تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۰۷۳۸۹
مردم آمریکا: بنیاد سوروس در لیست گروه‌های تروریستی قرار گیرد

سلاح مخفی غرب برای کودتاهای رنگی

(روزنامه صبح نو ـ 1396/06/11 ـ شماره 308 ـ صفحه 4)

مردم آمریکا در بیانیه‌ای از دونالد ترامپ خواستند تا نام «بنیاد جورج سوروس» را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهد. سورس یكی از مؤسسات مهم صهیونیستی است كه با حمایت‌های مالی و البته با ظاهری بشردوستانه، به حمایت از مخالفان كشورهای مختلف در جهت توسعه نفوذ صهیونیسم می‌پردازد؛ بنیادی که در سال ۱۹۹۳ میلادی تأسیس شد و در بیش از ۳۰ کشور جهان از جمله جمهوری‌های سابق شوروی نمایندگی دارد و حال مردم آمریکا از دونالد ترامپ می‌خواهند تا نام بنیاد جورج سوروس در لیست گروه‌های تروریستی قرار گیرد.

بنیاد سوروس

بنیاد سوروس با نام بنیاد «جامعه باز» بارها به نقش مؤثر در تغییر قدرت در بسیاری از کشورهای جهان متهم شده است؛ اتهامی که مالک این بنیاد آن‌ها را رد نکرده است. سوروس تحت عنوان فعالیت‌های «نیکوکارانه» و «بشر دوستانه» سرمایه‌گذاری‌هایی برای جنبش‌های‌براندازی انجام داد و تاکنون 6 میلیارد‌دلار صرف کارهای سیاسی به ویژه در اروپای شرقی و کشورهای استقلال‌ یافته‌ شوروی سابق کرده است.

سوروس هدف موسسه خود را ایجاد و حفظ ساختارها و نهادهای جامعه باز می‌داند و فعالیتش را کمک‌های انسان‌دوستانه برای بهداشت عمومی، رعایت حقوق‌بشر و اصلاحات اقتصادی عنوان می‌کند اما عملاً پشتیبان مالی و آموزشی جنبش‌های برانداز جهان است.پایگاه خبری «ریل زایونیزم نیوز» راجع به سوروس می‌نویسد: «سوروس اصولاً فردی ضد دین است و برای زیر سوال بردن ادیان و به ویژه مسیحیت خواهان رواج قانونی فحشا گری و همجنس بازی به ویژه در حوزه بالکان است.» سوروس همچنین بنیاد «رأس چایلد» را با همکاری یاران صهیونیست خود از جمله ریچاردکاتز، نیلزتاب و مایکل سیکورل در گرجستان و اکراین بنا کرد.

سلاح مخفی غرب برای کودتاهای رنگی

نقش سوروس به ویژه در کودتای صورتی گرجستان در سال ۲۰۰۳ بسیار بر زبان‌ها افتاد؛ نقش جدی بنیاد سوروس در وقوع «انقلاب رز» گرجستان و «انقلاب نارنجی» سال 2004 اوکراین مورد تائیدکارشناسان سیاسی و امنیتی است. درجریان انقلاب رز بودکه بنیاد سوروس در تفلیس به کمک برای برگزاری نظرسنجی انتخاب‌کنندگان (هنگام خروج از محل‌های اخذ آراء) اقدام کردکه نتایج آن با گزارش مقدماتی کمیسیون مرکزی انتخابات گرجستان در تناقض جدی قرار گرفته و حکایت از پیروزی ائتلاف مخالفان موسوم به «نهضت ملی» در انتخابات پارلمانی 2 نوامبر سال 2003 این کشورداشت.

وی در تابستان سال 2005 مراسم دهمین سالگرد تأسیس «موسسه‌ جامعه‌ باز» را در تفلیس، پایتخت گرجستان، برگزار کرد و در کنفرانسی مطبوعاتی «انقلاب صورتی» این کشور را ستایش کرد و گفت: «از نقشی که این بنیاد در آماده کردن جامعه‌گرجستان برای پدیدآوردن انقلاب صورتی بازی کرد، خرسند و مفتخرم.»فشارها و شیطنت‌های بنیاد سوروس سبب شد تا «ادوارد شواردنادزه» از سمت ریاست جمهوری گرجستان استعفا دهد، وی، در جولای سال 2010 ضمن مصاحبه با روزنامه گرجی «آساوال داساوالی» به نقش مستقیم سوروس و یارانش در انقلاب رز اشاره کرد. نقش مخرب سوروس در کشورهای شوروی سابق و تمایل وی برای تکرار انقلاب گرجستان در آسیای مرکزی بود که ازبکستان را به تعطیلی دفتر این بنیاد در تاشکند بعد از هشت سال فعالیت وا داشت.

براندازی در روسیه

سوروس همچنین نقش خود را در انقلاب نارنجی سال ۲۰۰۴ میلادی اوکراین و انقلاب میدان در سال ۲۰۱۳ میلادی این کشور انکار نمی‌کند.به همین دلیل بود که در سال 94، مسکو با آگاهی کامل از سال‌ها فعالیت‌ خرابکارانه و در پی لایحه « کنگره ملی روسیه»مبنی بر ممنوعیت فعالیت 12 بنیاد و موسسه در روسیه، به اعلام ممنوع بودن هر گونه فعالیت بنیاد سوروس اقدام کرده است. در ماه جولای امسال، دوما رأی به منع فعالیت 12‌موسسه‌ای داد که در جاسوسی از روسیه و تلاش برای براندازی پوتین بودند که نام بنیاد سوروس در رأس بود.

ردپای سوروس در فتنه 88

جورج سوروس در اولین دوره پیروزی آقای احمدی‌نژاد در انتخابات، در مصاحبه‌ای با پایگاه خبری «راواستوری» ضمن اشاره به تمایل برای فعالیت در ایران تحت پوشش موسسه‌ها NGO ، ایران را ازکشورهای «مورد علاقه» خود نامید. در واقع از مدت‌ها قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دهم در سال 1388، اظهارات و سخنرانی‌های سناتورهای آمریکایی و تئوریسین‌های مؤسسات غربی بر لزوم تغییر در ساختار حکومتی نظام جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر تجربیات کودتاهای مخملی در اوکراین و گرجستان تاکید داشت.ساماندهی پروژه کودتای مخملین در ایران، مانند نمونه‌های قبلی به «بنیاد جامعه باز» به مدیریت «جرج سورس» واگذار شد. این بنیاد به واسطه ارتباط گیری‌هایی که در اوایل دهه 80 با برخی شخصیت‌های مدعی اصلاح‌طلبی درون نظام انجام داده بود، برای اجرای این پروژه، از منظر آمریکایی‌ها گزینه مناسبی محسوب می‌شد.

سوروس در تاریخ 11 سپتامبر 2009 از دیدار خود با خاتمی خبر داده بود و گفته بود: « یكی از بهترین جلساتی كه من در ارتباط با پیش‌برد دموكراسی در جهان اسلام و به ویژه ایران در آن حضور یافتم، ملاقاتی بود كه در روز سه شنبه 14 سپتامبر 2006 با محمد خاتمی رئیس جمهور سابق ایران برگزار كردم. هدف از دیدار من با محمد خاتمی نیز دستیابی به آگاهی از درون كشوری منزوی بود؛ كشوری كه برای برقراری ارتباطات با آن فرصت‌های محدودی وجود دارد و با توجه به تحولات اخیر منطقه چنین جلساتی ارزشمند است و می‌تواند به اتخاذ تصمیمات سیاسی مؤثر كمک كند.»

این دیدار از سوی رییس جمهور اصلاحات در حالی تکذیب شد که پس از دستگیری افرادی مرتبط با حوادث پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری، یكی از دستگیرشدگان (كیان تاج‌بخش) كه نماینده سابق بنیاد جرج سوروس بود، در چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات عوامل و طراحان فتنه 88، از دیدار سید محمد خاتمی با جرج سوروس طی سفرش به آمریكا در سال 1385 پرده برداشت: «اگر ما یكی از اولین نمونه‌های براندازی را ارتباط سفر عطریانفر به بنیاد سوروس قبل از 1376 بدانیم، می‌توان نهایت آن را ملاقات مستقیم خاتمی همراه با محمدجواد ظریف با جرج سوروس در نیویورک در سال 1385 دانست كه این یك ارتباط مستمر بوده و ادامه داشته است.»با استناد به اعترافات دستگیرشدگان و فعالان متواری فتنه 88، نقش بنیاد سورس در تغذیه مالی جریان برانداز آشکار می‌شود؛ جریانی که فروپاشی از درون را در دستور کار خود قرار داده بود و در این راستا آموزش‌ تکنیک‌های نافرمانی مدنی و مبارزات بدون خشونت را از طریق دفاتر رسانه‌ای و تبلیغاتی بنیاد مزبور کسب کرده بود.

طرح براندازی 2/0

همچنین «جیمز کوربیت» یک روز نامه نگار آزاد آمریکایی آشنا به امور ایران، راجع به اغتشاشات بعد از انتخابات ریاست جمهوری به طرحی به نام براندازی«2/0» اشاره می‌کند که با کمک سیا، سوروس، موساد و توئیتر رقم خورد. وی در وبلاگ خود می‌نویسد‌:«طرح براندازی 2/0 را قدرت‌های خارجی علیه کشورهای دموکراتیکی که برایشان بازدهی ندارد به کار می‌گیرند. این کودتاهای رنگین تاکنون در اوکراین،لبنان، گرجستان و قرقیزستان صورت گرفته که البته بعداً دولت‌های به روی کار آمده با بیداری مردم سقوط کرده‌اند؛ اما دست پشت پرده تمامی این حرکات جورج سروس ماست. در واقع سوروس دست مخفی غرب در انقلاب‌های رنگی است.»

پایان کار سوروس

حال مردم آمریکا از دونالد ترامپ می‌خواهند تا نام بنیاد جورج سوروس را درلیست گروه‌های تروریستی قرار دهد. ریانووستی در گزارشی می‌نویسد: تاکنون ۶۳ هزار نفر این درخواست را امضا کرده‌اند و تا ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۷ میلادی باید نزدیک به ۳۷ هزار نفر دیگر آن‌را امضا کنند تا کاخ سفید و شخص رئیس جمهور آمریکا درخواست را بررسی کند.

در متن این درخواست آمده است: «جوروج سوروس، میلیاردر آمریکایی به عمد و به طور مداوم در تلاش برای بی ثبات کردن آمریکا و اعمال خشونت علیه کشور و مردم ایالات متحده است. به همین منظور امضاکنندگان از دولت فدرال و وزارت دادگستری آمریکا می‌خواهند که به سرعت شخص جوروج سوروس و تمامی بنیادها و شرکت‌های تابعه آن را تروریستی دانسته و نسبت به توقف فعالیت و مصادره اموال آن اقدام کنند.»

http://sobhe-no.ir/newspaper/308/4/11901

ش.د9603768

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات