خراسان رضوی >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۰۸۰۴۸

۹ دی، مدل "مقاومت اسلامی" را جایگزین "انقلاب‌های رنگی" کرد

یکی از برکات ۹ دی این بود که مدل مقاومت اسلامی را جایگزین انقلاب‌های رنگی کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان صبح روز گذشته در راهپیمایی عظیم 9 دی مشهد در بارگاه منور رضوی اظهار داشت: 9 دی صرفاً جشن پایان یکی از فتنه‌ها نبود، بلکه ما 40 سال است که در معرض انواع ستم هستیم و محور تمامی فتنه‌ها این است که می‌خواهند مقدمات فروپاشی نظام از درون را فراهم کنند. از روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی، با فتنه و حرکات تروریستی دنبال همین فروپاشی بودند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه هدف جنگ تحمیلی نیز این بود، افزود: تمامی این حرکات به‌نفع ملت و به‌ضرر دشمن تمام شد و فصل جدیدی در تاریخ ملت رقم خورد، خواستند با شورش خیابانی در سال 60 حرکت خود را ادامه دهند و تصور می‌کردند مردم به آن‌ها ملحق می‌شوند اما این ایده نیز مضحکانه بود. دانه دانه منافقان توسط مردم از خانه بیرون کشیده و محاکمه شدند اما پس از جنگ با نفوذ خواستند فتنه جدیدی را رقم بزنند اما باز دشمن به نتیجه نرسید.

وی با اشاره به اینکه پس از رحلت امام(ره) فروپاشی از درون توسط دشمن دنبال شد، اظهار داشت: همه دنیا شاهد بودند اتفاقات پس از رحلت امام(ره) چگونه رقم خورد؛ انتقال قدرت در زمان ائمه اطهار(ع) نیز به سهولت صورت نگرفت و نمونه آن را در دوره امام رضا(ع) شاهد بودیم اما در این کشور همه دنیا شاهد بودند این انتقال با صلابت و بصیرت و آگاهی مردم صورت گرفت.

پناهیان با اشاره به حوادث انتخابات 88 اظهار داشت: آخرین اقدام علنی را کلید زدند تا انتخابات را سست کنند اما 9 دی این فتنه را جمع‌آوری کرد، فتنه 88 پس از سخنرانی مقام معظم رهبری جمع شده بود و از جمعیت در خیابان‌ها خبری نبود و دیدند کارشان نمی‌گیرد و کشته سازی کردند و آن را به گردن نظام انداختند اما احدی باور نکرد.

پناهیان با اشاره به اینکه نتوانستند مردم را بفهمند و بفریبند گفت: بردباری نظام در مقابل ته مانده‌های فتنه، 8 ماه طول کشید، اصل فتنه در یکی دو هفته نخست جمع شد زیرا این‌ها نیاز به جمعیت میلیونی داشتند اما به شورش تبدیل شد و بازهم نظام صبر کرد تا شورش به آرامش تبدیل شود تا اینکه به عاشورا اهانت کرده و تصور کردند راه عقده‌گشایی باز شده اما مردم بدون دعوت به خیابان ریختند و در برخی شهرها 7 و 8 دی ماه حماسه شد.

وی گفت: مردم به خیابان ریختند و حماسه را برپا کردند، در زمان امام راحل نیز بنی‌صدر با تجمع در دانشگاه تهران به عاشورا بی‌احترامی کرد اما امام(ره) موضع گرفتند و فرمودند عاشورا را بی‌احترام کردند. مردم ما بسیار رشد کرده‌اند و بصیرت آن‌ها افزایش یافته است و باید 9 دی را جشن گرفت.

پناهیان ادامه داد: خروش انقلابی در مردم شکل گرفت و چگونه می‌توان این مردم را به عقب بازگرداند؟ دشمنان ما از پروژه فروپاشی از درون مایوس شدند؛ پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند فتنه در آخرالزمان دشمنان را رسوا می‌کند و حتی امام صادق (ع) نیز می‌فرمایند فتنه‌ها سبب غربال و به‌سرعت نابود می‌شوند.

وی با بیان اینکه این خاصیت فتنه‌های آخرالزمان است که دشمنان را رسوا می‌کند، اظهار داشت: روز به روز وضعیت در حال آشکار شدن است و دشمن درصدد است پیروزی ما را به تاخیر بیندازد و هزینه ما را افزایش دهد و تقلای دشمن این است که چند روزی برای خود دوام ایجاد کند و نمی‌توانند مدل انقلاب‌های رنگین را در کشور ما پیاده کنند؛ ما مدل‌هایی را به کشورهای استکباری صادر می‌کنیم که سبب فروپاشی از درون آن‌ها شود.

وی با اشاره به اینکه مدل انقلاب رنگی را در سال 88 خواستند پیاده کنند اما نتوانستند، بیان کرد: در عوض مدل مقاومت ما به منطقه صادر شد و دیری نمی‌گذرد که آمریکا شاهد فروپاشی از درون خواهد بود همان طور که جنبش وال استریت یک آتش زیرخاکستر بود.

پناهیان گفت: کسانی گفتند در صورت مذاکره با آمریکا همه مشکلات حل می‌شود اما امروز کسی حاضر نیست این حرف را تکرار کند و مذاکره با آمریکا را عین دیوانگی می‌دانند؛ برخی در عرصه سیاست خارجی گفتند عرصه سیاست محل خوش‌بینی و بدبینی نیست اما به سرعت این پیام نیز تغییر کرد.

پناهیان افزود: دشمنان به بصیرت مردم ما واقف هستند و درصدد هستند با مشکلات اقتصادی و معیشتی مسیر مردم را تحریف کنند و باید با هوشیاری تحقیق کنیم و ببینیم کدام مدیر ضعیف عمل می‌کند و این را اطلاع‌ رسانی کنیم. نمایندگان مجلس باید بصیرت بالایی داشته باشند و هرجا کوتاهی شد و سیاست‌هایی که سبب تضعیف می‌شود را، آشکار کنند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از امور اقتصادی را بسیجیان باید وارد شوند و از ظرفیت علما و محلات نیز باید استفاده شود و کاری صورت بگیرد که بتوانیم دولت را کوچک کنیم زیرا دولت بزرگ فساد دارد و این یک آرزو شده که دولت کوچک شود اما هیچ دولتی به این عمل نمی‌کند.

پناهیان ادامه داد: اینکه "مرگ بر آمریکا" می‌گوئیم باید این مرگ بر آمریکا جنبه ساختاری نیز داشته باشند؛ مقام معظم رهبری فرمودند مردم‌سالاری دینی فقط مشارکت در انتخابات نیست و سپس فرمودند بسیج مظهر مردم‌سالاری دینی است و بسیاری از امور باید توسط خود مردم اداره شود و نمونه بارز آن تعاونی‌هاست و می‌توانیم با اقدامات خودجوش مردم در عرصه‌های دیگر کار را از تمرکز در ادارات بگیریم و با فساد مقابله کنیم.

وی با اشاره به اینکه انقلابیون باید به میدان بیایند و مردم دیگر نباید صرفاً کارمندان دولت باشند افزود: علما باید در این زمینه پیشتاز باشند، سبک زندگی باید تغییر کند؛ اصل 44 قانون اساسی در این صورت تغییر می‌کند؛ ما مردم زندگی خودمان را تحول بخشیده و دولت ها را کوچک می‌کنیم. جلوی فساد را فقط قوه قضائیه و دولت نباید بگیرد و مردم نیز باید وارد شوند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: دشمنان می‌دانند با نارضایتی نمی‌توانند فتنه فروپاشی از درون را کلید بزنند و دنبال کنند و ما در مقابل نارضایتی عمومی نیاز به هوشیاری عمومی داریم و برای اینکه معیشت مردم را به سوی آبادانی ببریم صرفاً نباید به سیستم‌های دولتی تکیه کنیم و بخشی از کار دست خودمان است که دولت را کوچک کنیم و مقابل فساد بایستیم همچنان که در فتنه سال 60 همه مردم ریشه تروریسم را از میان بردند این بار نیز باید بسیج عمومی صورت گیرد و هرگز کسی نباید جرأت کند به شیوه‌ای اقدام کند که سبب نارضایتی مردم شود.

پناهیان ادامه داد: نباید مدیری در گوشه‌ای بنشیند و برای خودش اسپند دود کند و خودش را تحویل بگیرد و سراغ تشریفات برود زیرا این ها سبب نارضایتی می‌شود؛ حتماً راهی برای عبور از مشکلات وجود دارد و دولتمردان و مجلسی‌ها باید در این بسیج عمومی از مردم عقب نیافتند. خودمان به میدان باید بیائیم و زندگی را به عنوان یک جریان عمومی و بسیجی و انقلابی به دست می‌گیریم و اگر مدیری بخواهد ضعیف عمل کند جایی برای تو نیست و امیدواریم این درسی باشد که از 9 دی فرا گرفته‌ایم.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات