تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۰۷۳۱۵
روايت موسوي لاري از ديدار با شيخ نور

تعاملات ناطق با اصلاح‌طلبان

(روزنامه آرمان – 1396/09/02 – شماره 3474 – صفحه 3)

چندی است که بازار صحبت از بازگشت حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری به عرصه سیاست‌ورزی عملی داغ است. در این راستا بسیاری بر این باورند که با بازگشت او به ساحت سیاست جامعه شاهد تغییراتی در برخی جریانات سیاسی به ویژه اصولگرایان خواهیم بود. عده‌ای نیز معتقدند که بازگشت ناطق می‌تواند جریان سومی را شکل دهد که عناصر کلیدی آن ناطق نوری، لاریجانی و باهنر باشند. در این راستا عبدالواحد موسوی لاری به «ایلنا» گفت: اگر آقای ناطق نوری را به عنوان یک فعال سیاسی در نظر بگیریم ایشان هیچ وقت از عرصه سیاسی دور نبودند که حال بخواهند بازگردند. باید دید ناطق نوری چگونه عملکردی در این عرصه خواهد داشت.

فعالیت ناطق نوری

شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان درباره بازگشت حجت‌الاسلام ناطق‌نوری به عرصه سیاسی که‌این روزها از سوی چهره‌های اصولگرا مثل محمدرضا باهنر مطرح می‌شود، گفت: اگر آقای ناطق نوری را به عنوان یک فعال سیاسی در نظر بگیریم ایشان هیچ وقت از عرصه سیاسی دور نبودند که حال بخواهند بازگردند، اما اگر بخواهیم او به حوزه اجرا بازگردد من خیلی بعید می‌دانم که آقای ناطق دوباره مسئولیت اجرایی بر عهده بگیرد. وزیر کشور دولت اصلاحات یادآور شد: ناطق نوری در عرصه سیاسی کشور فعال است در انتخابات اخیر مشاهده کردید در کنار سایر نیروهای سیاسی فعالیت کرد و حضور داشت.

وی در ارتباط با بازگشت ناطق به عرصه اجرایی و گرایش سیاسی او، افزود: معتقدم راهی که آقای ناطق نوری با وجود این که یک اصولگراست در پیش گرفته ‌این است که نمی‌خواهد در قالب جناح اصولگرا فعالیت کند و با احزاب و تشکل‌های آنان همکاری داشته باشد. موسوی‌لاری اظهار داشت: ناطق‌نوری سعی می‌کند چارچوب‌های فکری خود را حفظ کند اما از نظر وابستگی به تشکل‌های سیاسی سعی می‌کند از احزاب اصولگرا اجتناب و دوری کند. او در ارتباط با جلسه یا دیدار اصلاح‌طلبان با حجت الاسلام ناطق نوری عنوان کرد: بله در طول این ۳ و ۴ سال اخیر آقای ناطق و دوستان ما باهم در ارتباط بودند و جلسات و تعاملات فکری داشتند، اما همان طور که او تاکید بر حفظ مواضع فکری خود دارد ما هم مواضع اصلاح‌طلبی خودمان را داریم و باید بگویم که دوستی و رفاقتی بین ناطق‌نوری و اصلاح‌طلبان وجود دارد، طبیعی است.

تریبون نماز جمعه

رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان درباره حضور شخصیت‌ها و ظرفیت‌هایی مثل، ناطق نوری پشت تریبون نماز جمعه با بیان این که حداقل ۲۰ سال است تریبون نمازهای جمعه در اختیار یک جناح خاص است، گفت: مدت‌هاست نماز جمعه ما در دست یک جریان فکری خاص است و این مسأله جدیدی نیست. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: اگر میدان را برای چهره‌های اصلی نظام، زجرکشیده‌ها و مبارزان قبل انقلاب باز کنیم و از افرادی که دل در گرو انقلاب دارند، استفاده کنیم به نفع نظام و فرهنگ غنی اسلامی کشورمان است. او تاکید کرد: روندی که در چندین سال اخیردر نماز جمعه دنبال شده‌این است که یک طیف و جریان خاص این تریبون را در اختیار دارند و هر طور که بخواهند اظهارنظر و عمل می‌کنند.

http://www.armandaily.ir/fa/news/main/204790

ش.د9603689

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات