تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۰۷۹۹۷

ما‌موران دوقطبی‌سازی

(روزنامه جمهوري اسلامي ـ 1396/04/04 ـ شماره 10904 ـ صفحه 1)

بسم‌الله الرحمن الرحیم

خشم و خروش آحاد مردم روزه‌دار در سراسر کشور و سایر کشورهای اسلامی و غیراسلامی علیه اشغال فلسطین و جنایات صهیونیستی در روز جهانی قدس، اراده ملت‌ها برای حمایت از آرمان فلسطین و پشتیبانی از مبارزات حق طلبانه ملت فلسطین را به نمایش گذاشت.

روز جهانی قدس اگرچه هر ساله نماد بیعت دنیای اسلام با آرمان فلسطین و هم قسم شدن مسلمانان برای آزادی قدس شریف است لکن این بار معنی و مفهوم دیگری نیز دارد و آن اعلام همبستگی مسلمانان با علم و آگاهی نسبت به تمامی توطئه‌ها و شرارت‌های دشمنان اسلام و جبهه خائنینی است که از داخل دنیای اسلام و دنیای عرب در جهت منافع و مطامع استعماری به جبهه اشغالگران صهیونیستی پیوسته‌اند. تاریخ معاصر همواره به وضوح نشان داده که خائنین هیچگاه واقعاً با فلسطینی‌ها نبوده‌اند ولی پیوستن آنها به دشمن صهیونیستی نشانگر آنست که جبهه حامیان فلسطین، خالص‌تر از گذشته برای دفاع و حمایت از آرمان فلسطین، در صحنه ایستاده است. غریو فریاد آزادی قدس عزیز و بازگشت فلسطین به آغوش دنیای اسلام، این روزها از سراسر جهان شنیده می‌شود. ممکن است این فریاد حمایت از مظلومان از برخی کشورهای منطقه به گوش نرسد لکن رژیم‌های ارتجاعی عرب با توسل به سرکوب و جنایت مانع اعلام همبستگی ملت‌ها با آرمان فلسطین شده‌اند درحالی که قلب ملت‌ها برای بازگشت فلسطین به آغوش اسلام می‌تپد.

کاملاً آشکار است که گرایش خائنانه رژیم‌های مرتجع عرب به سمت و سوی اشغالگران صهیونیست، مغایر با اهداف و اندیشه‌های پاک و متعالی ملت هاست و اگر فرصتی برای اظهارنظر آزادانه آنها به وجود آید، قطعاً و حتماً خواستار آزادی قدس شریف و سربلندی و عزت فلسطین هستند و بلکه حتی آزادگان جهان هم از این خواسته به حق و شرافتمندانه جانبداری می‌کنند.

تصادفی نیست که طی سال‌های اخیرف محور شرارت غربی – عبری – عربی را در جهت حمایت از تروریست‌های داعش، هم جبهه و همراه می‌بینیم. تاریخ معاصر به خاطر دارد که رژیم اشغالگر صهیونیستی توسط مشتی تروریست از جمله شبکه‌های تروریستی «ایرگون» و «هاگانا» شکل گرفت و «تروریسم دولتی» را سرلوحه سیاست‌های تهاجمی و تجاوزکارانه‌اش قرار داده است. حتی ارتباطات مستمر و تشکیلاتی تروریست‌ها با رژیم اشغالگر صهیونیستی و معالجه تروریست‌های مجروح در بیمارستان‌های نظامی اسرائیل هم تصادفی نیست، چرا که آنها مزدورانی هستند که به عنوان پیاده نظام اشغالگران فلسطین در عمق خاک سوریه و عراق به شرارت و خیانت سرگرمند.

این نکته به ویژه پس از شکست آشکار و ناکامی همه جانبه تروریست‌ها در سوریه و عراق، نمود آشکارتری به خود گرفته و باعث شده که حامیان تروریست‌ها، مستقیماً به صحنه بیایند و در عین تلاش برای نجات باقیمانده تروریست‌ها از رقه، موصل، هویجه، بیجی و دیرالزور و هلی برد آنها از میان محاصره سنگین ارتش‌های منطقه و نیروهای مقاومت، برای رویاروئی در نقطه‌ای دیگر و جبهه‌ای دیگر آماده شوند.

از این دیدگاه است که حملات وحشیانه موشکی آمریکا علیه ارتش سوریه و سرنگونی جنگنده سوری درون خاک سوریه از سوی آمریکا و هشدار برای رعایت مناطق تحت اشغال ائتلاف آمریکا در سوریه و عراق، تداوم تحرکات و عملیات داعش و سایر ترویست‌ها محسوب می‌شود.

برای در بهتر این پدیده لازم است، اعترافات صریح آویگدولیبرمن وزیر جنگ اسرائیل و موشه یعلون درخصوص ماهیت طرح‌های تروریستی در منطقه را مرور کنیم که اعتراف می‌کنند این حملات سنگین پیکارجویان، نه تنها هیچگونه خطر و تهدیدی علیه اسرائیل محسوب نمی‌شود بلکه توان و ظریت نظامی ارتش‌های جنگ دیده در سوریه و عراق را به تحلیل می‌برد و این دقیقاً در جهت منافع رژیم صهیونیستی است.

مبارزه با تروریسم از این بابت به منزله مبارزه با تروریسم دولتی اسرائیل و مبارزه ضداشغالگری نیز محسوب می‌شود. طبعاً شکست سنگین داعش و سایر ترویست‌ها در عراق و سوریه را باید به حساب شکست آمریکا، اسرائیل و سایر حامیان ترویست‌ها تلقی کرد. دقیقاً به همین دلیل است که شکست و ناکامی تروریست‌ها موجبات خشم و عربده جوئی حامیان تروریسم از جمله آمریکا و ارتجاع عرب را فراهم ساخته است. اجماع اخیر ریاض درخصوص اعلام هم پیمانی آمریکای ترامپ وآل سعود برای صف آرائی علیه ایران و جبهه مقاومت، از همین زاویه است که معنی و مفهوم واقعی خود را پیدا می‌کند و عمق استراتژیک ناشی از شکست حامیان تروریسم را به تصویر می‌کشد.

در چنین شرایطی عناصری که در جبهه داخلی تلاش می کنند صحنه‌های ناب اجتماع ضد صهیونیستی ملت ایران را به فرصتی برای توهین به مسئولین ارشد نظام تبدیل کنند، سربازان بدون اونیفورم دشمن صهیونیستی هستند که ماموریت دارند با ایجاد تفرقه میان صفوف بهم فشرده ملت، آب به آسیاب دشمن بریزند و جامعه را به نفع دشمنان اسلام، دو قطبی و چند پاره نشان دهند. این بهترین هدیه‌ای است که مشتی عناصر منحرف می‌توانند در روز جهانی قدس به نتانیاهو و سایر جنایتکاران در منطقه و فرامنطقه پیشکش کنند و به آنها بفهمانند که مهم‌تر از اجماع جهانی در روز قدس این است که آنها در ایران می‌توانند روی این عناصر هم حساب کنند!

این مناسب‌ترین اقدام برای تحت الشعاع قرار دادن روز جهانی قدس بود که متاسفانه به نفع دشمن صهیونیستی صورت گرفت. وقوع این حرکت خلاف عقل در جمهوری اسلامی ایران که منادی وحدت امت اسلامی برای مبارزه علیه رژیم اشغالگر قدس است، بسیار شرم آور و خلاف سیره امام خمینی و وصیت ایشان است. همه باید قدر وحدت را بدانند و در برابر توطئه‌های دشمن هوشیار باشند.

http://jomhourieslami.net/?newsid=138688

ش.د9603508

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات