تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۰۶۷۲۰

بحث‌های کلامی سودی برای مردم عادی ندارد

(روزنامه آفتاب يزد ـ 1396/06/01 ـ شماره 4974 ـ صفحه 3)

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در دیدار با اساتید دانشگاه و دانشجویان شرکت‌کننده در پنجمین دوره آکادمیک بین‌المللی شیعه‌شناسی به تفاوت میان «فلسفه» و «کلام» اشاره کرد و با تاکید بر اینکه احتمال برخورداری پیشینه مباحث کلامی از برخی تعصبات وجود دارد، گفت: امروز باید از بحث‌های کلامی دور شویم، زیرا سودی برای مردمان عادی ندارد و در مقابل، باید به چگونگی زندگی بهتر بایکدیگر در جهان توجه کنیم؛ گرچه بحث‌های کلامی برای متخصصان رشته‌های مختلف، سودمند است.

وی همچنین «روحیه عاری از خشونت» در طول تاریخ و «تعالیم شیعه» را دو عامل رفتار دوستانه ایرانیان با پیروان سایر آیین‌ها ذکر کرد.

یکی دیگر از حضار از سیدحسن خمینی در خصوص ابعاد عرفانی شخصیت امام پرسشی را مطرح کرد که یادگار امام در پاسخ به وی یادآور شد: امام قبل از اینکه سیاستمدار یا فقیه باشند، یک عارف بوده‌اند و در تحصیلات خود، پیش از فقه به عرفان پرداختند، بنابراین بر زندگی ایشان نگاه عرفانی حاکم بود.

وی عرفان را رشته پیونددهنده همه ادیان دانست و تصریح کرد: اگر به عنصر «معنویت» ادیان توجه کنیم تفاهم و صلح بیشتری به‌دست می‌آید.

به‌گزارش جماران، یادگار امام سپس«نظم» را از خصلت‌های مهم شخصیت امام راحل برشمرد و«مهربانی بسیار در منزل»، «روح لطیفِ شاعرگونه» و برخورداری از «توان بالا در تصمیم‌گیری» را نیز از ویژگی‌های امام در زندگی خواند.

http://aftabeyazd.ir/?newsid=82126

ش.د9603274

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات