صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۰۶۰۴۳

گزارش روز/ خشونت روزافزون!

مراسم دعاخوانی روز یک‌شنبه در منطقه «سادرلند اسپرینگز» تگزاس آمریکا با صدای ممتد تیراندازی «دوین پاتریک کلی» 26 ساله با 27 نفر کشته و 27 نفر زخمی به پایان رسید. اما گویا قصه تیراندازی‌ها و گسترش خشونت در ایالات متحده نه تنها پایان نمی‌یابد؛ بلکه هر چه پیش می‌رویم، بر تعداد و بزرگی آنها افزوده می‌شود[...]
پایگاه بصیرت / سید فخرالدین موسوی
یادداشت: مراسم دعاخوانی روز یک‌شنبه در منطقه «سادرلند اسپرینگز» تگزاس آمریکا با صدای ممتد تیراندازی «دوین پاتریک کلی» 26 ساله با 27 نفر کشته و 27 نفر زخمی به پایان رسید. اما گویا  قصه تیراندازی‌ها و گسترش خشونت در ایالات متحده نه تنها پایان نمی‌یابد؛ بلکه هر چه پیش می‌رویم، بر تعداد و بزرگی آنها افزوده می‌شود. حمله مسلحانه روز گذشته تگزاس چندمین تیر‌اندازی در هفته‌های اخیر است که موجب مرگ شهروندان آمریکایی شده است؛ حمله‌های متوالی که از تیراندازی در یک کنسرت در  لاس‌وگاس  با 58 کشته و صدها زخمی آغاز شده و حالا به کلیسایی در تگزاس رسیده است. اگرچه گمانه‌زنی‌هایی درباره تروریستی بودن تعدادی از حمله‌های مسلحانه اخیر وجود دارد، اما کارشناسان آمریکایی مشکلات اجتماعی و اقتصادی در کنار قانون آزادی حمل سلاح در این کشور را عامل اصلی گسترش خشونت و تکرار این اتفاقات عنوان می‌کنند و خواستار وضع قوانینی برای ممنوعیت خرید‌وفروش و حمل سلاح در ایالات متحده آمریکا هستند؛ موضوعی که دونالد ترامپ به شدت با آن مخالف است و بارها از آزادی داشتن سلاح برای شهروندان آمریکایی بر اساس اصلی در قانون اساسی این کشور دفاع کرده است که می‌گوید: «داشتن یک نیروی منظم شبه‌نظامی مردمی برای امنیت یک کشور آزاد ضروری است و حق مردم برای حمل و نگهداری اسلحه، نباید نقض شود.»
آمارها در این زمینه نشان می‌دهد، دست کم ۳۰ درصد از مردم آمریکا مسلح هستند و با وجود آنکه تنها 4/4 درصد از جمعیت جهان در آمریکا زندگی می‌کنند؛ اما حدود نیمی از همه اسلحه‌های شخصی جهان در آمریکا نگهداری می‌شود. فقط در سال ۲۰۰۹، حدود ۳۱۰ میلیون قبضه سلاح گرم در آمریکا خرید و فروش شد. همچنین، آمار مراجع درمانی آمریکا نشان می‌دهد، تیراندازی با سلاح گرم، یازدهمین عامل مرگ‌ومیر در آمریکاست.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات