تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۰۸۴۴۱

قرائت جديدي از نه غزه، نه لبنان!

پایگاه بصیرت / سيدمسعود علوي

(روزنامه رسالت – 1395/12/16 – شماره 8892 – صفحه 1)

فتنه سال 88 هيچ گاه از ذهن مردم و حافظه تاريخ انقلاب اسلامي پاک نمي شود. در اين فتنه يکي از شعارهايي که فتنه گران سر مي دادند اين بود؛ «نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران». فقط کافي است قدري در اين شعار، تأمل کنيم. آنگاه متوجه مي شويم «جانم فداي ايران»، يک فريب بود و در حقيقت کساني که اين شعار را مي دادند،رو در روي مردم و نظام ايستاده بودند، مي گفتند؛ «جانم فداي رژيم صهيونيستي». در همان روزها نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي بدون پرده پوشي اعلام کرد؛ «اصلاح طلبان به نمايندگي از اسرائيل در تهران مي جنگند.»

اخيراً يکي از محكومين فتنه 88 طي گفتگويي به قرائت جديدي از اين شعار پرداخته و بي پروا از راهبرد آمريکا و رژيم صهيونيستي در منطقه دفاع کرده است. وي در اين گفتگو حکومت بشار اسد را يک حکومت فاسد و مستبد ناميده و جنايات بي حد و حصر گروه هاي مسلح، زنده سوزي ها، سر بريدن ها و... را اعتراض مردم سوريه ناميده است! وي دفاع مشروع مردم و دولت سوريه را سرکوب ناميده و رأي مردم سوريه به بشار اسد را تخطئه کرده است. علاوه بر آن وي مداخله نظامي ترکيه، قطر و عربستان را توجيه کرده و دفاع دولت و ملت ايران از ملت سوريه را اشتباه دانسته و راهبرد جمهوري اسلامي در اين باره را غلط تلقي کرده است. او حتي دفاع از حرم حضرت زينب (س) و دفاع از عتبات عاليات در کربلا، نجف و سامرا مبتني بر دفاع پيشگيرانه را تخطئه کرده و ايران را متهم به گسترش جنگ در منطقه، آن هم با رنگ و بوي مذهبي کرده است!

او با آنکه تصريح مي کند به قدرت رسيدن داعش در عراق و سوريه امنيت جمهوري اسلامي ايران را تهديد مي کند، اما مقابله با آن را پر هزينه و کم فايده دانسته است و دولت را متهم به ناشي گري در اين نبرد کرده است. راه حل وي براي خروج از بحران سوريه، آن هم در شرايطي که تروريست ها در سوريه و عراق نفس هاي آخر را مي کشند، ديپلماسي برد - برد نظير آنچه که در برجام اتفاق افتاد، است!

برخي اصلاح طلبان در برجام دستاورد «تقريباً هيچ» را داشتند. در سوريه به دستاورد تقريباً هيچ مي انديشند. آنان به بر باد دادن همه ارزش هاي اسلامي و شيعي که در طول تاريخ اسلام، ايرانيان براي آن جنگيده اند، فکر نمي کنند. آنها برد را در اين مي دانند که حرم حضرت زينب (س) در سوريه و حرم هاي امام حسين و حضرت عباس عليهما السلام در کربلا و حرم حضرت اميرالمؤمنين علي (ع) در نجف و حرم امامين عسکريين عليهما السلام در سامرا را در برابر وهابيت، بي دفاع بگذارند و بعد هم وهابي ها فاتحانه بيايند ايران، به سراغ مشهد و قم بروند! تمام دغدغه اين حضرات از اين تحليل هاي خائنانه، صيانت از مرزهاي رژيم صهيونيستي و فروريختن دژ مقاومت در منطقه است.

اينکه وي دولت دموکراتيک سوريه را ديکتاتور مي نامد و مجوزي براي سرکوب آن از سوي تروريست ها و دخالت نظامي آمريکا و رژيم صهيونيستي و نيز ترکيه، قطر و عربستان صادر مي کند، از همين ديدگاه سرچشمه مي گيرد.طرح چنين ديدگاه هايي که به تقويت رژيم صهيونيستي در منطقه و مقابله با محور مقاومت مي انجامد، در حقيقت امتداد شعار راهبردي رژيم اشغالگر قدس در ايران يعني؛ «نه غزه، نه لبنان» است. اين راهبرد، ايران را در مکانت استراتژيک قبل از انقلاب اسلامي يعني به عنوان بزرگ ترين حامي اسرائيل و آمريکا در منطقه قرار مي دهد. چنين مکانتي يعني استقرار رژيم پادشاهي و سلطنتي در ايران. واضع چنين تئوري اي هم بايد فردي باشد که خود، رويكردي «تاج» زاده اي يا «تاج» بخشي داشته باشد! کسي که يک جو عقل داشته باشد، مي فهمد هيچ کشوري براي حفظ امنيت و اقتدار ملي فقط در محدوده مرزهاي خود محصور نمي ماند و نمي شود.

دليل آن هم لشکرکشي آمريکا و انگليس و ناتوي نظامي در دور و اطراف ماست که از هزاران کيلومتر دورتر از مرزهاي آبي و زميني و هوايي خود به اينجا آمده اند. کسي که يک جو عقل داشته باشد، مي داند اگر تدابير جمهوري اسلامي در مهار رژيم صهيونيستي نبود، اکنون با جماعت خونخوار داعش و جريان تروريسم مورد حمايت آمريکا بايد در شهرها و استان هاي کشورمان مي جنگيديم.

ديدگاه مطرح شده از سوي يکي از فتنه گران جريان سکولار اصلاح طلب، آرمان شهداي مدافع حرم را که جان و مال خود را براي امنيت مردم گذاشته اند، هدف قرار داده است. چنين فردي در مرکز تصميم سازي ها و تصميم گيري هاي جريان موسوم به اصلاح طلبان قرار دارد. مواضع وي نشان داد فتنه گران هنوز سر موضع هستند، و «نه غزه، نه لبنان» را به «نه عراق، نه سوريه» تسري دادند. اين نشان مي دهد که آنها با اصل و موجوديت نظام، مسئله دارند. براي براندازي نظام حتي حاضرند با راهبردهاي رژيم اشغالگر قدس در منطقه همگرايي کنند و آن را تئوريزه نمايند و پشت قباله رأي خود در ايران بيندازند. اين بدترين روشي است که يک جماعت براي وطن فروشي و به باد دادن حرمت خون شهداي مدافع حرم و شهيدان گلگون کفن ايران اسلامي، ممکن است انتخاب کنند!

http://www.resalat-news.com/Fa/?code=253649

ش.د9504806

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات