تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۰۷۱۱۴
عضو فراكسيون اميد با اشاره به تخريب‌هاي اخير دولت توسط تندروها خاطر نشان كرد؛

كانون فتنه در اتاق‌هاي فكر مخالفان دولت است

(روزنامه بهار – 1396/04/14 – شماره 221 – صفحه 3)

عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي در ارتباط با انتقادهاي تندروها به قراردادهاي جديد نفتي و قرداد جديد ايران با توتال فرانسه گفت: به نظر مي‌رسد مشكل منتقدان الگوي قراردادي جديد نفتي نيست؛ بلكه هدفشان اين است كه اين پروژه‌هاي نفتي به خودشان و دوستانشان تعلق بگيرد و حال كه متوجه شده‌اند اين امتيازها در اختيارشان قرار نمي‌گيرد؛ سعي مي‌كنند با ايجاد اين فضا‌سازي‌ها، شرايطي ناامن براي سرمايه‌گذاري خارجي در كشور ايجاد كند كه سرمايه گذاران به ايران نيايند.

جلال ميرزايي با اشاره به اصرار زاكاني براي ممانعت از انعقاد قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبي، گفت: تلاش و اصرار برخي منتقدان دولت بر اين كه مانع از جذب سرمايه‌گذاري خارجي شوند در حالي كه تخصصي در اين حوزه ندارند، اقدامي مشكوك است. در صورتي كه دغدغه توسعه داريم، بايد از اين مسائل دست بكشيم ولي اگر مسائل سياسي برايمان رجحان دارد، همين مسير را طي كنند.

عضو شوراي مركزي فراكسيون اميد مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به پرسشي درباره يادداشت ابتداي هفته زاكاني مبني بر لزوم اعلام آتش‌بس يك طرفه و تغيير نظرش ظرف 72 ساعت، درباره انگيزه تحرير اين 2 يادداشت از سوي نماينده پيشين مجلس گفت: به نظر مي‌رسد آقاي زاكاني بدون هماهنگي با جريان مخالفان دولت يادداشت اول را نوشت و از دوستانش در خواست آتش‌بس مقابل دولت كرده بود اما از آنجا كه بدون هماهنگي نظر شخصي‌اش را نوشته بود، احتمالا در اين 3 روز تحت فشار قرار گرفته و حال به بهانه قرارداد توسعه روز تحت فشار قرار گرفته و حال به بهانه قرارداد توسعه فاز 11 پارس يادداشت دوم را نوشته است.

وي ادامه داد: بر اين اساس احتمالا اين جريان بلافاصله پس از اعلام نتايج انتخابات و قطعي شدن شكست، فعاليت خود را براي انتخابات بعد آغاز كنند و با اين حساب به نظر مي‌رسد كانون فتنه در همين اتاق‌هاي فكر منتقدان و مخالفان دولت است كه استراتژي خود را بر آغاز فعاليت‌ انتخابات دوره بعد بلافاصله پس از اتمام انتخابات قبل بنا نهاده كه اين مسئله‌اي خطرناك است و متاسفانه به جاي بازنگري در انديسه و عمل سياسي خود كه منجر به عدم اعتماد مردم شده، بروند، تمام تلاش خود را بر تخريب دولت و جريان اصلاحات استوار كرده و فكر مي‌كنند با اين شيوه، مي‌توانند به اعتماد مردم به اصلاح‌طلبان خدشه وارد كنند.

نماينده اصلاح‌طلب ايلام در مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به پرسشي ديگر مبني بر اين كه هدف زاكاني از مترادف قراردادن مفهوم آتش به اختيار با فرياد كشيدن بر خلاف تصريح مقام معظم رهبري چيست، گفت: اين جريان بسيار مشكوك است. آن چنان كه شاهد بوديم مقام معظم رهبري با توجه به برداشت‌هاي نادرستي كه از فرمايشات انجام گرفته بود، به ارائه توضيح و تفسير دقيقتري در نماز عيد فطر پرداختند و آتش به اختيار را كار فرهنگي تميز توصيف كرده و آن را با اهانت و توهين و تخريب مغاير دانستند.

ميرزايي در پايان تصريح كرد: به نظر مي‌رسد پس از هزينه گزافي كه اقداماتي همچون حمله به سفارت عربستان براي كشور ايجاد كرد. حال بار ديگر دست به اين اقدمات زده و عليه موضوعي كه روال قانون آن طي شده، جريان‌سازي كنند و فضا را متشنج و ناامن سازند خدمت به كشور نبوده و عملا كارشكني و خدمت به صهيونيست‌ها و هابي‌‌هاي سعودي است.

ش.د9603533

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات