صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۰۷۱۰۹

اخبار کوتاه شنبه 18 آذر

آیت‌الله اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در برنامه دست‌خط گفت: سازمان‌های جاسوسی به جریان تشیع انگلیسی پول و مأموریت دادند. وی تأکید کرد: افرادی از سفارت عربستان و انگلیس پول می‌گیرند و خرج قمه‌زنی می‌کنند و در ایران هم به برخی هیئت‌ها پول می‌دهند. آیت‌الله اراکی در ادامه افزود: بیشترین کار را دشمن امروزه در حوزه‌ها انجام می‌دهد که البته به طور مستقیم نیست؛ اما روی حوزه علمیه قم و نجف بسیار کار می‌کنند.
محمدرضا خاتمی از فعالان اصلاح‌طلب در مراسم بزرگداشت روز ‌دانشجو در دانشگاه تهران که یک تشکل اصلاح‌طلب آن را برگزار کرد، انتقادهای تندی را علیه رئیس‌جمهور و آنچه ستاره‌دار شدن دانشجویان در دولت دوازدهم می‌خواند، ابراز کرد و گفت: آقای روحانی، خلاف قانون و قول و قرارهایی که مردم با شما گذاشتند، عمل ‌نکنید؛ همه اینها در اختیار وزارت علوم و وزارت اطلاعات شماست.
محمدباقر نوبخت گفت: محصولات تراریخته باید برچسب داشته باشند و پس از تضمین بی‌ضرر بودن توزیع شوند. رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم گفت: به مسئولان گفتیم که محصولات تراریخته برچسب داشته باشند؛ از این رو مقامات مسئول باید بدانند که بر روی این موضوع علامت سؤال است و باید بی‌ضرر بودن آن را تضمین کنند و بعد اجازه توزیع دهند.
آیت‌الله حسین نوری‌همدانی با اشاره به اهمیت تشکیل وزارتخانه‌ای به نام «امر به معروف و نهی از منکر»، گفت: این وزارت باید با منکرها در رده‌های مختلف مقابله کند و هر کس مرتکب منکر است، پاسخگو باشد. وی افزود: بارها بیان شده است دیرکرد ربا و حرام است و ربا از گناهان کبیره محسوب می‌شود؛ ولی بانک‌ها ربا دریافت می‌کنند.
وبگاه اینترنتی روزنامه «ینی‌شفق» در خبری نوشت: نیروهای آمریکایی با همکاری نیروهای پ.ک.ک، روزانه دست‌کم 17 هزار بشکه نفت را با ایجاد خط لوله قاچاق از منطقه حسکه ـ رمیلان سوریه به شهر عین زاله عراق منتقل کرده و سود روزانه 10 میلیون دلاری حاصل از این انتقال قاچاقی را میان خود تقسیم می‌کنند.
در ادامه موج افشاگری‌های جنسی علیه افراد صاحب‌منصب در آمریکا، «جولیت هادی» مجری سابق فاکس‌نیوز ترامپ را به انجام رفتار نامناسب جنسی در سال 2005 یا 2006 در آسانسور متهم کرد. گفتنی است، ترامپ جدیدترین فردی است که در موج گسترده افشاگری‌ها علیه فساد جنسی افراد صاحب نفوذ و قدرت، متهم می‌شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات