تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۰۸۳۹۳

گذشت مهدی‌ هاشمی از رمز‌ عبور!

پایگاه بصیرت / مطهره شفیعی

(روزنامه آرمان ـ 1396/09/13 ـ شماره 3482 ـ صفحه 3)

«گذشت» واژه‌ای است که آن را باید مترادف با رفتار و منش آیت‌ا... هاشمی طی تمام سال‌های عمرش دانست. به اعتقاد بسیاری از آگاهان اگر آیت‌ا... هاشمی در برهه‌هایی از زندگی خود چشم بر رفتارهای نادرست برخی افراد و گروه‌ها نمی‌بست شاید اتفاقات ناخوشایندی رخ می‌داد اما او به‌خوبی واقف بود شکایت و اصرار بر اشتباه دیگران تنها سبب کدورت‌ها در جامعه و رواج بی‌اخلاقی خواهد شد. از سوی دیگر گذشت آیت‌ا... هاشمی تنها در موضوعات معمولی و سیاسی خلاصه نمی‌شد چنان‌که ‌آیت‌ا... حائری شیرازی هم چندی پیش چنین گفت که «آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی برای گسترش انقلاب و تثبیت نظام از آبروی خود نیز با سخاوت گذشت». در بسیاری از موضوعات بود که همگان و حتی مخالفان مشی اعتدالی آیت‌ا... هاشمی شاهد و ناطر گذشت او بودند و به خوبی می‌دانستند که بزرگی او چنان است که موضوعات کوچک به‌ویژه انتقام‌جویی‌های سیاسی ارزش پاسخ و یا شکایت ندارد. اگر آیت‌ا... هاشمی به ‌این اندازه سعه صدر و بزرگواری نداشت، نامش در تاریخ به عنوان شخصیتی ثبت نمی‌شد که برای آرامش کشور از خود گذشت تا به ‌ایران و مردم این کشور آسیب و خدشه‌ای وارد نشود.

گذشت محسن هاشمی

فرزندان آیت‌ا... هاشمی هم به‌خوبی گذشت را از پدر آموختند و در مقابل بسیاری از نامهربانی‌ها سکوت کردند چرا که می‌دانستند این بدی‌ها و برنامه‌های تخریبی پایان می‌پذیرد و جامعه به‌خوبی واقف به رفتارهاست. محسن هاشمی پسر ارشد آیت‌ا... هاشمی بیش از همه نشان داد که میراث‌دار گذشت و بخششی است که از پدر آموخته بود. کنار رفتن محسن هاشمی از مترو تهران پس از 17 سال به دلیل آنچه بود که برخی عدم ارائه امکانات مالی و غیره از سوی دولت نامیدند اما محسن هاشمی در مراسم تودیع خود اظهار داشت: «از کسی کدورتی به دل ندارم چون می‌دانم همه می‌خواستند به مترو تهران کمک کنند، مدیران دولتی بودند که واقعا قصد کمک و همراهی داشتند اما به دلایلی نمی‌توانستند و قطعا آنها مقصر نیستند» و حتی در آن مراسم برای تلطیف فضا به 13 سال مدیرعامل مترو بودن خود طی 17 سال حضور اشاره کرد و گفت: «عدد 13 نحس است و چون امسال سیزدهمین سال مدیریت تو در مترو تهران است ممکن است نحسی این عدد دامانت را بگیرد.»

یاسر؛ مخالف اعتراض

البته تنها محسن هاشمی نبود که میراث‌دار گذشت پدر شد چرا که یاسر هاشمی هم نشان داد به‌خوبی در مسیر پدر گام بر می‌دارد. پس از درگذشت آیت‌ا... هاشمی تغییر و تحولات زیادی در دانشگاه آزاد صورت گرفت که از آن جمله می‌توان به برکناری یاسر هاشمی از رئیس دفتری رئیس هیات امنا دانشگاه آزاد اشاره کرد. یاسر هاشمی اما اعتراضی به این موضوع نکرد و گفت: «با توجه به همه علاقه،‌ انگیزه و وظیفه‌ای که نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی احساس می‌کردم، علاقه‌مند بودم که کارم را در این دانشگاه ادامه دهم، چون این دانشگاه را میراث آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی برای مردم می‌دانم.» وی با بیان اینکه «به‌ این حکم هیچ اعتراضی ندارم، چون هرگونه تصمیم‌گیری درباره دانشگاه آزاد را حق دکتر ولایتی می‌دانم»، افزود: «متاسفانه امکان همکاری برای من فراهم نشده و خوشحالم که حداقل در این مورد اقدام قانونی انجام شده است.»

مهدی هم گذشت کرد

در نهایت مهدی بود که دوران محکومیت خود را در زندان می‌گذراند و دیروز با یک گذشت نشان داد که ژن گذشت آیت‌ا... هاشمی در تمام فرزندانش وجود دارد. 13 دی 93 بود که وکیل مهدی هاشمی گفت: «موکلم از کاوه اشتهاردی به دلیل چاپ مطالبی در نشریه رمز عبور شکایت کرده است.» وحید ابوالمعالی افزود: «کاوه اشتهاردی مطالبی را در نشریه رمز عبور به چاپ رسانده و مدعی شده که کیفرخواست است.» وکیل مهدی هاشمی در پاسخ به ‌این سوال که‌ آیا متن منتشر شده واقعا متن کیفرخواست بوده است یا نه، گفت: «زمانی که محتوای دادگاه غیر علنی است ما اجازه تایید یا تکذیب را نداریم. در هر صورت ما از وی شکایت کردیم و دادگاه به موضوع شکایت ما رسیدگی خواهد کرد.» روز گذشته پرونده شکایت از اشتهاردی در دادگاه مطبوعات گشوده شد، پرونده‌ای که مربوط به اتهامات کاوه اشتهاردی مدیر مسئول هفته نامه رمز عبور به اتهام افترا و نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر بود که مهدی هاشمی رفسنجانی شاکی این پرونده، اعلام گذشت کرد.

http://www.armandaily.ir/fa/news/main/205818

ش.د9604201

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات