صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۰۸۴۱۲

اخبار کوتاه سه‌شنبه 19 دی

سعید جلیلی با انتشار توئیتی درباره تبعیض در ادارات و بانک‌ها نوشت: «نمی‌شود بدون رفع «تبعیض» به جنگ فقر و فساد رفت. اگر مبارزه با فقر و فساد به نتیجه نمی‌رسد، به دلیل تبعیض در برخورد و برخورداری‌ها است؛ یعنی برای وام 5 میلیونی هشت مدرک و دو ضامن لازم است؛ ولی برای وام هزار میلیاردی یک تلفن! اگر می‌خواهیم مردم همچنان پشتوانه نظام باشند، باید درهای پشتی را ببندیم.»
◄ فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رفتار آمریکایی‌ها درباره اغتشاشات ایران تازگی ندارد. آنها همواره اعلام کرده‌اند که می‌خواهند ریشه انقلاب را بخشکانند. وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران تاکنون در برابر هر اقدامی که آمریکایی‌ها انجام داده‌اند، موفق عمل کرده و از این پس نیز موفق خواهد بود.
علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی در تماس تلفنی با آمانو با هشدار نسبت به عواقب بدعهدی و نقض احتمالی برجام از سوی آمریکا گفت: در صورتی که آمریکا تعهدات برجامی خود را اجرا نکند، تصمیماتی را اتخاذ می‌کنیم که می‌تواند بر روند فعلی همکاری‌های ایران با آژانس تأثیرگذار باشد.
نشست امنیتی تهران با موضوع آینده برجام در حالی برگزار شد که جک استراو انگلیسی بار دیگر در ایران دیده شد. او که چهره‌ای بدنام در بین مردم ایران دارد، در حالی در جلسه‌ای در یکی از هتل‌های لوکس تهران حضور پیدا کرد که حضور او، مانند سفر قبلی‌اش رسانه‌ای نشد.
سیّدعباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه گفت: تلاش‌های رئیس‌جمهور آمریکا برای از بین بردن برجام، ممکن است در چند روز آینده به نقطه‌ای برسد که آمریکا به طور کامل از برجام خارج شود؛ لذا جامعه بین‌الملل باید برای این مرحله آمادگی داشته باشد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: توان موشکی ایران هیچ تهدیدی برای دوستان، همسایگان و حتی سایرین نیست؛ بلکه صرفاً به منظور مقابله با تهدیدات مشخص و برنامه‌ریزی شده است و محدودیت برد و ارتقای آن بر همین مبناست.
«پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان، بر راهکار تشکیل دو دولت در زمینه مناقشه فلسطین و اسرائیل تأکید و از حفظ وضعیت موجود در ارتباط با قدس هم حمایت کرد.
پایگاه خبری العهد لبنان نوشت: در پی درگیری مسلحانه در زندان حائر ریاض، سه شاهزاده و هفت نفر از نگهبانان زندان کشته شدند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات