنام و فیلیپین دیدن کند.

در همین حال، کرملین اعلام کرده است، مذاکراتی برای دیدار ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه با دونالد ترامپ درحاشیه نشست اقتصادی آسیا انجام شده است. دستیاران رییس جمهوری آمریکا نیز در واکنش به این گزارش ها گفته اند که ممکن است چنین نشستی برگزار شود.

ترامپ نیز روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه فاکس نیوز گفته بود: ما شاید با پوتین دیدار کنیم. پوتین مهم است برای این که می تواند به ما در خصوص بحران کره شمالی کمک کند . آنها می توانند به ما در سوریه کمک کنند. ما می بایست در مورد اوکراین گفت گو کنیم.

بحران کره شمالی

به گزارش رویترز، رییس جمهوری آمریکا روز شنبه وارد ژاپن خواهد شد و در آنجا با مقام های این کشور در خصوص بحران موشکی و هسته ای کره شمالی مذاکره خواهد.طبق این گزارش دونالد ترامپ در ژاپن و کره جنوبی به دنبال تقویت موضع واحد این کشورهای علیه کره شمالی است.
 
اگر چه قرار نیست ترامپ هم‌چون ژنرال متیس که چند روز پیش به کره‎جنوبی رفته بود از "منطقه غیرنظامی نظامی (دی.ام.زی)" در مرز کره‌جنوبی و کره‌شمالی دیدار کند اما گفته شده رئیس‌جمهور آمریکا برای دیدار با نیروهای نظامی آمریکایی به پایگاه نظامی این کشور در جنوب سئول خواهد رفت. 
 
پس از کره شمالی، رییس جمهوری آمریکا در سفر خود به چین خواهد کوشید تا پکن را به اتخاذموضع سخت ترعلیه کره شمالی ترغیب کند.
 
خبرنگار شبکه فاکس روز پنجشنبه از رییس جمهوری آمریکا پرسیده بود که آیا واشینگتن موضع سختی در قبال چین در خصوص مسایلی چون تجارت و تعرفه های کمرگی اتخاد خواهد کرد. دونالد در پاسخ به این پرسش گفته بود: باید موضوع مهمی را مد نظر داشت و آن این است که ما با مشکلی به نام کره شمالی مواجه ایم.

دونالد ترامپ با این حال از اقدامات تازه شی جین‌پینگ، رئیس جمهوری چین برای تشدید فشار اقتصادی بر کره شمالی از جمله قطع دسترسی پیونگ یانگ به سیستم بانکی و نفت تقدیر کرده است.

هفته گذشته جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا با سفر به کره جنوبی گفته بود که تهدید پیونگ یانگ برای حمله موشکی اتمی رو به افزایش است. وی در عین حال تاکید کرده بود که ایالات متحده هرگز یک کره شمالی هسته‌ای را نخواهد پذیرفت.

جیمز متیس هشدار داده بود که پیشرفت سریع برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی نه تنها امنیت این کشور را تقویت نخواهد کرد بلکه آن را به خطر هم می‌اندازد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات