تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۰۶۷۰۵
احمد مازنی مطرح کرد

درخواست برخی نمایندگان مجلس برای دیدار با کروبی

(روزنامه همدلي - 1396/05/05 - شماره 654 - صفحه 3)

مهدی کروبی، یکی از رهبران معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال 88 که از روز دوشنبه به دلیل عارضه قلبی به بیمارستان منتقل شده بود، طبق آخرین اظهارات فرزندش حسین کروبی مورد عمل جراحی قرار گرفته و حال او خوب است. حسین کروبی با اعلام موفقیت آمیز بودن عمل جراحی پدرش، گفت: الآن وضعیت ایشان خوب است و فکر می کنم تا یکی دو روز آینده از بیمارستان مرخص می شوند. او افزود: امروز (چهارشنبه 4 تیرماه) ساعت 7 صبح ایشان را به اتاق عمل بردند و با بی حسی موضعی عمل «ای پی اس» را انجام دادند و با این عمل مشکل رگ ایشان را حل کردند و نیازی به باطری نیست و پزشکان ابراز امیدواری کردند که با دارو می توان نبض را به حالت نرمال درآورد.

وی خاطرنشان کرد: در چند روز به غیر از وزیر بهداشت، چند تن از نمایندگان مجلس از جمله آقایان محمدرضا تابش، محمود صادقی، احمد مازنی و الیاس حضرتی درخواست ملاقات دادند که از طریق مجلس بتوانند ایشان را ببینند. دو تن از مراجع تقلید یعنی آقایان صانعی و بیات زنجانی نیز به صورت تلفنی جویای احوال پدرم بودند.حسین کروبی افزود: البته حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، سید محمد خاتمی، محمدرضا عارف، عبدالله نوری و غلامحسین کرباسچی نیز به صورت تلفنی با من و مادرم صحبت و احوال پرسی کردند.گفتنی است؛ چند تن از نمایندگان مجلس از جمله احمد مازنی در گفت وگوهای مختلف با رسانه های رسمی اعلام کرده اند به دنبال دیدار با دبیر کل حزب اعتماد ملی که در حصر خانگی به سر می برد و در حال حاضر مورد جراحی عمل قلب قرار گرفته است، هستند.

مازنی در گفت وگو با ایلنا از درخواست چند نفر از اعضای این فراکسیون برای ملاقات با مهدی کروبی خبر داد. او با اشاره به انتشار اخباری درباره کسالت حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی کروبی اعلام کرد: باتوجه به این‌که از کسالت آقای کروبی نگران بودیم، درخواست کردیم اگر برای نمایندگان مجلس امکان ملاقات فراهم شود، می‌‌تواند برای کشور مطلوب باشد.او گفت: به هر حال هم‌اکنون مدت‌ها است که از فضای سال ۸۸ عبور کرده‌ایم و باید فضایی فراهم کنیم که از آن فضای باخت-باخت عبور کرده و در فضای برد-برد که از سال ۹۲ در کشور ایجاد شده، ادامه مسیر دهیم.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس یادآور شد: باید میدان را از دست عناصر افراطی دو طرف خارج کنیم و این درخواست ملاقات نیز گامی در این راستا بود که اگر مسئولان قضایی و رییس‌جمهوری که ریاست شورایعالی امنیت ملی را برعهده دارند، همکاری‌های لازم را انجام دهند این ملاقات و احوال‌پرسی می‌تواند گامی برای رفع این مشکل باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم خاطرنشان کرد: به هر حال ما به‌عنوان نمایندگان مجلس، معتمد مردم هستیم و این درحالی است که در جریان انتخابات اخیر و در این سال‌ها درخواست مردم این بوده که این مشکلات حل شود و فضا از چنگ عناصر افراطی دو طرف که کاسبان فتنه و حصر هستند، خارج شود.

مازنی در پاسخ به نحوه ارائه این درخواست گفت: یکی -دو نفر از همکاران در مجلس با مقاماتی که می‌توانند در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند، مذاکراتی انجام دادند و همچنان پی‌گیر انجام این ملاقات هستیم.

همچنین حجت الاسلام عبدالله نوری در تماسی با فاطمه کروبی همسر حجت‌الاسلام کروبی در جریان وضعیت سلامت او قرار گرفت. عبدالله نوری همچنین در تماس با فرزندان میرحسین موسوی پیگیر وضعیت سلامتی خانم رهنورد و میرحسین موسوی شد.وزیر کشور دولت های سازندگی و اصلاحات در این تماس ها برای محصورین آرزوی سلامتی کرد.

همچنین محمدرضا عارف، رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در تماسی با فرزند حجت‌الاسلام کروبی، در جریان وضعیت سلامت او قرار گرفت.

محمدرضا عارف در تماس تلفنی با حسین کروبی در جریان آخرین وضعیت درمانی حجت الاسلام مهدی کروبی قرار گرفت و برای او آرزوی بهبودی کامل کرد. حسین کروبی نیز از پیگیری های عارف درخصوص وضعیت پدرش قدردانی کرد.

توضیح وزیر بهداشت درباره وضعیت مهدی کروبی

گفتنی است؛ سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز پیش از عمل جراحی قلب مهدی کروبی در تشریح حال مهدی کروبی گفته بود: حجت الاسلام مهدی کروبی در بیمارستان بستری و تحت درمان است، وضعیت سلامت وی خوب است و جای هیچگونه نگرانی نیست.

سید حسن قاضی زاده هاشمی شامگاه سه شنبه افزود: شامگاه سه شنبه برای دومین بار به عیادت حجت الاسلام مهدی کروبی رفتم، وی به علت ناراحتی قلبی در بیمارستان بستری است و خوشبختانه حالشان خوب است و طی چند روز آینده از بیمارستان مرخص می شود.

وزیر بهداشت گفت: آقای کروبی از روز دوشنبه به علت مشکلی که از نظر ضربان قلب داشت، در یکی از بیمارستان های تهران بستری شد و لازم است تا یکی دو روز دیگر در بیمارستان باشد تا کنترل و آزمایشهای لازم برایش انجام شود.

وی افزود: در دیدار با آقای کروبی مدتی با هم صحبت کردیم و در حین صحبت با وجود هیجاناتی که حین صحبت داشتیم، پزشک معالج، دوباره وی را معاینه کرد که مطمئن شدیم حالشان کاملا خوب است و جای نگرانی وجود ندارد.

http://hamdelidaily.ir/?newsid=34730

ش.د9601887

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات